Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Wymiana płynu chłodzącego

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

ochotnik

Wymiana płynu chłodzącego

Post autor: ochotnik »

Mam pytanie odnośnie tego, że nie wiem jak wymienić płyn z nagrzewnicy.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ochotnik pisze:że nie wiem jak wymienić płyn z nagrzewnicy.
z samej :mysli:
vino1986

Post autor: vino1986 »

a ze sie tak zapytam... po co w nagrzewnicy plyn tylko wymieniac :?:
Maolat

Post autor: Maolat »

Cały obieg jest jeden, woda krąży z bloku silnika do nagrzewnicy, gaznika, wtrysku, trafia do chłodnicy i spowrotem do bloku i na łokrągło . Ja bym zrobił tak. Moj patent i wyciąga syfy.
Wersja z korkiem w chłodnicy, odkrecasz wkladasz jakis przewod, srednica okolo 8mm bedzie git , jak nie masz takiej to byle doszedł do samego dna chlodnicy, oczywiscie na zimnym ostanym silniku, wkładasz i ssasz ;) i zlewasz wszystko do wiaderka, sam zobaczysz ile syfu wypłynie, potem odkrecasz wszystkie przewody gumowe, sprawdz sobie czy nie sa poparciale, akurat zbliza sie jesien i zima wiec bedziesz mial to z glowy, i po kolei zakladasz przewody potem sprawdz sobie przewody od nagrzewnicy, mozesz przeplukac ja wolnym strumieniem wody, badz zalej wylej zalej wylej jakims ciekawym roztworem do plukania ukladow, czyszczenia, ale tylko nagrzewnice! ja urzywalem czegos na H... ;) dzialalo za kazdym razem. Potem zalewasz jakims plynem i masz spokoj na zime :)

Jezeli kupisz koncentrat to mieszaj tylko i wylacznie z woda demineralizowana , nie urzywaj wody z kranu!

Jezeli nie masz korka w chlodnicy to sciagasz dolny waz z chlodnicy i zlewasz cala wode do miski . reszta jak wyzej. Milej i mokrej roboty :) 5zacun
ochotnik

Post autor: ochotnik »

Przepraszam, ale wyraziłem się trochę nieprecyzyjnie i źle sformułowałem pytanie.
Więc zapytam się inaczej:
Cz po spuszczeniu płynu chłodzącego korkiem spustowym przy łańcuszku rozrządu zejdzie płyn z nagrzewnicy ( czy jest jakiś inny korek spustowy do tego) ? :mysli:
jjmag

Post autor: jjmag »

tak powinno spłynąc ale czy wszystko a szczególnie osad bo o to ci chodzi to wątpię, szybciej będzie zdjąć przewody z pompy wodnej druga sprawa cały ten żur spłynie ci do bloku moja rada odepnij przewody nagrzewnicy od pompy wodnej i od strony powrotu podłącz dajmy na to z kranu pod ciśnieniem czystą wodę na parę minut
ODPOWIEDZ