Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
zapłon?
Moderator: Moderatorzy
zapłon?
witam
naprawiam wiekową piąteczkę z 93r., schematy troszeczkę się nie zgadzają z rzeczywistością a to pewnie dlatego, że to "składak" i mam takie pytanie może ktoś się orientuje dokładnie - do jakich wtyków/złączek ma być podpięta cewka zapłonowa (nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale chyba tak jak napisałem), od spodu jest 2 wejścia 3-pinowe i 1 2-pinowe, i do tego jest jeszcze jeden pojedynczy wtyk bez kabla i nie wiem czy ma on być podłączony gdziekolwiek czy nie.
próbowałem tam wpinać różne wtyki bo podobnych jest kilka ale ciągle iskry brak a komputer się odzywa że pracuje, i z tego co się orientuję po włączeniu na zapłon powinna palić się kontrolka z akumulatorem a nie świeci - do alternatora jest dobrze podłączona
silnik 1.4 mono
będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie
naprawiam wiekową piąteczkę z 93r., schematy troszeczkę się nie zgadzają z rzeczywistością a to pewnie dlatego, że to "składak" i mam takie pytanie może ktoś się orientuje dokładnie - do jakich wtyków/złączek ma być podpięta cewka zapłonowa (nie wiem jak to się dokładnie nazywa ale chyba tak jak napisałem), od spodu jest 2 wejścia 3-pinowe i 1 2-pinowe, i do tego jest jeszcze jeden pojedynczy wtyk bez kabla i nie wiem czy ma on być podłączony gdziekolwiek czy nie.
próbowałem tam wpinać różne wtyki bo podobnych jest kilka ale ciągle iskry brak a komputer się odzywa że pracuje, i z tego co się orientuję po włączeniu na zapłon powinna palić się kontrolka z akumulatorem a nie świeci - do alternatora jest dobrze podłączona
silnik 1.4 mono
będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie
1) pojedynczy wtyk bez kabla do modułu to filtr przeciwzakłóceniowy czy jakoś tak
2) podwójny to najprawdopodobniej czujnik położenia wału
3) jeden potrójny jest nieużywany
4) drugi to zasilanie modułu, masa i sygnał na obrotomierz (jakoś tak)
jak się mylę to mnie poprawcie, a co masz na myśli pisząc że komputer się odzywa, że pracuje?
2) podwójny to najprawdopodobniej czujnik położenia wału
3) jeden potrójny jest nieużywany
4) drugi to zasilanie modułu, masa i sygnał na obrotomierz (jakoś tak)
jak się mylę to mnie poprawcie, a co masz na myśli pisząc że komputer się odzywa, że pracuje?

wielkie dzięki za odpowiedzi
i za zainteresowanie
kostki wszystkie po kolei posprawdzałem, delikatnie po przeczyszczałem, kable są w miarę w dobrym stanie, nie widać żeby były pozałamywane
dzięki za wyjaśnienie który kabel do czego, ale już sam doszedłem który to kabel zasilający - potrójny - żółty + a czarny masa, prąd dochodzi do cewki, jak wyciągniętą cewkę podłączę do akumulatora w miejscach zasilania to na wyjściu wysokiego napięcia "kopie"
a jak jest włożona do samochodu to nie ma tam żadnego napięcia.
komputer się odzywa - przy włączaniu zapłonu dwa razy "pyknie" w odstępach sekundowych i zapalają mi się dwie kontrolki, tylko wydaje mi się, że jak w każdym samochodzie przy włączonym zapłonie a nie pracującym silniku powinna świecić się kontrolka zasilania a ta się nie świeci.

kostki wszystkie po kolei posprawdzałem, delikatnie po przeczyszczałem, kable są w miarę w dobrym stanie, nie widać żeby były pozałamywane
dzięki za wyjaśnienie który kabel do czego, ale już sam doszedłem który to kabel zasilający - potrójny - żółty + a czarny masa, prąd dochodzi do cewki, jak wyciągniętą cewkę podłączę do akumulatora w miejscach zasilania to na wyjściu wysokiego napięcia "kopie"

komputer się odzywa - przy włączaniu zapłonu dwa razy "pyknie" w odstępach sekundowych i zapalają mi się dwie kontrolki, tylko wydaje mi się, że jak w każdym samochodzie przy włączonym zapłonie a nie pracującym silniku powinna świecić się kontrolka zasilania a ta się nie świeci.