Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Najdroższy Polonez w historii
Moderator: Moderatorzy
Najdroższy Polonez w historii
http://allegro.pl/fso-polonez-1-5x-coup ... 93396.html
Przeglądam od czasu do czasu aukcje zabytkowych na allegro, a trzeba przyznać, ze rynek zabytków w Polsce mamy bardzo ubogi, chociaż mieliśmy już trochę czasu, żeby od 89 r. sprowadzić złomki z zagranicy... Jeśli chodzi o starocie to u nas jak nie amerykańskie to szwabskie, od czasu do czasu jakiś fajny fiat, albo jakiś unikatowy rodzimy dupowóz się trafi... No i w końcu się trafił, Polonez - co trzeba zaznaczyć - o pełnej nazwie - 1.5X Coupe ( cokolwiek to znaczy). Co prawda jest ich mało i jest fajniejszy niż zwykły, ale pamiętam jak niedawno takiego można było kupić za ok 10 tys., lub nawet taniej! A teraz jak widać licytują za 70 tys. i rzecz jasna pewnie jeszcze daleko do ceny minimalnej... Podobają mi się borewicze i pierwsze 125p ( za wyjątkiem tych silników 1500), ale szkoda że np. renaty nie są i raczej nie będą dobrą lokatą kapitału....
Przeglądam od czasu do czasu aukcje zabytkowych na allegro, a trzeba przyznać, ze rynek zabytków w Polsce mamy bardzo ubogi, chociaż mieliśmy już trochę czasu, żeby od 89 r. sprowadzić złomki z zagranicy... Jeśli chodzi o starocie to u nas jak nie amerykańskie to szwabskie, od czasu do czasu jakiś fajny fiat, albo jakiś unikatowy rodzimy dupowóz się trafi... No i w końcu się trafił, Polonez - co trzeba zaznaczyć - o pełnej nazwie - 1.5X Coupe ( cokolwiek to znaczy). Co prawda jest ich mało i jest fajniejszy niż zwykły, ale pamiętam jak niedawno takiego można było kupić za ok 10 tys., lub nawet taniej! A teraz jak widać licytują za 70 tys. i rzecz jasna pewnie jeszcze daleko do ceny minimalnej... Podobają mi się borewicze i pierwsze 125p ( za wyjątkiem tych silników 1500), ale szkoda że np. renaty nie są i raczej nie będą dobrą lokatą kapitału....
może i lycytują, jednak jestem ciekawy na ile poważne są te licytacje i czy aukcja nie jest tylko po to żeby sie autkiem pochwalić bo w żaden sposób samochód nie jest warty tej ceny. Jako ciekawostkę podam że kiedyś był na allegro pf125 za 150tyś pln bo rzekomo był poświęcony przez Jana Pawła II. Niektórzy to mają niezłego pierdolca.
mozecie mi wiezyc lub nie ale mialem kiedys stycznosc z taka pieknoscia jak bylem na praktykach... i tez kolor mial wlasnie taki pomarancowy...
smielismy sie z niego ze to byla wersja american-dream... bo nie wiadomo czemu mial jeszcze licznik w milach, klime, automatyczna skrzynie biegow no i silnik 2000cm3 taki jak w mirafiorce... ciekawe tylko czy to byl oryginal
dodam ze to bylo w 2004roku
smielismy sie z niego ze to byla wersja american-dream... bo nie wiadomo czemu mial jeszcze licznik w milach, klime, automatyczna skrzynie biegow no i silnik 2000cm3 taki jak w mirafiorce... ciekawe tylko czy to byl oryginal

fuck to mnie zaszczyt kopnal w dupe normalnie... pamietam jak dzis ze po pijanemu robilem z kumplem remont przedniego zawieszenia tego pieknego dnia...
wiec mialem okazje dotknac i nawet posiedziec sobie w nim... pozniej nawet opowiadalem kumplowi z ktorym teraz wspolpracuje ze widzialem takiego i chcial kupic borewicza i zamontowac w nim dluzsze od zwyklgo drzwi od poloneza traka zeby zrobic wlasnie coupe...

-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Replikę zbudował na bazie caro niejaki sova. Na Youtube należy wpisać polonez coupe sova i jest kilka filmików z budowy tego.
A co do tematu silników 2.0 Forda w Polonezie to miło jest dowiedzieć się, że mam w Capri 200kucy:).
To zwykłe standardowe PINTO OHC montowane od początku lat 70-tych w Consulach, Taunusach, Granadach, Capri, Transitach, Sierrach i Scorpio. Na gaźniku nigdy nie miało to mocy większej niż 105km, EFI w sierkach 115.
Fakt, że nawet to 100 koni robiło z majoneza rakietę w porównaniu z standardowym silnikiem.
A co do tematu silników 2.0 Forda w Polonezie to miło jest dowiedzieć się, że mam w Capri 200kucy:).
To zwykłe standardowe PINTO OHC montowane od początku lat 70-tych w Consulach, Taunusach, Granadach, Capri, Transitach, Sierrach i Scorpio. Na gaźniku nigdy nie miało to mocy większej niż 105km, EFI w sierkach 115.
Fakt, że nawet to 100 koni robiło z majoneza rakietę w porównaniu z standardowym silnikiem.
pierdu pierdu zapomnieliście o jednym tak jak teraz są w vectrach policyjnych 2l 240konne jednostki gdzie seryjna ma coś koło 150 tak samo było i z tymi jednostkami 2 litrowymi, borewiczem z ostatnich wypustów miałem 2 litry fordowskie pod maską z mocą prawie 200km i były to silnik fabryczny na pełnej szprycy
a pozatym wy jeżdżący na gaźnikach nie wiecie jak łatwo uzyskać przyrost mocy niewielkim nakładem
a pozatym wy jeżdżący na gaźnikach nie wiecie jak łatwo uzyskać przyrost mocy niewielkim nakładem

dredzioch1 Ty powinieneś pamiętać tego poldona był na kilku YTP sam rozmawiałem z właścicielem spoko koleś a poldon kosztował sporo kasy no i pracy gdyż części są wręcz nie do zdobycia dawno to było więc żadnych szczegółów nie przytoczę ale autko bardzo nie typowe
co do repliki sova jest fajna i bardzo przemyślana jedynie silnik jest 1.4 z rovera ale ładnie to wygłąda
Pozdro
co do repliki sova jest fajna i bardzo przemyślana jedynie silnik jest 1.4 z rovera ale ładnie to wygłąda
Pozdro
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
-
- Posty: 648
- Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
- Lokalizacja: Poznañ
Teraz znowu się zupełnie wszystko pozmieniało. Ja już się nie ścigam, więc nie ogarniam, ale mniejsza o to.
Kolego jjmag być może masz rację. Nie uzurpuję sobie prawa do niej, ale od 8 lat moją codziennością są Fordy i uwierz mi gdyby wykręcenie OHC do prawie 200km było tak proste jak wywrócenie na bok Matiza to na Sierra Fan i w kilku innych klubach 90% ludzi śmigałoby autami z takimi właśnie silnikami.
OHCa na 2 poziomych gaźnikach + poprawiona głowica, ostry wałek i barany dla radę zrobić na około 150km. Ale to już nie są przeróbki do normalnej jazdy i radiowozy na pewno nie miały tak wydłubanego silnika.
Sporo moich kolegów ściga się w CA Cup i innych imprezach Capri i Ecortami MKII z 2.0OHC od maską. Zazwyczaj moc oscyluje w granicach 130-140km.
OHC EFI to tylko głowica, wałek + baran. Jak to 140KM zrobi to będzie dobrze.
...Ja już też wiele razy słyszałem, że 2.3V6 z granady ma prawie 200kucy podczas gdy w rzeczywistości co najwyżej 114....
Kolego jjmag być może masz rację. Nie uzurpuję sobie prawa do niej, ale od 8 lat moją codziennością są Fordy i uwierz mi gdyby wykręcenie OHC do prawie 200km było tak proste jak wywrócenie na bok Matiza to na Sierra Fan i w kilku innych klubach 90% ludzi śmigałoby autami z takimi właśnie silnikami.
OHCa na 2 poziomych gaźnikach + poprawiona głowica, ostry wałek i barany dla radę zrobić na około 150km. Ale to już nie są przeróbki do normalnej jazdy i radiowozy na pewno nie miały tak wydłubanego silnika.
Sporo moich kolegów ściga się w CA Cup i innych imprezach Capri i Ecortami MKII z 2.0OHC od maską. Zazwyczaj moc oscyluje w granicach 130-140km.
OHC EFI to tylko głowica, wałek + baran. Jak to 140KM zrobi to będzie dobrze.
...Ja już też wiele razy słyszałem, że 2.3V6 z granady ma prawie 200kucy podczas gdy w rzeczywistości co najwyżej 114....
Z Wiki :
Pierwsze milicyjne Polonezy z lat 70. i 80. miały silniki 2.0 DOHC Fiata[44]. Później stosowano także silniki 1.5 Turbo, 2.0 SOHC Forda, a także 1.6 OHV (również wersje ze sportowymi wałkami rozrządu oraz rozwiercone do 1,8 l). Używano również samochodów z silnikami 1.4 i 1.6 DOHC 16v Rovera[64]
A co do JJ to może chodzi mu o 2.0 Cosworth 220KM, ale to była przekładka, a nie seria![:]](./images/smilies/yeah.png)
Pierwsze milicyjne Polonezy z lat 70. i 80. miały silniki 2.0 DOHC Fiata[44]. Później stosowano także silniki 1.5 Turbo, 2.0 SOHC Forda, a także 1.6 OHV (również wersje ze sportowymi wałkami rozrządu oraz rozwiercone do 1,8 l). Używano również samochodów z silnikami 1.4 i 1.6 DOHC 16v Rovera[64]
A co do JJ to może chodzi mu o 2.0 Cosworth 220KM, ale to była przekładka, a nie seria
![:]](./images/smilies/yeah.png)