Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Szklanki / Popychacze zaworowe C3J

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

dredzioch1
Posty: 645
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Szklanki / Popychacze zaworowe C3J

Post autor: dredzioch1 »

Czy jak rozbieraliście silniki to szklanki też tak wyglądały? Chodzi mi o brak chromu środkowej części. U mnie wszystkie 8 jest tak wytartych. Tam gdzie zszedł chrom powierzchnia jest oczywiście dużo mniej śliska i gładka.

Szukać innych czy olać i zakładać te co są?
Nieco mnie to dziwi, bo przy kilkunastu silnikach jakie rozebrałem jeszcze nigdy nie widziałem, żeby zszedł chrom ze szklanek. Może po prostu mało widziałem.
Załączniki
szklanka.jpg
szklanka.jpg (54.82 KiB) Przejrzano 430 razy
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1201
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

A jesteś pewien, że tam chrom zlazł?
Jeśli masz mikrometr to pomierz średnicę części środkowej (szarej poruszającej się w bloku silnika) i części błyszczących na krawędziach szklanki, zobaczysz czy jest jakaś istotna różnica w wymiarach.
Albo po prosty przyłóż do części walcowej gładką prostą krawędź np. suwmiarki i popatrz pod światło czy środek jest wytarty.
Na zdjęciu wygląda na to, że część współpracująca z blokiem silnika się po prostu zmatowiła od pracy w osadach znajdujących się w oleju.
Jednak pomiary powinny Ci dać odpowiedź :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Mnie to wygląda właśnie na osad z oleju.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
dredzioch1
Posty: 645
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Hmmmm. Brake cleaner tego nie zmył. Niestety znowu dopiero za tydzień lub dwa będę w garażu i będę mógł to sprawdzić. Zobaczymy co na to powie żel BHP, pumeks kosmetyczny i papier wodny. Wyniki wrzucę na forum.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zgaduję: ;) złotawy kolor sugeruje, że to jednak "wtarty" olej
vino1986

Post autor: vino1986 »

montuj to nie kombinuj...
dredzioch1
Posty: 645
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

To chyba ten olej się mocno wtarł:) Żel BHP i pumeks kosmetyczny nie zrobiły roboty. Nie ważne. Montuje tak jak jest i koniec.
ODPOWIEDZ