Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Jaki diesel lepszy 1.6 czy 1.9
Moderator: Moderatorzy
Jaki diesel lepszy 1.6 czy 1.9
Witam serdecznie
Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat tych dwóch silników diesla jakie występowały w Renóweczkach, wiem że to nie jest piątka ale budowa podobna więc może ktoś doradzi. Chodzi mi głównie o kilka rzeczy, z racji że samochód ma na siebie zapracować (firmowy do rozwożenia niezbyt ciężkich ładunków):
1. Spalanie
2. Awaryjność
3. Dostępność części (w razie czego) i ich cena
4. Ogólna ocena (może ktoś jeździł Expresem z silnikiem 1.6 lub 1.9)
Z góry dziękuję za pomoc
Karol
karo3003
Chciałbym zasięgnąć Waszej opinii na temat tych dwóch silników diesla jakie występowały w Renóweczkach, wiem że to nie jest piątka ale budowa podobna więc może ktoś doradzi. Chodzi mi głównie o kilka rzeczy, z racji że samochód ma na siebie zapracować (firmowy do rozwożenia niezbyt ciężkich ładunków):
1. Spalanie
2. Awaryjność
3. Dostępność części (w razie czego) i ich cena
4. Ogólna ocena (może ktoś jeździł Expresem z silnikiem 1.6 lub 1.9)
Z góry dziękuję za pomoc
Karol
karo3003
1,6 występowała również w 5 stara jednostka i sprawdzona jak i 1,9 mało awaryjne oczywiście pod 2 warunkami pierwszy to taki że nie kupiliśmy padła a drugi że wszystko na czas jest robione, 1,9 to troszkę nowsza generacja i dostępnosc części jak i całego silnika do kupienia za śmieszne pieniądze nawet z całym autem bo montowane w clio były ale najlepiej poczekaj na wypowiedź Tomka on pare klekotów miał i 1,9 wstawiał do piątala
Czując się wywołanym do tablicy odpowiadam.
W pełni zgadzam się z tym co JJ napisał a ponadto
1.6 i 1.9 to bliźniacze jednostki właściwie jedyną znacząca różnica to pojemność i wynikająca z tego różnica mocy orz momentu obrotowego. Co do mocy to też nie do końca bo w Rapidzie i sporadycznie w Clio występował 1.9D z pompą Bosch i też miał 55 KM jak 1.6 a nie 65 jak 1.9.
Z uwagi na praktycznie jednakową cenę wybrał bym raczej 1.9D z uwagi na nieco większą moc i częściej występującą mocniejszą skrzynią JB3 a nie JB1, oraz co ważniejsze nowszego typu zawieszenie silnika - wiszące a nie opierające się na gumach.
Obydwa silniki charakteryzuje pozytywnie - niskie spalanie, wysoka niezawodność, i odporność na kiepskie paliwo. Z wad to niska kultura pracy i głośność. Nieco lepiej wypada 1.9D na wiszące zawieszenie silnika (ale duuuuzo droższe poduszki), ale ogólnie obydwa diesle telepią mocno lichą i wiotką budą R5 i Rapida, tak że na wolnych obrotach mało plomby z zębów nie powypadają - to z resztą było główna przyczyną mojej rezygnacji z użytkowania R5 z 1.9D - po prostu w korkach się nie sprawdzał
W pełni zgadzam się z tym co JJ napisał a ponadto
1.6 i 1.9 to bliźniacze jednostki właściwie jedyną znacząca różnica to pojemność i wynikająca z tego różnica mocy orz momentu obrotowego. Co do mocy to też nie do końca bo w Rapidzie i sporadycznie w Clio występował 1.9D z pompą Bosch i też miał 55 KM jak 1.6 a nie 65 jak 1.9.
Z uwagi na praktycznie jednakową cenę wybrał bym raczej 1.9D z uwagi na nieco większą moc i częściej występującą mocniejszą skrzynią JB3 a nie JB1, oraz co ważniejsze nowszego typu zawieszenie silnika - wiszące a nie opierające się na gumach.
Obydwa silniki charakteryzuje pozytywnie - niskie spalanie, wysoka niezawodność, i odporność na kiepskie paliwo. Z wad to niska kultura pracy i głośność. Nieco lepiej wypada 1.9D na wiszące zawieszenie silnika (ale duuuuzo droższe poduszki), ale ogólnie obydwa diesle telepią mocno lichą i wiotką budą R5 i Rapida, tak że na wolnych obrotach mało plomby z zębów nie powypadają - to z resztą było główna przyczyną mojej rezygnacji z użytkowania R5 z 1.9D - po prostu w korkach się nie sprawdzał
bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, znalazłem jeszcze jedną renówkę z silnikiem benzynowym (wcześniej nie rozważałem takiego zakupu), po tym co przeczytałem to może jednak nie upierać się przy dieslu...
tylko nie wiadomo jak ze spalaniem wyjdzie bo co jak co ale chyba ten 1.6 czy 1.9 to raczej będą oszczędniejsze... 


Zależy do czego owego Rapida potrzebujesz. Ja kupując takie auto zakładałem że będzie bardzo pomocne podczas budowy domu i tak jest - sprawdza się znakomicie. Chciałem mieć też możliwość przewiezienia więcej niż 2 osób - dlatego jest to wersja kombi. Po złużeniu lub wyjęciu tylnej kanapy jest to pełnowartościowy dostawczak. Rodzaj silnika był mi od samego początku obojętny, gdyż auto to nie robi wiele kilometrów.
Ważny w Rapidach jest stan blachy - koroduje tak samo jak R5
więc chyba na to zwrócił bym szczególną uwagę.
Czasami na allegro trafiają się naprawdę zadbane egzemplarze. W ubiegłym roku 2 takie zapamiętałem - Jeden 1.9D z ABS, Klimą, wspomaganiem, el. lusterka, centralny - sporo był wyceniony bo 5200 ale widać było że niezwykle zadbany.
Drugi to taki fajny jasnożółciutki z silnikiem 1.4 Energy 80 KM czyli najmocniejszy seryjny w Rapidach silnik. Stan blachy był po prostu nieprawdopodobny - jak z salonu auto i minimalny przebieg. Wyceniane też był ponad 4 tys ale warty w każdym calu.
Jak planujesz duże przebiegi i duże obciążenia to zdecydowanie 1.9D i to najlepiej wersja o zwiększonej ładowności
Ważny w Rapidach jest stan blachy - koroduje tak samo jak R5

Czasami na allegro trafiają się naprawdę zadbane egzemplarze. W ubiegłym roku 2 takie zapamiętałem - Jeden 1.9D z ABS, Klimą, wspomaganiem, el. lusterka, centralny - sporo był wyceniony bo 5200 ale widać było że niezwykle zadbany.
Drugi to taki fajny jasnożółciutki z silnikiem 1.4 Energy 80 KM czyli najmocniejszy seryjny w Rapidach silnik. Stan blachy był po prostu nieprawdopodobny - jak z salonu auto i minimalny przebieg. Wyceniane też był ponad 4 tys ale warty w każdym calu.
Jak planujesz duże przebiegi i duże obciążenia to zdecydowanie 1.9D i to najlepiej wersja o zwiększonej ładowności
Wiesz jakie cuda w dowodach wypisują
Jak był sprowadzany po wejściu do UE to jest szansa że dowód prawdę Ci powie.
Ogólnie to jest naklejka na lewym kielichu informująca o ciśnieniach i nośności.
Różnice do wychwycenia to przede wszystkim grubsza sprężyna z przodu, grubsze drążki skrętne, mocniejsze amorki i mocowane na grubszą śrubę. No i chyba najważniejsza - o ile mi wiadomo na 99% wersja o zwiększonej ładowności występowała wyłącznie z silnikiem 1.9D i chyba w końcowej fazie produkcji czyli 94-97
W razie braku mocy zawsze można jak ci z filmiku - 1.7 T
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iPUzV-dGzsw?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iPUzV-dGzsw?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Ogólnie to jest naklejka na lewym kielichu informująca o ciśnieniach i nośności.
Różnice do wychwycenia to przede wszystkim grubsza sprężyna z przodu, grubsze drążki skrętne, mocniejsze amorki i mocowane na grubszą śrubę. No i chyba najważniejsza - o ile mi wiadomo na 99% wersja o zwiększonej ładowności występowała wyłącznie z silnikiem 1.9D i chyba w końcowej fazie produkcji czyli 94-97
W razie braku mocy zawsze można jak ci z filmiku - 1.7 T

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/iPUzV-dGzsw?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/iPUzV-dGzsw?fs=1&hl=pl_PL" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>