Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Regulacja regeneracja gaźnika :)

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

przemeq

Regulacja regeneracja gaźnika :)

Post autor: przemeq »

Gdzie w Jastrzębiu Zdroju, Rybniku, Żorach w okolicy mogę wyregulować po czyszczeniu gaźnik w silniku c1e P7/60 czy w okolicy ktoś jeszcze się para tym zajęciem
jutro zdejmę puchę filtra i zobaczę jaki typ gaźnika posiadam. Teraz mam objawy ŧakie że potrafi mi zgasnąć na skrzyżowaniu i muszę go trzymać na gazie albo lekko na ssaniu co by nie zgasł, fakt gaźnik czyszczony i regulowany nie wiem sam kiedy.

[ Dodano: 28 Luty 2010, 20:31 ]
Wszystko wskazuje że za gaźnik wezmę się sam ale nie wiem jaki mam model po zdjęciu filtru powietrza stawiam na Solex 32 bis ale nie wiem jakie dokładnie oznaczenie 849 czy 869.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Czy dobrze myśle że to Solex.

Druga sprawa dotyczy filtru paliwa moim zdaniem mam dziwnie podłączone wężyki z paliwem.
Moim zdaniem mam 2 filtry paliwa oryginalny i nowy jak przejąłem piątala tak było podłączone na zdjęciu przedstawiam jak chce podłączyć.

Obrazek

Obrazek

Oceńcie czy dobrze myślę .
jjmag

Post autor: jjmag »

moja propozycja wywal orginalny filtr paliwa bo po tylu latach to on sie nadaje ale nie do tego co go przeznaczyli, a powrót podłącz z powrotem na pompkę
przemeq

filtr

Post autor: przemeq »

Czyli dobrze myślę oryginalny filtr wywalić, a powrót paliwa do baku w to miejsce zaślepione na pompce paliwa śrubą. od pompki paliwa jeden przelotowy filtr do gaźnika.

To jeden kłopot z głowy teraz tylko gaźnik ostatni gaźnik jaki rozbierałem to był z 126 p w 1997 roku. Teraz jeżdżę na co dzień DCI to i o gaźniku człowiek musi sobie to i owo przypomnieć.
Mam plan cyfrówka w rękę i każdy krok rozbiórki obfocić maksymalnie aby po wyczyszczeniu nie mieć kłopotów z składaniem tylko co to za gaźnik na dyszy był napis solex w książce piszą tylko o jednym solexie w 1.1 c1e p760 tylko nie wiem czy te numerki po nazwie Solex 32 bis (849 czy 869) mają znaczenie jak będę chciał kupić zestaw naprawczy.
jjmag

Post autor: jjmag »

ten gaźnik w budowie jest prosty jak budowa cepa, na początek sprawdź bez zdejmowania go czy na głównej przepustnicy gazu nie ma wyczówalnych luzów góra dół i na boki czy nie ssie lewego powietrza, jeżeli nie ma luzów to praktycznie całe czyszczenie wykonasz poprzez zdjecie tylko i wyłącznie górnej pokrywy gaźnika, druga rzecz najlepiej sprawdzić albo od razu wymienić uszczelkę pod gaźnikiem, a co do oznaczeń to ci nie powiem ja uszczelki do swojego dobierałem po zdemontowaniu starych oringi na dysze z zestawów do napraw gaźników od kosiarek i kos spalinowych
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

hmm pewnie to jest solex 32 ;/ ale moj wyglada inaczej :) moj samochodzik to gtl i z ksiazki wynika ze powiniem miec albo 32 bis 836 albo 849 jest cos podane jeszcze o 869 wiec jesli masz wersje gtr to napewno bedzie 869.

chodz szczerze ci powiem ze wymienialem zestaw naprawczy 3 razy zanim koles wkoncy dal mi nowy. wiec zostaje ci rada kolegi jjmag. :]
Qucor

Post autor: Qucor »

W Porąbce obok B-B jest firma która zajmuje się regeneracją i regulacją gaźników...

Ja tam robiłem i jestem zadowolony...

Wiem że daleko ale jak bardzo jest Ci to potrzebne to mam do nich telefon.
przemeq

Post autor: przemeq »

Dzisiaj jadę do gaźnikowca dostałem namiar od sąsiada, ciekawe co powie.
Wczoraj wywaliłem oryginalny filtr i wstawiłem powrót do pompy nic się nie zmieniło ale jakby poprawniej.
Autko na biegu jałowym jak stoi to chodzi stabilnie cichuteńko aż go nie słychać ale nie za wolno nie skacze silnik. Za to jak jedzie to nie ma mocy i gaśnie muszę dźwignie ssania lekko włączyć i wtedy jeździ i nie gaśnie ale też mułowato, samochód stał w rodzinie w garazu i go uruchamiam po paru latach jeździł tylko blok - garaż. Pewnie wszystko trzeba nasmarować, jak chodzi to mam wrażenie że słychać pompę wody co oznacza że pewnie nie długo czeka mnie wymiana, potem przegląd układu hamulcowego, tarcze, klocki, a jak ciepło to mała walka z rudą. Plan jest taki aby pochodził jeszcze samochodzik z 2-3 lata na okres budowy a potem nie wiem albo się zezłomuje albo mnie zauroczy i będę go chciał otrzymać w dobrej kondycji. :)
jjmag

Post autor: jjmag »

na początek olej gaźnikowca tylko sprawdź kopułkę palec rozdzielacza przewody wn świece a najlepiej wymień od razu koszt kompletu około 120 zeta do tego filtr powietrza bo zajedziesz do gościa i powie ci to samo
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

przemeq pisze:Wszystko wskazuje że za gaźnik wezmę się sam ale nie wiem jaki mam model po zdjęciu filtru powietrza stawiam na Solex 32 bis ale nie wiem jakie dokładnie oznaczenie 849 czy 869
na solexach oznaczenie typu było wybite na aluminiowej blaszce przykręconej do pokrywy. Zdjęcie może nie wystarczyć do identyfikacji ponieważ gażniki solexa często wyglądały tak samo z zewnątrz a poszczególne typy różniły się tylko doborem dysz, rozpylacza i średnicą gardzieli. A zanim weżmiesz się za regulację gażnika to ustaw zawory, posprawdzaj lub wymień elementy zapłonu a na samym końcu regulacja gażnika. Tylko wtedy to ma sens. Pozatym regulacja tego gażnika nie jest skompilkowana i można ją zrobić samemu poprawnie.
carmaker

Post autor: carmaker »

u mnie niema blaszki ale jest oznaczenie od spodu gażnika
przemeq

Po regulacji

Post autor: przemeq »

Odebrałem piątala pan mechanik stwierdził że wszystko ok` poprawił wyregulował piątal nabrał dynamiki dzień a noc to co było. Nie gaśnie można powiedzieć ma "kopa" ciekawe jak spalanie ? Po ocenie ogólnej do zrobienia jeszcze łożyska na alternatorze słychać je i trochę ślizga się sprzęgło ale nie jest jeszcze tragicznie po za wszystkim normalna wymiana płynów chłodniczy, hamulcowy może klocki i tarcze czyli nic nadzwyczajnego.
Ciekawi mnie czy można jakoś wyregulować sprzęgło co by lepiej dociskało czy ten model ma
automatyczna regulacje luzu i nic dojechać to co jest i zmiana. Po cenach części sprzęgło to nie jest tania sprawa cena od 200 do 400 zł za komplet na alledrogo.
Z innych spraw czasem jak zapalam rozrusznik terkocze ale nie włącza silnika jak by bendix nie wysuwał się ale mechanik stwierdził że jak auto stało to nie ruszać może się rozrusza i faktycznie z rana terkocze a później cały dzień ok` czyli praca na sobotę wyjmę wyczyszczę nasmaruje i zobaczę. :) :) :)
Dziękuje wszystkim za pomoc.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Niestety, sprzęgło ma samoregulator.
jjmag

Post autor: jjmag »

ja swego czasu z braku laku i kasy rozcinałem podkładke stalową o większej średnicy lub plastikowa i wkładałem pomiędzy mocowanie na skrzyni a ten odbój na lince
ODPOWIEDZ