a w jaki niby sposób miałaby się odbywać regulacja zapłonu jeśli odpowiada za to moduł? Aparat zapłonowy w tym wypadku to tylko palec i kopułka bez wewnętrzych regulatorów więc kręcenie aparatem spowoduje tylko skrócenie czasu trwania iskry lub całkowite minięcie się -iskra będzie wtedy gdy palec będzie pomiędzy stykami. Za moment powstawania iskry jest w tym przypadku odpowiedzialny czujnik wału, ewentualna korekcja-czujnik spalania stukowego, a co do regulacji wyprzedzenia zapłonu to widziałem dawno temu na giełdzie takie moduły gdzie z zewnątrz byl dostępny potencjometr do niewielkiej korekcji (ale nie wiem do jakiego to było auta i nie wiem czy to nie była jakaś prywata-20 lat wstecz to pamięć zawodna)carmaker pisze:dziwi mnie brak możliwości regulowania aparatu/rozdzielacza w aucie bądz co bądz gaznikowym.Fabryka tak idealnie dobrała statyczny stopień wyprzedzenia zapłonu że niezależnie od stopnia zużycia kół rozrządu naciągnięcia łańcucha (bo w końcu wałek napędza ośke rozdzielacza)strefy klimatycznej jakości paliwa itd niby ma być super w jednym położeniu?A w zwykłym C1J można regulować...czujnik położenia wału niema nic do rzeczy ma dawać impuls w GMP moduł ustala wyprzedzenie zapłonu w zależności od obrotów silnika i podciśnienia ale w większości silników jaki widziałem jest możliwość przekręcenia aparatu o pare stopni nawet w autach z wielopunktowym wtryskiem starszej generacji jak choćby w f7p a gażnikowca bez takiej możliwości nie widziałem.
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Gaźnik i jego przypadłośći
Moderator: Moderatorzy
konkretnie rozdzielacz
niema możliwości przekręcenia pełnej dlugości tej regulacji tylko jakieś 3 stopnie ale regulacja jest.Ustawienie bolcy w kopułce wzgledem palca rozdzielacza o te pare stopni daje właśnie mozliwość lekkiej korekcji.I nima tu mowy o zaniku iskry.Radze poprostu sprawdzić w praktce.Tak czy innaczej bo odbiegliśmy od tematu objawy u Krystiana wskazują na opózniony zapłon.Zacytuje z "mądrej książki" :
"Zbyt późny zapłon wydłuża III okres spalania (występuje wtedy przewlekłe spalanie).
Spalanie może przeciągnąć się nawet na suw wylotu prowadząc do spalania mieszanki jeszcze w kolektorze wydechowym."

"Zbyt późny zapłon wydłuża III okres spalania (występuje wtedy przewlekłe spalanie).
Spalanie może przeciągnąć się nawet na suw wylotu prowadząc do spalania mieszanki jeszcze w kolektorze wydechowym."
też tego nie potrafie zrozumieć- co mi to da że palec wcześniej trafi na styk kopółki skoro i tak nie będzie iskry bo czujnik położenia wału w tym momencie nie da impulsu ?:mysli:
Jeśli to wina zbyt późnego zapłonu to poszukałbym raczej przyczyny w fazach rozrządu lub samych zaworach.
Co do spalania mieszanki w kolektorze wydechowym to takie same objawy da zła regulacja gaźnika-zbyt bogata mieszanka-niespalone resztki mogą się dopalać w kolektorze od rozgrzanych spalin.
Jeśli to wina zbyt późnego zapłonu to poszukałbym raczej przyczyny w fazach rozrządu lub samych zaworach.
Co do spalania mieszanki w kolektorze wydechowym to takie same objawy da zła regulacja gaźnika-zbyt bogata mieszanka-niespalone resztki mogą się dopalać w kolektorze od rozgrzanych spalin.
nie o to mi chodzi...RYCHO35 pisze:też tego nie potrafie zrozumieć- co mi to da że palec wcześniej trafi na styk kopółki skoro i tak nie będzie iskry bo czujnik położenia wału w tym momencie nie da impulsu ?:mysli:
Napisze jeszcze raz dla jasności jeśli czujnik hala daje impuls na moduł dalej na rozdzielacz w którym w związku z np.zużyciem elementów (mamy po drodze koła zębate łańcuch rozrządu jakąś przekładnie do rozdzielacza)może palec nie pokrywać sie idealnie z bolcem na kopułce w momencie kiedy przechodzi iskra na zapłon to będzie szwabić i minimalnie opózniać tak?Czy jednak twierdzicie dalej że będzie idealnie sie pokrywać z obrotem wału korbowego i nie będzie pogarszać przepływu napięcia?I nic nie da skorygowanie tego przekręceniem aparatu
Re: Gaźnik i jego przypadłośći
krysiun pisze:
Ale po Pałowaniu - kolektor z jednej strony aż czerwony skruszyła mi się osłona termocieplna
co to znaczy kolektor z jednej strony
co to znaczy po palowaniu

wask - czy ciebie bóg opuścił -
Noo jak jej depczę ostroo nooo czy mam ci fotkę zrobić kamerą termowizyjną czy jak
no bo tylko w jednym miejscu ZJADŁO otulinę termocieplną wykruszyła sie bidula i widać kolektor CZERWONY W tym miejscu
COŚ KURWA JEST NIE TAK albo zapłon albo gaźnik ALBO regulator ciśnienia paliwa bo jak jej depnę nagle na jakimś biegu to nie idzie odrazu muszę odpiścić i powoli wociskać bo sie jakby ZAMULA i jest wrrrrrrrrrr i nic normalnie coś go hamuje noooo - w dupę jebana mać rasa pakistańska nooo
Noo jak jej depczę ostroo nooo czy mam ci fotkę zrobić kamerą termowizyjną czy jak
no bo tylko w jednym miejscu ZJADŁO otulinę termocieplną wykruszyła sie bidula i widać kolektor CZERWONY W tym miejscu
COŚ KURWA JEST NIE TAK albo zapłon albo gaźnik ALBO regulator ciśnienia paliwa bo jak jej depnę nagle na jakimś biegu to nie idzie odrazu muszę odpiścić i powoli wociskać bo sie jakby ZAMULA i jest wrrrrrrrrrr i nic normalnie coś go hamuje noooo - w dupę jebana mać rasa pakistańska nooo

R5 1.4 - GTT
GG: 645045
GG: 645045
to poniekąd by si moja teoria sprawdzała.Na wysokich obrotach kiedy wyprzedzenie zapłonu powinno sięgać w silnikach doładowanych nieraz 30stopni powiedzmy że dzieje sie taka sytuacja : palec aparatu ma dość dużą powierzchnie pozwalającą łapać przeskok napięcia przy różnych kątach zapłonu jeśli jednak przy wysokich obrotach kiedy wyprzedzenie zapłonu powinno być najwyższe palec rozdzielacza mija sie z kopułką?Iskra przejdzi ale być może słabsza.Jeśli podmieniałeś moduły ,czujnik hala masz nowy sprawdzałeś na innym gazniku to jest chyba jedna z ewentualnych propozycji.Może podmień rozdzielacz może w nim tkwi problem.Gdyby był problem z niedoboremy paliwa (regulator ciśnienia) to świece byłyby szare silnik by sie grzał i niebyłoby mocy.Ale nie przewgrzewałby sie wydech.
Wogóle wybaczcie nie jestem ekspertem od renault ale robie na codzień z silnikami czterosuwowymi w skuterach śnieżnych quadach itd
Wogóle wybaczcie nie jestem ekspertem od renault ale robie na codzień z silnikami czterosuwowymi w skuterach śnieżnych quadach itd