Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wypalanie kopułki

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

jjmag

wypalanie kopułki

Post autor: jjmag »

panowie wasze pomysły co morze być przyczyną częstego aż nader wypalania kopułki bo zaczyna już mnie to wpieniać
wsmpw

Post autor: wsmpw »

świece przewody
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

za mała rezystancja przewodów oraz świec zapłonowych lub Kiepskiej jakości materiał przewodzący w kopułce
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

kabelki sentecha w październiku wymieniane razem z kopułką beru i palcem boscha świece stare były z bosha nowe z ngk na jednych i na drugich historia się powtarza
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

To może cewka nie teges i daje za duże napięcie albo za duży prąd
jjmag

Post autor: jjmag »

zamówiłem dzisiaj z feceta kopułkę i palec oraz nowe świece ngk na starej kopułce aż tak nie było i tamta miała x lat po prostu człowiek chciał zrobić lepiej, a czy regulacja zaworów może mieć cos z tym wspólnego
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

zorientuj się czy na przykład nie występują dwa rodzaje palców rozdzielacza. Kiedyś do alpiny kupiłem i okazało się że styk na nowym palcu był nieco krótszy, wszystko działało ale w kopułce była zbyt długa iskra i wypalała styki. Ważną rzeczą jest też to czy w oryginale występuje palec z rezystorem czy bez. Sprawdź też na wymontowanym aparacie czy ośka nie ma luzów poprzecznych.
jjmag

Post autor: jjmag »

ośka na pewno nie ma luzów, w orginale nie wystepował palec z rezystorem jedynie co może być to tak jak napisałeś przykrótki palec a każde czyszczenie styków jeszcze zwiększało tę przerwę i szybciej się wypalały

[ Dodano: 16 Grudzień 2010, 17:17 ]
po założeniu nowej kopułki i świec problem jak ręką odjął wcześniej na zimnym motorku musiałem dobrze silnik rozhuśtać żeby zapaliła teraz zaciągnołem ssanie 2 przekręcenia silnikiem pstryk i chodzi, teraz wnioski: jeśli kupujecie kopułkę to bierzcie zawsze w komplecie z palcem tej samej firmy dlaczego otóż boshowski palec w zestawieniu z nową kopułką był o 1,5mm krótszy i to najprawdopodobniej powodowało wypalanie starej kopułki
przemeq

Post autor: przemeq »

Podłącze się do tematu, rano nie odpalił a palec Boscha kopułka Valeo.
Coś łapał na 1 cylindrze i koniec podobnie miałem parę dni temu pod pracą
Kable zmienione na Boscha.
Ten zestaw wytrzymał 3-miesiące.
Gdzie można znaleźć ile omów powinien mieć każdy przewód WN i ilu omowa cewka WN powinna być. Świece są na 100 % bez rezystora jedynie co mi przychodzi to te kable żę maja nie właściwą oporność.
Czy instalacja LPG sprzyja wypalaniu kopułki i palca.

Silnik to c1e 760 1.1
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

przemeq pisze:ile omów powinien mieć każdy przewód WN i
jeśli mnie pamięć nie myli to nie mniej niż 47 kiloom (jeśli się myle to niech mnie ktoś poprawi)
przemeq pisze:ilu omowa cewka WN
zależy od typu cewki
przemeq pisze:Czy instalacja LPG sprzyja wypalaniu kopułki i palca.
na ten temat zdania będą pewnie podzielone, ale faktem jest że lpg jest bardziej czuły na wszelkie nieprawidłowości w układzie zapłonowym
przemeq pisze:Podłącze się do tematu, rano nie odpalił a palec Boscha kopułka Valeo
sprawdź to co pisałem wcześniej
U mnie na lpg w r19 i potem w lagunie zestaw nowych kabli, kopółki i palca wytrzymywał 1,5 - 2 lat maksymalnie
przemeq

Post autor: przemeq »

Wiem że palce się różnią palec EPS czy Faceta jest inny niż Bosch.
Szukam teraz kompletu od jednego producenta.
Generalnie - 10 pali - 15 pali jak trochę cieplej kicha, podmienię jeszcze cewkę jaka ona ma oporność na uzwojeniu
Stara ma około 2 om nowa około 4 om.
Palec w aparacie nie ma luzów ja ich nie wyczuwam.


Przemeq
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

przemeq pisze:Generalnie - 10 pali - 15 pali jak trochę cieplej kicha
stawiałbym na przewody, przy temperaturach minusowych nie ma wilgoci w powietrzu i pali, jak jest cieplej to jest też wilgoć w powietrzu i wtedy dupa blada :zalamka:
Kiedyś miałem taki przypadek że auto w zimie odpalało normalnie a po ok 10-15 minutach zaczynało przerywać, dusić się i zalewać świece. Za cholere nikt nie mógł dojść co jest grane-wymieniłem kable i po problemie.

[ Dodano: 2 Marzec 2011, 11:00 ]
przemeq pisze:Stara ma około 2 om nowa około 4 om
generalnie przy zapłonie elektronicznym powinna być cewka niskoomowa ale czy ma to być 2 czy 4 omy to niestety nie wiem. Miałem kiedyś na kompie dużo danych do nowych i starych piątali ale przy formatowaniu usunąłem niechcący.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie kupować kopułki BERU to raz, dwa palec i kopułka od 1 producenta - nie koniecznie takiego "najlepsiejszego" ;-)
gaz ma taki sam wpływ na trwałość kopułki jak na trwalość zamka w drzwiach po stronie pasażera... ;P
ale na pewno kopułka ma wpływ na pracę silnika na LPG (strzały, prychanie, dławienie)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

kurde ja mam beru i jest git...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ja też uważam, że BERU to znakomita firma.
W pełni zgadzam się, że kopułka i palec powinny być jednej firmy, a najlepiej kupione jako zestaw.
ODPOWIEDZ