Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Chce kupic jakas ladna renie moze byc to gte lub zwykla ale buda musi byc igla... Poszukiwania zaczete...
Odrazu mysle o swapie na 2.0 8v mam meganke coupe 96 jako dawce, mysle o przeniesieniu kompletnej wiazki z motorem i skrzynia, czytalem na innych waszych postach o problemami z elektryka... zostawala seryjna i byla przerabiana, czy nie latwiej kompletna wiazke przelozyc? Mam na mysli wiazka silnika, wiazki oswietlenia, wiazki do drzw, klapy, skrzyna z bezpiecznikami itd. doslownie wszystko Co o tym myslicie czy latwiej podlaczyc pod istniejaca.
Z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 11 stycznia 2012, 23:16 przez M_Motorsport, łącznie zmieniany 2 razy.
Witamy,
Na wiele pytań znajdziesz odpowiedzi w tym dziale - SWAP oraz w tematach użytkowników co coś podobnego robili - poświęć kilka-kilkanaście godzin bo warto. Były już R5 z takim silnikiem
Jak masz kompletne auto to przekładka nie jest jakaś szczególnie skomplikowana.
Megane ma własną wiązkę silnika, więc wystarczy odpowiednio podłączyć to z wiązką z R5, ewentualnie nieco więcej zachodu będzie jak masz immobilizer, ale jak to starego typu czyli pętla przy stacyjce to można prosto przełożyć. Przekładka reszty wiązki i nie jest wskazana i niepotrzebna
Doradze to samo co przy innych swapach na mocny silnik - jeśli ktoś nie ma znajomości R5 w jednym paluszku i sporej kasy, to znacznie lepiej kupić GTE/GTT i do niej pchać inny silnik.
Włożenie mocnego silnika do zwykłej budy to nieporozumienie i niebezpieczne
Mialem kilka r5 1.1 1.4 1.4t i 1.7gte oraz clio sport znam je dobrze a uzywalem meganke 2.0 8v ma fajny dol i duzo nie pali. Mam zamiar kupic zwykla lub gte i wrzucuc ten motor, naprawde fajnie sie spisuje, z turbo mialem niezle klopoty... ale to juz dawne dzieje a gte ciut za slabe... Tak czy inaczej dzieki za odpowiedz. Myslalem caly czas o gte/gte ale stan nadwozia czesto daje duzo do zyczenia, ale jest duzo za jak poszerzenia belka i wiele innych tak jak blotniki i wogole duzo rzeczy... a przerobka zwyklej budy na gte/gtt troszke zajmuje ale latwiej znalesc prawie igle, jak znajde ladna gte/gtt to kupie wrzuce 2.0 8v a tamten motor sprzedam... Duzo osob zaraz mnie zjedzie ze gtt jest niezapomniane to prawda turbo jest super, ale chce uzywac auta na codzien wiec nichce miec duzo problemow....
Fajna myslalem o niej ale 600 km nie chce mi sie jechac bylem juz w lodzi i warszawie czy katowicach po renie ale do lezajska jeszcze dalej, musze sie zastanowic, wyglada ladnie ale nie wiadomo jak reszta podwozie itp...
hehe na kjs-y... a po czym wywnioskowales? chyba po fotce... to dawne dzieje wystartowalem kilka razy i tyle... nie poweiem ze bym nie chcial znow... Ale nie robmy ot... chodzi mi glownie o to jak to wykonac tak z grobsza, pojecie o mechanice mam jakies... mam meanke na swap'a tylko piateczki brak... z czym mieliscie najwiecej problemow... jakies porady na co zwrocic uwage przy swapie... czego sie ustrzec?
[ Dodano: 11 Styczeń 2012, 22:55 ]
tommies pisze:
Włożenie mocnego silnika do zwykłej budy to nieporozumienie i niebezpieczne
Z tym zgodze sie calkowice, ale nie zamierzam kupic 1.1 i wsadzic tam 2.0 8v bez zmiany hamulcow zawiasi itp.... bezpieczenstwo na 1 miejscu co mi po mocnym i ciezszym silniku jak nie zatrzymam sie... nie chce na 5 minut jakiejs zabawki, mysle o dluzszym czasie...
Dużo zależy od tego jaką 5 kupisz. Jak GTE lub diesla to dużo gratów z komory na pewno się przyda.
Siłą rzeczy będziesz musiał dostosować układ chodzenia, zasysania powietrza, wydechu, zasilania paliwem no i samego zawieszenia silnika (polecam do tego silnika górne z Rapida 1.9D).
Powtarzam się, ale najlepiej kupić jakieś GTE i na tej bazie dalej działać.
Tez tak myslalem, bo gte konstrukcyjnie ciutke jest inne od normalnej reni, a szukac pozniej wszystkiego... to duzo czasu a okaze sie ze wyjdzie 2 razy wiecej, wiec po co przeplacac za cos co mozna miec odrazu Niektore osoby pisaly o mocowaniu gornym, ze go nie maja nie wiem jak to sie sprawdzi, bo w gte czasem mi sie zrywaly poduszki, sa jakies mocniejsze, twardsze. Jesli nie ma nc takiego wolalbym zamontowac rowniez gorne mocowanie, silnik mniej sie kolysze, szybciej przenosi naped, jak sie nie myle w clio sport mialem na dole dwie poduchy z przodu z tylu jedna i na gorze byla tez calkiem inna niz zwykle i na skrzyni u gory, a i tak zerwalem ta gorna kupilem nowa podlozylem kawalki paska rozrzadu miedzy poduche a metalowe wzmocnienie i zakleilem klejem do szyb... dzialalo bez zarzutu i nic juz sie nie zrywalo...
Chodzi mo o wyciacia na poszerzenia mocowanie ich otwory na nie na progach mocowania na blotnikach przednich mocowania profil zakonczenia, a jak sie nie myle w la coupe elf turbo inne podluznice, no i wnetrze ciutke inne jak komus zalezy na tym to bedzie szukal gtt/gte lub igielke serie i robil na gtt/gte ale nikomu nie narzucam co wybral, mialem zwylka i gtt oraz gte i radosc z jazdy ta sama, moc tylko inna ale w zime zadna to roznica, seryjna lepiej sie smiga...
Ta jest fajna na jakis projekt ale nie 6500 z 3000-3500 bym dal ale nie wiecej
Jeszcze jedno mam w megance wspomadanie, bede potrzebowa przekladnie ze wspomaganiem ponizej foto z diesla ale do motorow c i f tez byly montowane tak pokazuje workshop
Jeśli chcesz do sportu to wcale nie taka zła oferta. Po pierwsze znalezienie nie skorodowanej R5 graniczy z cudem, po drugie sama klatka to wydatek przynajmniej 2500, po trzecie buda przygotowana po czwarte to GTT Ph1 ...
Silnik i niepotrzebne graty sprzedasz coś utargujesz i realny koszt będzie z 4,5-5 tys
Wsumie masz racje temat do glebszego przemyslenia, potrzebje tylko bude i pare drobiazgow..., a reszte sprzedac tak jak mowisz... jestem na tak na jakies 65% musze przemyslec...
Maglownice weź z clio I, a najlepiej i sanki to wejdzie większa chłodnica.
Nie wiem jak masz w meganie, ale w R5 mocowanie pompy wspomagania wymaga dodatkowego wspornika i kółka.
Aaaa - i pisz pytanie pod pytaniem bez edytowania poprzedniego postu bo zrobi się nieczytelnie dla potomnych
Sanki od zwyklekj czy od 16v? jest jakas roznica koleszka buduje rajdowke z williegoale nie pamietam jak z tym jest, belka napewno inna, inny rozstaw, jesli chodzi o pompe to sie nie martwie... zalezalo mi o info na temat przekladni. Dzieki za info...
Coraz wiecej juz wiem teraz tylko r5 i prace czas zaczac, wydaje sie wszystko proste z 2.0 8v miejsca duzo wiecej niz 16v wiec bede mial wieksze pole manewru z wszystkimi czesciam i upchaniem pod maske(nie doslownie) oczywiscie wszystko bedzie uporzadkowane nie platanina i wiszace kable czy na skretke wszystko