Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Swap
Moderator: Moderatorzy
Swap
Witam wszystkich,
Zarejestrowałem się w Klubie, ponieważ od kilku lat moja żona jeździ swoją wymarzoną piątką. Kiedy była młodą dziewczyną zakochała się w tym samochodziku no wreszcie ma go na 5 min. przed emeryturą. Martwi mnie jednak, że silnik ma małą moc (1.1) i z wyprzedzaniem są poważne problemy. Boję się o żonę, bo jeździ na działkę drogą, która jest dość ruchliwa. Pomyślałem, żeby wymienić silnik na nieco większy i znalazłem ofertę - kompletny silnik 1,4 z gaźnikiem i ze skrzynią biegów 5. Problem sprowadza się do tego, że sam go nie wymienię - nie mam ani wprawy w takich pracach, ani warunków. Czy jest w Warszawie jakiś uczciwy warsztat, w którym to zrobią nie zdzierając ze mnie skóry?
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź.
Zarejestrowałem się w Klubie, ponieważ od kilku lat moja żona jeździ swoją wymarzoną piątką. Kiedy była młodą dziewczyną zakochała się w tym samochodziku no wreszcie ma go na 5 min. przed emeryturą. Martwi mnie jednak, że silnik ma małą moc (1.1) i z wyprzedzaniem są poważne problemy. Boję się o żonę, bo jeździ na działkę drogą, która jest dość ruchliwa. Pomyślałem, żeby wymienić silnik na nieco większy i znalazłem ofertę - kompletny silnik 1,4 z gaźnikiem i ze skrzynią biegów 5. Problem sprowadza się do tego, że sam go nie wymienię - nie mam ani wprawy w takich pracach, ani warunków. Czy jest w Warszawie jakiś uczciwy warsztat, w którym to zrobią nie zdzierając ze mnie skóry?
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedź.
Krisk
Re: Swap
Hmmm, większość z nas robi takie zmiany samemu. Może się okazać że za przekładkę silnika w warsztacie zapłacisz więcej niż warta jest R5
Chyba że ta piątka ma wartość sentymentalną i jest "bezcenna" a za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard

Zmiana 1.1 gaźnik na 1.4 gaźnik to jedna z prostszych operacji.
Oprócz silnika i skrzyni potrzebujesz też wiązkę el. od tego silnika, moduł zapłonowy itp.
Najlepiej pokaż foty tego silnika i modułu zapłonowego. Bo aby to miało sens to musi być 1.4 Weber 2-gardzielowy i wersja 72 KM, bo zmiana na np 60 konnego to mija się z celem.
I jeszcze jedna sprawa - jaką masz skrzynię biegów teraz (pewnie JB4) a jaka jest przy silniku który chcesz kupić - może się bowiem okazać, że konieczna będzie zmiana półosi lub dopranie innej skrzyni.
Przy okazji takiej operacji wypadało by zmienić sprzęgło jak słabe, a na pewno warto a wręcz trzeba wymienić poduszki silnika i olej w skrzyni.



Zmiana 1.1 gaźnik na 1.4 gaźnik to jedna z prostszych operacji.
Oprócz silnika i skrzyni potrzebujesz też wiązkę el. od tego silnika, moduł zapłonowy itp.
Najlepiej pokaż foty tego silnika i modułu zapłonowego. Bo aby to miało sens to musi być 1.4 Weber 2-gardzielowy i wersja 72 KM, bo zmiana na np 60 konnego to mija się z celem.
I jeszcze jedna sprawa - jaką masz skrzynię biegów teraz (pewnie JB4) a jaka jest przy silniku który chcesz kupić - może się bowiem okazać, że konieczna będzie zmiana półosi lub dopranie innej skrzyni.
Przy okazji takiej operacji wypadało by zmienić sprzęgło jak słabe, a na pewno warto a wręcz trzeba wymienić poduszki silnika i olej w skrzyni.
Dzięki za sugestie
. Chętnie wkleiłbym zdjęcie tego silnika, które znalazłem w sieci, ale nie wiem jak, kopiować, to owszem, daje się, ale opcja wklej tu już nie działa. Wiem że oleje trzeba wymienić wszędzie, ale czy np. hamulce nie wymagają wzmocnienia?
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:50 ]
Nasza Renówka ma silnik z 4-bieg. skrzynią. ten silnik 1.4 jest kompletny - ze skrzynia piątką.
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:52 ]
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:52 ]
Ups, to nie to sorry
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:54 ]
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:55 ]
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:56 ]
Nie ma więcej zdjęć - silnik jest jeszcze w samochodzie - może w tej sytuacji wziąć silnik z półośkami od razu?
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:59 ]
A jeśli chodzi o żony samochodzik, to sentyment z jednej strony a z drugiej stan tego pojazdu - miała na liczniku 89000 jak ją kupiłem i całe fabryczne wyposażenie łącznie z plastikowymi osłonami na akumulatorze i nawiewie

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:50 ]
Nasza Renówka ma silnik z 4-bieg. skrzynią. ten silnik 1.4 jest kompletny - ze skrzynia piątką.
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:52 ]

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:52 ]
Ups, to nie to sorry

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:54 ]

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:55 ]

[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:56 ]
Nie ma więcej zdjęć - silnik jest jeszcze w samochodzie - może w tej sytuacji wziąć silnik z półośkami od razu?
[ Dodano: 7 Grudzień 2010, 13:59 ]
A jeśli chodzi o żony samochodzik, to sentyment z jednej strony a z drugiej stan tego pojazdu - miała na liczniku 89000 jak ją kupiłem i całe fabryczne wyposażenie łącznie z plastikowymi osłonami na akumulatorze i nawiewie

Krisk
Hmmm ten silnik co na zdjęciach to C3J z jednopunktowym wtryskiem a nie gaźnikowiec. I w dodatku widzę kawałki instalacji gazowej. Aaaa i to chyba komora silnikowa R19 bo komp w komorze i inne kielichy amortyzatorów.
Owszem silnik taki pasuje do R5 i był seryjnie montowany (sam w GTRce miałem), ale ma już komputer sterujący wtryskiem, elektryczną pompkę paliwa przy baku itp. W dodatku w wersji z katalizatorem 58 KM a bez 60, ale zbiera się ładnie.
Jeśli maja to robić w warsztacie to poszukaj odpowiedniego silnika - 1.4 gaźnik. Wtedy zrobią to szybko i bezproblemowo. Na forum na pewno ktoś bedzie miał do sprzedania. Niedawno komplet miał TQT z warszawy ale jest już ciut niekompletny bo sam kilka gratów do Rapida potrzebowałem.
AAA no i pochwal się autem żony w odpowiednim dziale - zapraszamy!
Owszem silnik taki pasuje do R5 i był seryjnie montowany (sam w GTRce miałem), ale ma już komputer sterujący wtryskiem, elektryczną pompkę paliwa przy baku itp. W dodatku w wersji z katalizatorem 58 KM a bez 60, ale zbiera się ładnie.
Jeśli maja to robić w warsztacie to poszukaj odpowiedniego silnika - 1.4 gaźnik. Wtedy zrobią to szybko i bezproblemowo. Na forum na pewno ktoś bedzie miał do sprzedania. Niedawno komplet miał TQT z warszawy ale jest już ciut niekompletny bo sam kilka gratów do Rapida potrzebowałem.
AAA no i pochwal się autem żony w odpowiednim dziale - zapraszamy!
Jak ktoś lubi to poniżej R19 z 1.4 gaźnik 60 KM
i 1.4 wtrysk 58 KM
Można pobawić się w znajdź x szczegółów różniących obrazki


A do Kriska - szukaj z R5 wersja 72 KM.
72 KM są uzyskane odpowiednim modułem oraz dyszami w gaźniku. Ważne abyś kupił silnik z Weberem DTR 32 - najwyżej z czasem zmieni się dysze i moduł jak to będzie wersja 60 czy 68 KM, ale podstawa będzie już w aucie
O tyle łatwo taki silnik poznać, że w obudowie filtra powietrza ma charakterystyczną dziurę do regulacji obrotów spoczynkowych - ooo taką mniej więcej jak w moim Rapidzie i ogólnie takiego silnika szukaj.

i 1.4 wtrysk 58 KM
Można pobawić się w znajdź x szczegółów różniących obrazki



A do Kriska - szukaj z R5 wersja 72 KM.
72 KM są uzyskane odpowiednim modułem oraz dyszami w gaźniku. Ważne abyś kupił silnik z Weberem DTR 32 - najwyżej z czasem zmieni się dysze i moduł jak to będzie wersja 60 czy 68 KM, ale podstawa będzie już w aucie

O tyle łatwo taki silnik poznać, że w obudowie filtra powietrza ma charakterystyczną dziurę do regulacji obrotów spoczynkowych - ooo taką mniej więcej jak w moim Rapidzie i ogólnie takiego silnika szukaj.

Nie to żebym się mądrował ale jak się bawić to się bawić...
I tak będziesz panie Krisk, szukać większości gratów do przekładki jak skrzynia, półośki itp... nie mówiąc już o tym jak ciężko znaleźć silnik 1,4 w wersji 72km
Więc zadam pytanie
Jest sens takiej operecji jak można od razu wpakować 1.7
Jeżeli dobrze kojarze w najsłabszej wersji na impotenci(monowtrysku) miał 75 koni... a na allegro od groma r19 z takimi silnikami na sprzedaż...
Do Grodziska rzut kamieniem z Warszawy:
http://allegro.pl/silnik-goly-slupek-re ... 86298.html
Jak dla mnie rozwiązanie nasuwa się samo...
I tak będziesz panie Krisk, szukać większości gratów do przekładki jak skrzynia, półośki itp... nie mówiąc już o tym jak ciężko znaleźć silnik 1,4 w wersji 72km

Więc zadam pytanie


Do Grodziska rzut kamieniem z Warszawy:
http://allegro.pl/silnik-goly-slupek-re ... 86298.html
Jak dla mnie rozwiązanie nasuwa się samo...
Czekałem kto pierwszy wyjedzie z 1.7 
Wiesz - to dla żony Kriska ma być a sądząc po opisie to zaawansowana 40 latka lub być może pod 50 juz
Z 1.1 na 1.7 pewnie że się da ale ...
- są spore szanse że w tym aucie jest pompa hamulcowa bez serwa a 1.7 nawet mono to w tej skorupce to naprawdę bystre auto się robi, że o gaźnikowym czy multi nawet nie wspomnę.
Czyli układ hamulcowy do wymiany
- skrzynia wiadomo i to raczej JB3 wzkazana czyli zaraz i półosie do wymiany
- średnice przewodów paliwowych za małe czyli do wymiany
- jak silnik na wtrysku to do przerobienia cała instalka elektryczna
- i pewnie jeszcze 100 drobiazgów mniej istotnych
Zważywszy że Krisk chce to zlecić mechanikom to boje się pomyśleć o kosztach.
Reasumując jednak najlepszym rozwiązaniem jest 1.4 gaźnik. Nawet jeśli to będzie wersja 60 czy 68 KM a nie 72 to i tak dużo zyska na przebiegu momentu obrotowego czyli auto będzie bardziej bystre. Dodatkowo dzięki aparatowi zapłonowemu z nie cewce silnik będzie potrzebował mniej okresowych regulacji. Powiedziałbym nawet że skrzynia 4-biegowa też może zostać jeśli żona Kriska jakoś szczególnie dużo nie jeździ, zwłaszcza na długich trasach.
Ale najważniejsze że operacja niesłychanie prosta i nawet najgłupszy pseudomechanik obskoczy to w ciągu 1-max 2 dni bez narażania mózgownicy na nadmierny wysiłek. I co tu ukrywać operacja dość tania.
Odezwij się Krisk telefonicznie to pomogę a jak będzie wszystko przygotowane to się kilku forumowiczów z Warszawy weźmie, kupimy browarek i w jeden weekend u mnie w garażu na działce swapa się zrobi
No i pochwal się renią w odpowiednim dziale

Wiesz - to dla żony Kriska ma być a sądząc po opisie to zaawansowana 40 latka lub być może pod 50 juz

Z 1.1 na 1.7 pewnie że się da ale ...
- są spore szanse że w tym aucie jest pompa hamulcowa bez serwa a 1.7 nawet mono to w tej skorupce to naprawdę bystre auto się robi, że o gaźnikowym czy multi nawet nie wspomnę.
Czyli układ hamulcowy do wymiany
- skrzynia wiadomo i to raczej JB3 wzkazana czyli zaraz i półosie do wymiany
- średnice przewodów paliwowych za małe czyli do wymiany
- jak silnik na wtrysku to do przerobienia cała instalka elektryczna
- i pewnie jeszcze 100 drobiazgów mniej istotnych
Zważywszy że Krisk chce to zlecić mechanikom to boje się pomyśleć o kosztach.
Reasumując jednak najlepszym rozwiązaniem jest 1.4 gaźnik. Nawet jeśli to będzie wersja 60 czy 68 KM a nie 72 to i tak dużo zyska na przebiegu momentu obrotowego czyli auto będzie bardziej bystre. Dodatkowo dzięki aparatowi zapłonowemu z nie cewce silnik będzie potrzebował mniej okresowych regulacji. Powiedziałbym nawet że skrzynia 4-biegowa też może zostać jeśli żona Kriska jakoś szczególnie dużo nie jeździ, zwłaszcza na długich trasach.
Ale najważniejsze że operacja niesłychanie prosta i nawet najgłupszy pseudomechanik obskoczy to w ciągu 1-max 2 dni bez narażania mózgownicy na nadmierny wysiłek. I co tu ukrywać operacja dość tania.
Odezwij się Krisk telefonicznie to pomogę a jak będzie wszystko przygotowane to się kilku forumowiczów z Warszawy weźmie, kupimy browarek i w jeden weekend u mnie w garażu na działce swapa się zrobi

No i pochwal się renią w odpowiednim dziale

Wiem dla kogo to ma być przeczytałem uważnie...
Ja tylko zasugerowałem kolejne wyjście które miało być alternatywą dla szukania 72 konnego silnika 1.4
Szacuneczek Tommies za pomysł swapa na działce...
mam nadzieję że się wszystko dobrze poukłada i żona kolegi Kriska, będzie mogła bezstresowo dojeżdżać na działkę
Wiem że do Kielc daleko i nie wiem jak tam u Linki teraz ze sprzedażą jej r5 ale przypomniało mi się że miała na sprzedaż...
viewtopic.php?t=8290&start=0
Może warto dla silnika i całej graciarni potrzebnej do przekładki...
Ja tylko zasugerowałem kolejne wyjście które miało być alternatywą dla szukania 72 konnego silnika 1.4

Szacuneczek Tommies za pomysł swapa na działce...


Wiem że do Kielc daleko i nie wiem jak tam u Linki teraz ze sprzedażą jej r5 ale przypomniało mi się że miała na sprzedaż...
viewtopic.php?t=8290&start=0
Może warto dla silnika i całej graciarni potrzebnej do przekładki...
tu by byl nawet ten co Qucor mowil...
viewtopic.php?p=154442&sid=3b52f0a2989f ... b56#154442
i to z Wawy wiec nawet droga by odpadala...
viewtopic.php?p=154442&sid=3b52f0a2989f ... b56#154442
i to z Wawy wiec nawet droga by odpadala...

Dodam swoje trzy grosze.
Ja przy swapie spotkałem się z niesamowitą wiedzą Krystiana i wielki cały czas szacunek dla niego.
Po świętach muszę wyjąć wszystko i włożyć i nie widzę problemu dwa dni i będzie ogarnięte.
Więc reasumują. Dogaduj planuj na działeczkę za miasto się też piszę pomogę itp a przy okazji parę kiełbasek się zje
Ja przy swapie spotkałem się z niesamowitą wiedzą Krystiana i wielki cały czas szacunek dla niego.

Po świętach muszę wyjąć wszystko i włożyć i nie widzę problemu dwa dni i będzie ogarnięte.
Więc reasumują. Dogaduj planuj na działeczkę za miasto się też piszę pomogę itp a przy okazji parę kiełbasek się zje

Hawi pisze:Dodam swoje trzy grosze.
Ja przy swapie spotkałem się z niesamowitą wiedzą Krystiana i wielki cały czas szacunek dla niego.
Po świętach muszę wyjąć wszystko i włożyć i nie widzę problemu dwa dni i będzie ogarnięte.
dokładnie... mi kolega pomagał przy swapie bo do tamtego czasu jako tako bylem zielony z mechaniki... Teraz to jest pikuś

jak chcesz to przywieź 5 do mnie

![:]](./images/smilies/yeah.png)