Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Kopci z odmy :/

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Kopci z odmy :/

Post autor: kzrysiek3443 »

Mam taki problem dymi z odmy i jak odkręci się korek wlewu oleju też dymi czego to może być przyczyna ?? Czytałem na różnych forach ze to może być wina nieszczelnych pierścienie lub zaworów ale jak to sprawdzić (najlepiej nie rozbierając silnika)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Bardzo prosto - pomiar ciśnienia sprężania włącznie z próbą olejową.

Ale najpierw oczywiście sprawdzenie luzów zaworowych - tu trzeba zdjąć pokrywę zaworów. Bez tego pomiary ciśnienia mogą być zafałszowane.
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

A jakie powinny być wyniki pomiaru ?? z próbą olejową czyli najpierw bez oleju a potem wlać olej przez otwór po świecy??
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

To zależy od stanu silnika. Zrób najlepiej pomiary na ciepłym i zimnym silniku. Acha wykręcasz wszystkie świeczki oraz odłączasz paliwo i przepustnica na maxa i kręcisz. akumulator naładowany i rozrusznik w pełni sprawny!!
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Każdy typ silnika ma własne nominalne wartości, które trzeba po prostu znać.

Poza samym ciśnieniem niezwykle istotną sprawą są podobne wyniki na każdym z cylindrów - to znak równomiernego zużycia silnika i brak problemów, jeśli ciśnienie w porządku.

Dla przykładu taki F3N 702 jak ma w okolicach 14 Bar to jest zupełnie dobrze, jak więcej to znakomicie. Ale taki C3J - silnik znacznie starszej konstrukcji, jak ma około 11 Bar to przyzwoity dopuszczalny wynik.

Co do próby olejowej - odmierzoną ilość oleju (zazwyczaj ok 5-10 ml) wstrzykuje się do cylindra, czeka 20 sekund i robi pomiar. Jeśli wynik z przed wlania oleju i po wlaniu znacząco się różni to zazwyczaj wina leży po stronie pierścieni, jak wynik jest podobny to zawory albo uszczelka.

I pomiar zawsze na maksymalnie gorącym silniku i przy wykręconych wszystkich świecach i gaz w podłodze.

Każdy normalny zakład mechaniczny powinien mieć przyrząd i znać zasady pomiaru.
jjmag

Post autor: jjmag »

tommies pisze:I pomiar zawsze na maksymalnie gorącym silniku i przy wykręconych wszystkich świecach i gaz w podłodze.
wiesz Tomku nie żebym cię negował ale z pierwszą częścią tej wypowiedzi się nie zgodzę nigdy na gorącym silniku się nie sprawdza po primo praw fizyki się nie zmieni gorący silnik sam się uszczelnia zasada rozszerzalności cieplnej po drugie każde urządzenie do pomiaru ciśnienia w benzyniakach jest zakończone gumą które z urządzeniem wkłada się w gniazdo świecy dla uzyskania pomiaru i przy rozgrzanym silniku morze cztery gary by na szczelność ta guma wytrzymała ale zrób to w v8
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Manometr powinno sie wkręcić na specjalnym przewodzie a nie na zasadzie zatyczki i trzymasz ręką.
Tommies masz rację :
Obrazek

Dodałbym jeszcze żeby wcisnąć sprzęgło
ja zawsze praktykowałem 2 pomiary na ciepło i zimno
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Różne szkoły :)
Mnie zawsze mówiono na gorącym i w instrukcji do miernika mam nawet że temperatura silnika nie powinna być niższa niż 70 stopni Celsjusza. Być może zależy też od miernika - mój ma różne wymienne mosiężne końcówki zgodne z gwintami świec i po prostu wkręca się króciec a nie przytyka gumową końcówkę.

Kiedyś zrobiłem test i na zimnym i na gorącym - różnica 1,5 Bara o ile dobrze pamiętam na korzyść gorącego silnika.
Dla próby olejowej i tak nie ma to zbyt dużego znaczenia - być może na zimnym będzie jeszcze bardziej widoczne.
jjmag

Post autor: jjmag »

tommies pisze:Kiedyś zrobiłem test i na zimnym i na gorącym - różnica 1,5 Bara o ile dobrze pamiętam na korzyść gorącego silnika.

dlatego tak jak pisałem praw fizyki się nie zmieni a rozgrzany silnik sam się uszczelnia, a na rozgrzanym i owszem nie raz dokonywalem pomiarów ale głównie ciśnienia oleju bo to powinno być wykonywane w temp. roboczej silnika
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

Tommies piszesz że na gorącym ,a przecież na gorącym nie powinno sie swiec wykręcac.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Raczej odwrotnie - na gorącym nie powinno się dokręcać.
Na gorącym wykręcenie pójdzie dużo lepiej i jest nawet wskazane zwłaszcza jak świeca zapieczona.
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

chyba raczej na ciepłym
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

No to ja bym prosił o małą opinie:
Na ciepłym 1cyl-12.5 2cyl-13, 3cyl-12.5 4cyl-13,5 przy czym gwinty świec zalane olejem, elektrody suche, kolor normalny.
Z pokrywy zaworów nic nie cieknie czapka robiona latem od tamtej pory mam nabite 15tys silnik suchutki.
na ciepłym dosyć mocno kopci jak odkręci się korek.
Podejrzewam znaczne zużycie pierścieni i tu sugeruję sie czarnym twardym nagarem na denkach tłoków oraz na komarach spalania na starej głowicy.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
kzrysiek3443
Posty: 37
Rejestracja: 14 września 2011, 19:49
Lokalizacja: Grodzisk maz

Post autor: kzrysiek3443 »

Cześć wszystkim :) a wiec wyniki mojego pomiaru na zimnym są następujące licząc od strony paska od alternatora 1 cyl 4 Bary, 2 cyl 6 Barów, 3 cyl 3,5 Bara, 4 cyl 12 barów. pomiar był na zimnym silniku ponieważ nie mogłem odpalić samochodu. Z próbą olejową wszystkie cyl miały około 15 - 16 bar ciśnienia. więc muszę wymienić pierścienie. Tylko gdzie je dostać i jak to zrobić żeby nic nie popsuć . Pomożecie ??
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Zakładam, że sprawdziłeś luzy zaworowe.
Jeśli tak, to jak dla mnie takie wyniki kwalifikują silnik do remontu, na pierścieniach pewnie się nie skończy.
Jak trochę się znasz i masz warunki, to rozbierz silnik i zobacz co jest grane.
Częsci tuningowe np. tu http://www.re5pect.pl/category/renault-5-gt-turbo-silnik no ale tanio nie będzie.
Inne w specjalistycznych zakładach , ebay no i ASO.
ODPOWIEDZ