Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

kilka kłopotów napędowych

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

MiK

kilka kłopotów napędowych

Post autor: MiK »

kilka kłopotów napędowych

otóż jeden debil urwał mi tabliczkę z numerem skrzyni, ładna, kolorowa, świecąca tabliczka debilowi się spodobała i dzięki debilnemu "mechanikowi" nie wiem jaką mam skrzynię.
jeśli ktoś ma jakiś pomysł gdzie mogę znaleźć informację o skrzyni nie wyciągając jej będe bardzo wdzięczny.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Poza tabliczką, to w starszych skrzyniach nie ma innych oznaczeń. Podaj dokładnie silnik i rocznik to z dużym prawdopodobieństwem się odgadnie.
MiK

Post autor: MiK »

no to tak autko rejestrowane jest w marcu 1988 roku
D.1 renault
D.2 --------
D.3 R 5 1.4KAT
wygląda jak renault R 5 schuss
http://aebergon.perso.neuf.fr/Renault/p ... uss_88.htm

1.4: 1397 cm3 - 76 x 77 mm - carburateur double corps - 68ch à 5250 tr/min - 10,8 mkg à 3000 tr/min - bvm 5 (6cv) ou bva 3 (5cv) - 165/154 km/h - 765/780 kg (bvm) ou 800/815 kg (bva) - 165/65 R13 T

VF1B40705009

czy to możliwe by 5009 był by numerem skrzyni ?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Na 99% JB5 001 na 1% JB1

Tyle że jak KAT to monowtrysk a nie gaźnik.
MiK

Post autor: MiK »

no tak wtrysk mam, a wiesz może co ta skrzynia jest warta jak bym chciał zwiększyć moc silnika spodziewać się problemów czy może są sposoby :)
w każdym razie dzięki za info
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Według mojej wiedzy i dostępnych źródeł - seria JB5 sporadycznie występowała z 1.7 w R5 GTX czyli 74 KM. A zazwyczaj w starszych autach Renault z silnikami do 1.4 maksymalnie.
Organoleptycznie jest znacznie mniejsza i lżejsza od JB3, zatem cudów wytrzymałości bym się po niej nie spodziewał.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

napisze krótko: rozpadający się dyferencjał.
MiK

Post autor: MiK »

dyferencjał?!, czy mechanizm różnicowy?!
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

to ja się podepnę , jaka jest różnica w wytrzymałości tych skrzyń jb5 i jb1 ? bo na temat tej drugiej za dużo na forum nie znalazłem
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

JB1 jest mocniejsza. Niestety nie mogę odnaleźć pdfa, ale miałem kiedyś rozpiskę z typami skrzyń i przenoszonymi mocami i momentami obrotowymi.

JB1 jest podobna do JB3. O wytrzymałości niech świadczy fakt, że używano ją przy silnikach diesla i 1.8.
MiK

Post autor: MiK »

cały czas się waham co robić, czy zmieniać silniczek na na przykład lagunowy i mieć problem z półosiami, czy uturbiać? tak czy siak to widzę że skrzynię muszę zmienić i tu pojawia się problem na jaką i czy to nie wymusi zmiany półosi i co gorsza kłopotów z ich długością itd...
no nic dziś wpadnę do kolesia który mi pokaże gtt i mam nadzieję że dziś wreszcie się zdecyduje
wsmpw

Post autor: wsmpw »

niestety inna skrzynia jak masz jb5 a chcesz założyć jb3 to jest problem.
MiK

Post autor: MiK »

ja duży ?
wsmpw

Post autor: wsmpw »

szukanie półosi i łap mocowania silnika
ODPOWIEDZ