Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Problem z 1.4 monowtrysk (Rozwiązany)

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

tam niema czujnika położenia przepustnicy jedynie 2 mikro przełączniki bieg jałowy i maksymalne otwarcie przepustnicy
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

jjmag pisze:do sprawdzenia również czujnik położenia przepustnicy czy ścieżki są całe nie poprzerywane
A mógłby kolega mnie naprowadzić które to ustrojstwo moze rys lub foto

Krokowy ,krancówka pełnego otwarcia przepustnicy dwa czujniki powietrza w kolektorze dolotowym
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

1. nieszczelności w dolocie... po rozgrzaniu rozszerzają się metale, gumy miękną, uszczelnia się i jest OK...
2. czujnik temperatury silnika
vino1986

Post autor: vino1986 »

lodoo pisze:2. czujnik temperatury silnika
a czy jak czujnik temperatury jest zjebany to nie sa problemy wlasnie ale na cieplym :?: bo ja mialem juz 2 takie przypadki ze na zimnym ok a na cieplym ni cholery palic nie chcial...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie ma reguły... zależy kiedy i w jaki sposób podaje złe wartości... może przekłamywać w ten sposób, że "mówi" silnikowi cały czas, że jest ciepły - i wtedy jak jest faktycznie ciepły to ok, a jak zimny to wachy za mało, bo dawkuje jak dla ciepłego.
vino1986

Post autor: vino1986 »

zawsze mozna miernikiem go na zimnym pomierzyc i na cieplym czy wartosci sa inne...

ja bym obstawial ze moze byc jeszcze ze wtryskiwacz od 1.7 moze podobnie wygladac jak od 1.4 ale moze miec inna dawke paliwa... i tu tez moze byc problem...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

wtryskikwacze są te same vino1986, lecz czas otwarcia się zmienia
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

lodoo pisze:1. nieszczelności w dolocie... po rozgrzaniu rozszerzają się metale, gumy miękną, uszczelnia się i jest OK...
2. czujnik temperatury silnika

1.Czujnik temperatury silnika zmieniałem

2.Nieszczelność w dolocie ? (jak się objawia jak sprawdzic?)

3.Inne pytanie co w R5 1.4 mono steruje kontem wyprzedzenia zapłonu( moduł ?)

4.Wtryskiwacz wymieniłem po wystąpieniu usterki więc to nie sprawa wtrysku


Dzięki jak zawszę za porady
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

3.sterownik silnika wysyła odpowiedni sygnał na moduł zapłonu
2. nieszczelność dolotu możesz sprawdzić pędzelkiem namoczonym w benzynie .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
vino1986

Post autor: vino1986 »

bill pisze:2.Nieszczelność w dolocie ? (jak się objawia jak sprawdzic?)
objawia sie to spadkiem mocy ale raczej nie zaleznie czy cieply czy zimny... za zwyczaj jest to slyszalne... mozna sprawdzic czy nie wieje jeszcze delikatnie... najlepiej to zdjac by bylo ssacy i wymienic po prostu pod nim uszczelki o ile nosza gdzies slady stare takiego przypadku...
bill pisze:3.Inne pytanie co w R5 1.4 mono steruje kontem wyprzedzenia zapłonu( moduł ?)
jezeli masz podcisnieniowy to tak...

caly czas mowisz ze masz wtrysk wymieniony... a skad wiesz ze ten co zakupiles ( o ile to nie jest funkiel nowka ) nie jest tez jebniety :?: bo ja mysle ze to tu jest caly czas problem...
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

Kilka pytań pozwolę sobie dalej jeśli można

1.Są dwa czujniki w kolektorze ssącym
stojąc przed maską samochodu prawy i lewy oba badają powietrze w kolektorze wydechowym
(w 1,7 jeden jest wodny ale to nie istotne)

a)jakie role pełnią te czujniki (jeden pewnie jest od ssania)
(może macie numery tych czujników z Dialogsysa jesli tak kłaniam się nisko o podanie ich na forum )

b) Jakie są ich parametry mierzalne (jak je zmierzyć)

2.Przy gardzieli wtrysku jest "beczułka" podciśnieniowa z membranką i uszczelką /do czego służy czy można sprawdzić czy działa poprawnie /jakie są objawy jej dysfunkcji


Dziękuje jeszcze raz bardzo za podpowiedzi i odpowiedzi
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

czujnik który jest wkręcony pionowo jest od temp zasysanego powietrza . ten który jest wkręcony poziomo odpowiada za temperaturę silnika
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
bill
Posty: 28
Rejestracja: 1 kwietnia 2011, 23:07
Lokalizacja: warszawa

Post autor: bill »

Problem rozwiązany przypadkiem nigdy bym na to nie wpadł.

Pisałem że wymieniłem swiece no...bo wymieniłem 2 miesiące temu (NGK)

Podczas grzebania w aucie nudziło mi się i wykręciłem swiece.

Na pierwszej Świecy było mikropęknięcie ledwo widoczne okiem

Świece natychmiast wymieniłem na nowe. I problem znikł.
Dziękuje za podpowiedzi

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ