Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Witam i poradę pytam :)

Czyli zanim zaczniesz pisać posty...

Moderator: Moderatorzy

Zmiennik
Posty: 3
Rejestracja: 9 lutego 2011, 20:52
Lokalizacja: Katowice

Witam i poradę pytam :)

Post autor: Zmiennik »

Dzień Dobry :) Na co w szczególności zwrócić uwagę przy zakupie R5 TL 1980 rok? jakies słabe punkty Reni, podpowiedzi? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi, pozdr
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Hehe.. cała renia to jeden wielki słaby punkt ;)

1980 to powinna być pierwsza generacja R5. Przede wszystkim patrz na stan blacharki i jakość dotychczasowych napraw blacharskich.
vino1986

Post autor: vino1986 »

podloga, mocowanie tylnego zawieszenia, podluznice... jezeli oczywiscie o Babci mowa... bo reszta w sumie moze byc mniejszy problem do przeskoczenia...
Zmiennik
Posty: 3
Rejestracja: 9 lutego 2011, 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zmiennik »

Tak tak, o Babci mowa. Z wierzchu po blacharce niby, pod spodem muszę obadać. A numery nadwozia i silnika - ile i gdzie się znajdują? dzięki za zainteresowanie
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Kabar - możesz jechać na wszystko, ale silniki typu C zostaw w spokoju!!!!!! ;P Wg mnie sam silnik jest jak najbardziej oki!
vino1986

Post autor: vino1986 »

Numery Vin sa na tabliczkce pod maska i co sie ostatnio od Rycha dowiedzialem albo na podlodze w bagazniku po prawej stronie na uwypukleniu lub jak nie tam bo zalezy od rocznika to moga byc pod fotelem pasazera widoczne po odsunieciu go do tylu...

a silnik ma tabliczke nad filtrem oleju... ale to najmniej istotna sprawa moim zdaniem :)
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

numery nadwozia w zależności od roku produkcji:
-do końca '79 pod fotelem pasażera 12 znaków zaczynających się na R122........
-styczeń '80 do wrzesień '80 (lub być może nawet do końca roku-dokładnie nie wiem) może być tzw. niepełny vin (14 lub 16 znaków) zaczynających się na VF1122........ prawa strona podłogi bagażnika
-późniejsze roczniki pełny vin 17 znaków VF1122....... podłoga bagażnika lub prawe nadkole
Blaszki w każdym przypadku są na prawym nadkolu.
Może zdarzyć się że do roku '79 samochód nie będzie miał wybitych numerów a tylko blaszki, zależne jest to od wersji i rynku na jaki pojazd był przeznaczony.
Inną kwestią jest to że samochód może mieć nadany przez pzmot inny numer lub taki sam jak fabryczny ale w innym miejscu ale powinno to być poświadczone stosownym zaświadczeniem. Teoretycznie zaświadczenie to nie jest wymagane jeśli nowy numer widnieje w dowodzie rejestracyjnym ale jakiś dociekliwy diagnosta może go zarządać.
Zmiennik
Posty: 3
Rejestracja: 9 lutego 2011, 20:52
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Zmiennik »

Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi, będę oglądał, w sumie blacha pod spodem może być najsłabszym punktem...
ODPOWIEDZ