Robcio_GTT pisze:Już gdzieś zamieszczałem chyba
No dobra mam takie cuś :
Dysze w Weber 32DRT 21.100
(pierwsza komora/ druga komora)
Dysza główna paliwa : 110/105
Dysza powietrza : 230/135
Dysza wolnych obrotów : 55/70
Rurki emulsyjne : F58/F56
Zawór iglicowy 1.75
Dysza pompki przyspieszacza : 45
to jest 21 100 a kolega ma w temacie 20 101
drt20 (100-200)
dysza wolnych obr.57/70
dysza pompki przyśpieszającej 50
-reszta identyczna jak powyżej
Nie kombinuj z mniejszymi dyszami bo zniszczysz silnik. Sprawdź zawór iglicowy czy trzyma, ustaw poziom paliwa, wyreguluj cały silnik a potem dopiero gaźnik. A, i jeszcze sprawdź czy Ci gdzieś paliwo nie spieprza z wężyka czy pompy.
[ Dodano: 30 Marzec 2011, 00:09 ]
karo3003 pisze:I jeszcze jedno: gdzie znajduje się dysza pompki przyspieszacza? pytam bo chciałbym sprawdzić czy nie podaje za dużo paliwa...
wtrysk pompki przyśpieszającej jest (na górnej fotce) wyżej i na prawo od dyszy wolnych obrotów ( przecina go czerwona kreska do napisu "bieg jałowy 52"), to taki ciulik zaglądający do gardzieli

1-go przelotu. A dyszą jest poprostu kalibrowany otwór na jego końcu. Zeby sprawdzić czy za dużo paliwa nie daje to musiałbyś znać jej wydajność-mierzy się ją w cm3 na 10 skoków. W niektórych gaźnikach da się regulować jej wydajność lub moment zadziałania ale z tego co pamiętam to w tym akurat nie.
[ Dodano: 30 Marzec 2011, 00:26 ]
karo3003 pisze: a mógłbyś mi napisać jakoś w punktach jak ustawić samodzielnie gaźnik? wydaje mi się że nie jest to trudna sprawa, ogólnie to dużo osób na słuch reguluje i jakoś to jeździ...
1. regulacja poziomu paliwa: pokrywa pionowo w dół tak żeby pływak był ośką skierowany w górę i regulujesz doginając języczek wartość 7mm (odl. pływaka od płaszczyzny pokrywy), potem pokrywe poziomo "do góry nogami" i drugim języczkiem regulujesz odl.13mm
2.reg. gaźnika odbywa się na dobrze nagrzanym silniku, przyjmuje się że po dwukrotnym włączeniu wentylatora chłodnicy. Wkręt składu mieszanki wkręcasz do oporu i wykręcasz 2-2,5 obrotu. Potem śrubą wolnych obrotów ustawiasz 700-750 obr (w tym przypadku).
Znowu skład mieszanki ustawiasz tak aż obroty maksymalnie wzrosną, ale powoli bo silnik reaguje z opóźnieniem i zostawiasz tą śrubę w momencie gdy silnik przestanie reagować, potem znów ustawiasz wolne obroty 700-750, potem znów skład mieszanki na maks. obrotów i tak w kółko aż silnik nie będzie chciał już zwiększać obrotów przy kręceniu tą śrubą. Zapalasz światła i ustawiasz wolne obr. 700-750 i potem wkręcasz skład mieszanki do momentu az silnik zacznie nierówno pracować i wtedy delikatnie cofasz aż znów zacznie równo pracować. Ustawiasz wolne obr. na 700-750 i powinno być ok. Niestety trzeba mieć do tego trochę "słuchu samochodowego" i wyczucia silnika. Czasem trzeba odłączyć wężyk od regulatora podciśnieniowego zapłonu żeby wyeliminować ewentualny jego wpływ na regulację.
No i powtórze się: najpierw zawory, świece,zaplon-skontrolować lub wyregulować a na końcu gaźnik. Inaczej cała ta robota jest o kant dupy potłóc.