Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

5 Turbo puka

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

Zgred
Posty: 3
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 11:43
Lokalizacja: Wawa/Raszyn

5 Turbo puka

Post autor: Zgred »

Jestem nowy to się przywitam po raz drugi.
Więc witam

Trafił do mnie dziś na mój zacny kanał obiekt jakim jest 5turbo.Niestety nie mam doświadczenia z tym silnikiem więc liczę na jakąś pomoc.Motor był poskładany przez jakaś "profi"znaną firmę niestety długo nie polatał bo coś pukneło i właściciel schował go do garażu,Dziś został odkopany i trafił do mnie na ew reanimacje.Przy próbie rozruchu z motoru dobiegał stukot dość głośny jednak po chwili kręcenia ciśnienie dobiło do 2bar więc chyba nie panewki.
Generalnie motor rozbiorę na dniach i pewnie się okaże co wali jednak może by mi ktoś napisał jakie są bolączki tego motoru.Ile wytrzymuje dół,śruby itd.Na co zwracać uwagę i co ma tendencje zniszczenia.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów(tak trochę posłodziłem na początek:p)
Swietłan to nie Mirosław a na pewno nie Kazek
vino1986

Post autor: vino1986 »

skad dobiega stukot z gory czy raczej z dolu :?:
Zgred
Posty: 3
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 11:43
Lokalizacja: Wawa/Raszyn

Post autor: Zgred »

Wiesz jak to jest w silniku,puka wszędzie :okok:
Dzwięk dobiega raczej ze skrzyni korbowej,jednak trochę zbyt głośno jak na panewki a za cicho jak na urwaną korbę.
Swietłan to nie Mirosław a na pewno nie Kazek
vino1986

Post autor: vino1986 »

zdejmij miske i odkrec stopy od korbo i sie okaze czy panewka czy nie...
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

mógł pęknąć wał, daje wtedy dźwięki głośniejsze niż panewki. Przerabiałem takie cóś z kumplem, silnik chodził ale klekotał a po rozebraniu okazało się że pękł wał na środkowym łożysku.
vino1986

Post autor: vino1986 »

tak czy siak miske trzeba zdjac zeby zdjagnozowac...
Arti

Post autor: Arti »

może pompa oliwy leży i chwilę leci prawie bez smarowania...
vino1986

Post autor: vino1986 »

to chyba by sie juz dawno zatarl... zdejmuj miske chlopie i mow cos zobaczyl ;P
Zgred
Posty: 3
Rejestracja: 15 sierpnia 2010, 11:43
Lokalizacja: Wawa/Raszyn

Post autor: Zgred »

Dzięki za podpowiedzi.Więc motor po rozebraniu ujawnił wymieloną panewkę czwartej korby.Korbowód na śmieci jednak wał mocno nie oberwał.Zmiana korby,pompy oleju i powinno działać.Szybkie robienie ciśnienia oleju zawdzięczam zapchanemu kanałowi olejowemu.
Przy jakich mocach w 5 powinno wsadzić się panewki ACL?
Czy te silniki mają tendencje do crankwalk ?
Jak się zapatrujecie na ew szlif wału?Działa po szlifie?Wał na tą chwilę nominał.
Pozdro :] α
Swietłan to nie Mirosław a na pewno nie Kazek
ODPOWIEDZ