Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

regeneracja amorów oraz gumy

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

ustuzou

regeneracja amorów oraz gumy

Post autor: ustuzou »

OK Panowie, zawieszenie w mojej piateczce przy najechaniu na jakas nierównosc, zwłaszcza na progi zwalniajace tłucze sie . Moze doradzicie mi jakie gumy wymienic i czy wymiana oleju w amorkach jest dobrym rozwiazaniem czy tez kupic nówki (czego bym nie chaciał bo cienko z kasa;))
vino1986

Post autor: vino1986 »

moga sie tluc gumy od stabilizatora a co do wymiany oleju w amorkach to jak to sobie wyobrazasz :?: co spuscisz z niego olej pozniej napelnisz jakby nigdy nic :?: kup nowe KYB bo nie powinny byc drogie a zdaja egzamin... :)
ustuzou

Post autor: ustuzou »

a co stoi na przeszkodzie z wymiana oleju w amorze?
vino1986

Post autor: vino1986 »

myslisz ze zda to egzamin :?: jezeli tak to bedzie to krotkotrwaly zabieg...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Zacznij od przeglądania forum - na pewno kilka rozwiązań przyjdzie ci do głowy.

Przyczyna stuków moim zdaniem nie leży w amortyzatorach tylko w wybitych elementach metalowo-gumowych takich jak silentblocki wahacza, poduszka gumowa w kolumnie mcpersona, gumy na drążku stabilizatora.
Jak to nie pomoże to sworznie, końcówki drążków.
Dopiero jak wyeliminujesz te powyżej opisane to myślałbym nad amortyzatorem.
Objawem zużycia amortyzatora jest raczej słaba przyczepność koła przy hamowaniu na nierównościach, nurkowanie, bujanie. Stuki to musiało by być już ekstremum.

Za tanie silentblocki zapłacisz gdzieś po 5-10 pln/ szt (x4), za gumy stabilizatora po 5 (x2) za poduszke macpersona po 8 (x2)
Jak wymienisz te elementy to zobaczysz że nie poznasz samochodu :)
Zakładam też, że o tak oczywistej sprawie jak możliwość poluzowania się kolumny od nadwozia pomyślałeś i śruby sprawdziłeś :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

wymiana oleju nic nie da...
oprócz tego trzeba by zregenerować tłok z zaworkami - i to by mogło coś dać... sam olej wymienia się czasami na W NOWYCH W PEŁNI SPRAWNYCH AMORACH aby zmienić ich charakterystykę... nie naprawi to amora ;-)
a co do tłuczenie się - jeśli przód: gumy końcowe na stabilizatorze najprawdopodobniej, - do wymiany w godzinkę, a jeśli tył to powodzenia - szukaj belki ;-) chociaż mogą też tłuc się wybite gumy w tulejkach na amorkach...
ODPOWIEDZ