jak się da to kupuj z manuala i tak jak tommies mówi - jeszcze z auta które działa

a najrozsądniej kup anglika rozbitka dawcę resztę oddasz na złom...
Silniki serii F wchodzą bez praktycznie ŻADNYCH ZMIAN - potrzeba tylko kilka części z 1,7 GTE/GTX
NA moim przykłądzie: do kompletnego 2.0 8V F3R z osprzętem potrzebujesz poza tym:
- 3 łapy i poduszki silnika z R5 1.7
- Chłodnica z wentylatorem z R5 1.6 Diesel
- Jeśli silnik jest z automata to: koło zamachowe i sprzęgło z silnika 2.0 manual (z 1,7 nie pasi)
- Kolektor wydechowy z R5 1,7 GTE
- Jeśli była pompa paliwa przy silniku mechaniczna to pompka montowana przy baku elektryczna
- grubsze przewody paliwowe i ewentualnie smok paliwa z 1,4 GTT lub 1,7
- małe zmiany w instalacji elektrycznej na czujniki wskaźniki itp(silnik ma swoja wiązkę z komputerem, którą podpina się tylko do zasilania)
- usunięcie immobilisera z komputera lub kompletna instalacja immobilisera z dawcy i wtedy stacyjka + kluczyki z laguny
I jeszcze zostają Ci do sprzedania: duże aluminiowe poduszki i mocowanie osprzętu, pompa wspomagania i klimatyzacji, kolektor wydechowy (sonda lambda do wykręcenia z niego),
Do samego swapa nie konieczne, ale zdrowy rozsądek nakazuje:
- zawieszenie i hamulce z 1,7 GTE
- skrzynia biegów jesli nei jest JB3 to pewnie zaraz padnie i potrzebna będzie JB3 z R5/R19/megane..... + półośki z R5 GTE/GTX.....