Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
wydech w GTL
Moderator: Moderatorzy
wydech w GTL
Witam
W mojej piątce (poj. 1,23x litra) będę spawał sobie wydech z kwasiaka i mam 2 pytania:
Czy można bezpiecznie wyciąć tłumik środkowy? Czy nie pojawią się jakieś dziwne odgłosy "wsypanych gwoździ" itd itp?
Czy może lepiej zamiast wycinać środkowy to wyciąć końcowy i wstawić zamiast niego przelotowy? takie rozwiązanie będzie bardzo głośne? Ktoś sprawdzał?
Nie zależy mi na jakiś dzikich dodatkowych koniach a jedynie na sympatyczniejszym dźwięku.
dzieki za informacje
W mojej piątce (poj. 1,23x litra) będę spawał sobie wydech z kwasiaka i mam 2 pytania:
Czy można bezpiecznie wyciąć tłumik środkowy? Czy nie pojawią się jakieś dziwne odgłosy "wsypanych gwoździ" itd itp?
Czy może lepiej zamiast wycinać środkowy to wyciąć końcowy i wstawić zamiast niego przelotowy? takie rozwiązanie będzie bardzo głośne? Ktoś sprawdzał?
Nie zależy mi na jakiś dzikich dodatkowych koniach a jedynie na sympatyczniejszym dźwięku.
dzieki za informacje
- maciek od iwony
- Posty: 1152
- Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
- Lokalizacja: Bydgoszcz
wydaje mi sie że jak wydech z kwasówki to łącznie z tłumikami innaczej po co?Układy wydechowe to temat rzeka ...Czasem (czytaj zazwyczaj) wynalazki robione samemu bez odpowiedniej wiedzy i wyliczeń skutkuja zmniejszeniem mocy i momentu obrotowego.O ile zmiana końcowego tłumika nie ma tak drastycznego wpływu to reszta układu bardzo duzy ,zwłaszcza kwestia srednic rur ,tłumika ,jego długość krztałt sposób nawiercenia przelotu itd amen
przepraszam cie bardzo, ale liczyłem na konkretne odpowiedzi w związku z zagadnieniami które poruszyłem post wcześniej.
Z tego co napisałeś nie zgadza się niestety prawie nic i widzę, że zalożenie zadanie tego pytania było błędem.
Nie chcę zrobić z GTL wyścigówki więc nie zalezy mi na poprawie osiągów a jedynie na zachowaniu ich na dotychczasowum poziomie.
Poza tym z tego co napisałeś dalej nie wynika niestety dla mnie nic, poza ty, że najprostszym i dającym ogromne zmiany na plus modem wydechu jest właśnie usunięcie tłumika koncowego, który jako jedyny jest tłumikiem komorowym. Środkowy jest w większości aut zwykłym przelotem i nie zmiania praktycznie poza dźwiękiem.
Czy ktoś jest mi stanie pomóc w sposób konkretny dając konkretne rady nt samego wykonania?
Z tego co napisałeś nie zgadza się niestety prawie nic i widzę, że zalożenie zadanie tego pytania było błędem.
Nie chcę zrobić z GTL wyścigówki więc nie zalezy mi na poprawie osiągów a jedynie na zachowaniu ich na dotychczasowum poziomie.
Poza tym z tego co napisałeś dalej nie wynika niestety dla mnie nic, poza ty, że najprostszym i dającym ogromne zmiany na plus modem wydechu jest właśnie usunięcie tłumika koncowego, który jako jedyny jest tłumikiem komorowym. Środkowy jest w większości aut zwykłym przelotem i nie zmiania praktycznie poza dźwiękiem.
Czy ktoś jest mi stanie pomóc w sposób konkretny dając konkretne rady nt samego wykonania?
Zostawićb.pawelek pisze:ale jak jest zrobiony taki przelot?:
1. średnice wydechu zostawić taką jak była czy zmienić?
Nieb.pawelek pisze:ale jak jest zrobiony taki przelot?:
2. Środkowy wycinać?
Założyć tłumik dedykowany Renault 5. Tłumik z Polo jest do Polo, uniwersalny jest do wszystkiego i do niczego.b.pawelek pisze:ale jak jest zrobiony taki przelot?:
3. Co założyć jako końcowy? Ja wacham się między środkowym od polo starego a kupieniem jakiegoś uniwersalnego, ale boję się żeby nie było zbyt głośno.
nie czytasz uważnie...tłumik środkowy odgrywa zasadniczą role w zjawiskach falowych jest dostosowany swoją pojemnością i przepustowością do danego silnika wraz odpowiednia średnicą rur.Jak ktoś miał przyjemność jechać z urwanym lub przepalonym wydechem z przodu (za kolektorem lub przy tłumiku srodkowym ) to wie że odczuwalny jest spadek mocy.Tłumik końcowy niezaleznie czy bedzie przelotowy czy komorowy powinien posiadać podobną średnice przelotu aby nie rozpreżać zbytnio całego układu.Przykładem mogą być dedykowane układy n-grupowe do clio 1.8 16v czy williego które mają niezbyt szokującą średnice przelotu 55mm i dwa tłumiki.Chyba nie jesteś w stanie obliczyć tego lepiej od inżynierów w fabryce renault więc polecam pozostać przy fabrycznym układzie a doświadczać sie na tłumiku końcowym.Zresztą sugerował to mój pierwszy postb.pawelek pisze:Poza tym z tego co napisałeś dalej nie wynika niestety dla mnie nic, poza ty, że najprostszym i dającym ogromne zmiany na plus modem wydechu jest właśnie usunięcie tłumika koncowego, który jako jedyny jest tłumikiem komorowym. Środkowy jest w większości aut zwykłym przelotem i nie zmiania praktycznie poza dźwiękiem.
![:]](./images/smilies/yeah.png)