Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Luzy na kierownicy - co z tym zrobić ?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Sancez
Posty: 3
Rejestracja: 17 stycznia 2011, 11:06
Lokalizacja: Gdynia

Luzy na kierownicy - co z tym zrobić ?

Post autor: Sancez »

Witam serdecznie,

Na wstępie chciałbym podkreślić że jestem kompletnie zielony w kwestii spraw typowo technicznych - to moje pierwsze auto i liczę na wyrozumiałość ;D

Od bardzo niedawna stałem się posiadaczem R5 Baccara '89 i z racji swojego wieku - i tego że samochód stał ponad 2 lata nieużywany na dworzu :zalamka: - są z nim większe i mniejsze mankamenty. Część z nich udało się już wyeliminować, niestety pozostał problem luzów na kierownicy.
Przy kołach nic nie lata "szarpiąc" za opony, więc domyślam się że to może przy samym mocowaniu coś.

Czy ktoś ma może jakieś sugestie ?

Pozdrawiam,
Tomek.
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Szarpiąc za opony, to wyczujesz najwyżej luz łożyska. Podjedź na stację diagnostyczną to ci powiedzą. Generalnie najczęściej luzy pojawiają się na końcówkach drążków kierowniczych, następnie na samych drążkach, na tulejce (łączniku) metalowo gumowym kolumny kierowniczej, kolejno na samej maglownicy i kolumnie.
Znając R5 masz do wymiany końcówki i łącznik met-gum. Pozostałe luzy pojawiają się przy dużym przebiegu i zaniedbywaniu wymiany pozostałych elementów układu kierowniczego i zawieszenia
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

W końcu ktoś Gdyni :) Podjedz do SKP i za 20 zł zbadają gdzie są luzy w zawieszeniu i drążkach kierowniczych .
Ps. W jakiej dzielnicy mieszkasz?
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Sancez
Posty: 3
Rejestracja: 17 stycznia 2011, 11:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Sancez »

No właśnie samochód jest przygotowywany do przeglądu, gdyż się trochę "zastał" i trzeba zrobić na nowo w tym tygodniu ;D

tommies, dzięki za rady!

djmonkey, widzę "sąsiada" bo też jestem z Dąbrowy :D
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

czy to nie jest ta czarna R5 co stała przy Rdestowej niedawno
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
Sancez
Posty: 3
Rejestracja: 17 stycznia 2011, 11:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Sancez »

na Rdestowej stała, ale nie czarna ;D ta jest taka szarawa ;)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Właśnie stała cała czarna a nie szara i w całkiem ładnym stanie i jakoś jej już tam nie widuje.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ