Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Półosie

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Półosie

Post autor: egonn87 »

Jak otwieram maskę, wsadzam łapę i ruszam półosiami, to wyczuwam duży luz. To jest normalne? bo wydaje mi się że nie i dlatego się pytam... Już wymieniłem skrzynie bo poprzednia była słaba, założyłem nowe oryginalne sprzęgło valeo i dalej mam ten sam problem
wsmpw

Post autor: wsmpw »

z czym?
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

z szarpaniem przy zmianie biegów
wsmpw

Post autor: wsmpw »

poduszki, lewarek biegów ustawiony?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie wiem czy to normalne, ale też mam luz, mimo iż założyłem fabrycznie nowy krzyżak po stronie kierowcy, w poprzedniej skrzyni też był luz... chyba tak ma być ;-)
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

No lewarek biegów... Był ustawiany...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

szarpania to nie powoduje... stawiam 6-pak, że poduszki już zmęczone... też miałem niby dobre, całe, ale jak zmieniłem na nowe to jakbym na kamieniach silnik postawił ;-)
dodatkowo szarpać może najzwyczajniej w świecie sprzęgło...
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Ale dlaczego sprzęgło szarpie, trzecie z kolei...? Tak poza tym wymieniałem ta tylną poduszkę
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Akurat tylna to najmniej istotna :) Najważniejsze są przednie w szczególności lubi polecieć ta od skrzyni.
qbica1988

Post autor: qbica1988 »

tommies pisze:w szczególności lubi polecieć ta od skrzyni.
potwierdzam :]
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

no ale wymieniłem tamta bo była pęknięta trochę... A reszta wyglądała zdrowo
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

W przypadku szarpania przede wszystkim obstawia się sprzęgło a następnie poduszki. Skoro sprzęgło jest zmienione, to następne w kolejności są poduszki. Półosie w R5 w 95% przypadków zużywają się na przegubach zewnętrznych i po prostu je słychać na zakrętach w postaci trzasków i terkotania a w 5% poleci krzyżak w skrzyni.

Poduszki są po to aby niwelować drgania i ruchy wynikające z pracy silnika na nadwozie.
W R5 silnik jest oparty na poduszkach - to stare rozwiązanie i dużo słabsze od zawieszenia silnika na poduszkach od góry. Poduszki są z gumy, która jak powszechnie wiadomo po pewnym czasie traci swoje właściwości - robi się twarda i ma tendencję do pękania. Są spore szanse, że masz oryginalne poduszki- czyli guma ma grubo ponad 20 lat :)

Skoro sprzęgło i skrzynia zmienione a półosie dobre, to stawiam 4-pak że to przednie poduszki.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

a ja drugi, że to ta od strony skrzyni z przodu ;-) razem 14 piwek... :-P
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ma ktoś numer z sasica tych gum?
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

miałem uszkodzoną tylna poduszke przy ruszaniu czasem stukało przy cofaniu albo rekukcji szybkiej koło alternatora tarło o karoserie bo sinik się podnosił ,podczas normalnej jazdy nie było żadnych drgań ,drgania pojawiły się przy prędkości 160 ale nie wiem czy była to wina kiepskiego paliwa (bo takie było wlane) czy wina poduszki.Po zmianie poduszki sasic (nie polecam bo poduszka jest wykonana pod innym kątem i jest za duży odlew i nie ma możliwości dokrecic śruby,trzeba gume odcinac) powyżej 100 pojawiły się straszne wibracje i przy ok 90 jest ok ,większej prędkosci później nie osiągałem .
Również przednią od skrzyni miałem uszkodzoną ,przy ruszaniu silnik podnosił się i oderwał tabliczke znamionową i objawiało to sie głośnym jednorazowym stukotem przy ruszniu ale wibracji nie było
Jeśli chodzi o poduszke to w 2 osoby można to dla pewności sprawdzic i wszystko wyjdzie ,polecam poduszkę z aso kosztuje 110zł sasic 55zł miałem gdzieś chyba zdjęcie tej poduszki i numeru jak trzeba ale nie polecam jej
ODPOWIEDZ