Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Słabe hamulce

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

tasiorman
Posty: 2
Rejestracja: 8 lutego 2011, 20:57
Lokalizacja: Chlebowo

Post autor: tasiorman »

podepnę się do tematu.
Czy ktoś może mi opisać do którego koła odchodzi który przewód hamulcowy przy pompie???

Zakładam serwo i pompę hamulcową od renault 5 do renault twingo bo w twingo to porażka, a nie wiem czy tak samo są przewody podłączone pod pompę.

mile widziana fotka z opisem.

z góry dzięki.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

na pewno ci serwo poszło? że wymieniasz?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Są tak samo - układ diagonalny.
tasiorman
Posty: 2
Rejestracja: 8 lutego 2011, 20:57
Lokalizacja: Chlebowo

Post autor: tasiorman »

serwo może nie ale wymieniam komplet. pewnie poszła pompa, bo nie stawia praktycznie żadnego oporu przy wciskaniu go ręką.
Awatar użytkownika
wader600
Posty: 103
Rejestracja: 10 marca 2011, 12:06
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: wader600 »

Witam podpinam sie :) Odpowietrzalem dzis hamulce jednak nie byly zapowietrzone problem polega na tym ze gdy jest silnik wylaczony to podpompuje pedal robi sie twardy i nie wchodzi zbyt gleboko daje opor ale gdy odpale to strasznie gleboko wchodzi i slabo hamuje jedynie czasem mi zablokuje lewe kolo przednie jak sie pozadnie zapre... Aha i klocki mam dobre :) wiec pytam co to moze byc czy pompa?? czy co? wyciekow nigdzie nie mam i plynu nie ubywa.... Pzdr!
WadusFoN 789255816
WadusGG 8219825

Renault 5 1.4 gtr 88r
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

może być pompa, mogą być pozacierane tłoczki w zacisku i tylnich cylinderkach, może zaciski się zacinają na prowadnikach, może walnięte samoregulatory z tyłu, może źle wyregulowane hamulce.....
Awatar użytkownika
wader600
Posty: 103
Rejestracja: 10 marca 2011, 12:06
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: wader600 »

A powiedz mi jak sie hamulce reguluje?? Pompe bede mial nie dlugo to przeloze i zobaczymy co to z tego wyszlo ;p
WadusFoN 789255816
WadusGG 8219825

Renault 5 1.4 gtr 88r
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Tak jak Rycho napisał - przyczyn może być naprawdę sporo. Osobiście zaczął bym od porządnego oczyszczenia zacisków zwracając uwagę na gładź tłoczka, oraz bębnów i ich podregulowanie.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Rychowi chodziło pewnie o samoregulatory z tyłu w bębnach wstępnie trzeba je wyregulować aby odstęp od szczęk hamulcowych był odpowiedni .Tak czy inaczej trzeba rozebrać przednie zaciski wyczyścić prowadnice nałożyć świeżego smarowidła w razie potrzeby powymieniać gumki i sprawdzić co się dzieje w bębnach
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

Chodziło mi też o skontrolowanie i ewentualną regulacje odległości pedału od serwa i luzu pomiędzy serwem i pompą-nie wiemy czy tam ktoś grzebał. Ponadto oprócz wstępnego ustawienia samoregulatorów w tylnych hamulcach trzeba prawidłowo wyregulować linkę ręcznego ponieważ jej regulacja ma wpływ na działanie samoregulatorów-przerabiałem ten temat u żony w twingo ( a w piątalu jest niemal identycznie) i uwierzcie mi wiem co pisze, wyczytałem to z angielskiej serwisówki do twingo i zrobiłem po tym jak padło trzech mechaników.
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Ostatnio właśnie ten trzpień wydłużałem oraz zmieniałem pozycję zaczepienia samego trzpienia do pedału hamulca ponieważ można go ustawić w 2 pozycjach. Daje poprawę tylko trzeba jeszcze ogarnąć tył bo jak jest za duża odległość miedzy szczękami a bębnem to ciśnienie w układzie hamulcowym jest słabe .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Awatar użytkownika
wader600
Posty: 103
Rejestracja: 10 marca 2011, 12:06
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: wader600 »

Dzieki za informacje jutro bede mial czas to rozbiore tyl i przod zrobie wedlug waszych wskazowek i powiem czy pomoglo :) luzik
WadusFoN 789255816
WadusGG 8219825

Renault 5 1.4 gtr 88r
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

djmonkey pisze:tylko trzeba jeszcze ogarnąć tył bo jak jest za duża odległość miedzy szczękami a bębnem to ciśnienie w układzie hamulcowym jest słabe
mierzysz srednice bębna i szczęki ustawiasz na pół milimetra mniej, a najwyżej na milimetr mniej a potem regulujesz linkę ręcznego-rączke recznego zostawiasz opuszczoną lub ewentualnie zaciągasz na pierwszy ząbek i regulujesz tak żeby wodzik odsunął się od szczęki o milimetr

[ Dodano: 14 Marzec 2011, 21:49 ]
wader600 pisze:Dzieki za informacje jutro bede mial czas to rozbiore tyl i przod zrobie wedlug waszych wskazowek i powiem czy pomoglo
przyjżyj się szczególnie dobrze przednim zaciskom-sprawdź czy tłoczki chodzą i jak będziesz montował zaciski to wciśnij tłoczki do końca załóż klocki i załóż zacisk i dokręć-potem sprawdź ręką czy zaciski swobodnie chodzą po prowadnikach-jeśli się zacinają to musisz znaleźć przyczynę-czasem wystarczy przesmarować ale bywa też że potrafią się skrzywić
Awatar użytkownika
wader600
Posty: 103
Rejestracja: 10 marca 2011, 12:06
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: wader600 »

Eh znow problem za chiny nie moge sciagnac bebna... Mam rozumiec ze sciaga sie go normalnie tak jak w wiekszosci samochodow czy dodatkowe jakies haczyki sa;p A i przod jeszcze nie rozbieralem ale klocki nie tra po calej tarczy tylko gdzies polowa tarczy od strony piasty... Moze to daje w dupe tez ;p :uoee:

Rozbieralem przod przeczyscilem prowadnice zaciski ladnie chodza klocki rowniez wiec raczej nie to... Chyba ostatecznie stawiam na pompe... Noo jeszcze chyba ze tyl ale narazie nie mam czasu i sil do tych bebnow :)
WadusFoN 789255816
WadusGG 8219825

Renault 5 1.4 gtr 88r
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

popuść linkę od ręcznego i spróbuj ściągnąć jak nie to skołuj jakąś starą tarcze od przodu i i lekko przykręć śrubami do kuł i będziesz mieć ściągacz. A nakrętkę łożyska bębna odkręciłeś?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ