Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
SWAP z Renault Clio RSI (110 KM)
Moderator: Moderatorzy
Po pierwsze, to silnik z Clio - nie ma możliwości zakupu kompletu "plug". Trzeba sporo przeróbek żeby pasował do R5.
Po drugie - 2 tys to mocno optymistyczny wariant.
Po trzecie - do tego co napisał Lodoo mógłbym dorzucić kilka razy tyle.
Po czwarte - Ten temat dotyczy całkiem innego silnika i uważam że pisanie tutaj o silniku 1.8 16V powoduje powstanie bałaganu i dezorientację dla młodszych użytkowników forum.
Po drugie - 2 tys to mocno optymistyczny wariant.
Po trzecie - do tego co napisał Lodoo mógłbym dorzucić kilka razy tyle.
Po czwarte - Ten temat dotyczy całkiem innego silnika i uważam że pisanie tutaj o silniku 1.8 16V powoduje powstanie bałaganu i dezorientację dla młodszych użytkowników forum.
kup z R19
to jest wersja silnika 16V plug and play do R5 
To co ja napisałem to takie minimum, z grubszych rzeczy...
pompa paliwa, wiązki, komp, wydech, zegary, dolot, wężyki paliwowe, smok większy do baku (gtt) i masa innych dupereli, które wyjdą "w praniu"
generalnie ten silnik wchodzi do R5 w miarę prosto (pasują dziury w bloku do łap piątkowych, pasi skrzynia itd) nie trzeba dorabiać części itd...
ale trzeba troszku się pobawić
Silnik z clio ma na dole pompę wspomagania i niem a miejsca na łapę i jak chcesz z clio to trzeba spawać mocowanie poduszki do kielicha (zapraszam na nowe forum do tematu o białej rajdówce kabara i arka), z R19 ma mocowanie takie jak R5 - od dołu, ale za to łapa pompy wspomagania jest taka, ze jak ją zamontujesz to pompa wypada na wzmocnieniu czołowym R5
, jeśli rezygnujesz ze wspomagania to w zasadzie wyrzucasz to wszystko, wrzucasz alternator z R5 na łapie z R5 1,7, łapy silnika od 1,7 do sanek i wio... sanki mogą być z r5 - ale wtedy trzeba dać chłodnicę po skosie na krzywy ryj na trytki
... jak wrzucisz sanki z clio - są inaczej ukształtowane dołem i chłodnica wchodzi też po skosie, ale jak do siebie
jak chcesz wspomaganie i mocowanie dolne - to rozwiązanie u mnie w temacie - trzeba zrobić łapę pompy wspomagania i kupić pasek 1065 
no i to w zasadzie większość spraw "dziwnych", reszta to wkręcanie śrubek


To co ja napisałem to takie minimum, z grubszych rzeczy...
pompa paliwa, wiązki, komp, wydech, zegary, dolot, wężyki paliwowe, smok większy do baku (gtt) i masa innych dupereli, które wyjdą "w praniu"
generalnie ten silnik wchodzi do R5 w miarę prosto (pasują dziury w bloku do łap piątkowych, pasi skrzynia itd) nie trzeba dorabiać części itd...
ale trzeba troszku się pobawić

Silnik z clio ma na dole pompę wspomagania i niem a miejsca na łapę i jak chcesz z clio to trzeba spawać mocowanie poduszki do kielicha (zapraszam na nowe forum do tematu o białej rajdówce kabara i arka), z R19 ma mocowanie takie jak R5 - od dołu, ale za to łapa pompy wspomagania jest taka, ze jak ją zamontujesz to pompa wypada na wzmocnieniu czołowym R5




no i to w zasadzie większość spraw "dziwnych", reszta to wkręcanie śrubek

takie samo 
F7P
pewnie różni się tymi cyferkami trzema za symbolem... nie znam ich
w sumie jak nie chcesz wspomy to bez znaczenia czy clio czy R19 - dziury w bloku pod dolne łapy ma każdy...
nie wiem czy to samo jest w tym silniku ale na przykład w lagunowym 2.0 dolna łapa z 1,7 wymaga lekkiego podpiłowania podstawy z boku - jakieś 3mm, bo dotyka do odlewu bloku, i po przykręceniu łapy rura zasysająca wodę z chłodnicy co wystaje z pompy wody chowa się za łapą i trzeba ją przedłużyć, bo nie nasadzisz wężą - tu w silniku clio może być podobna historia...

F7P
pewnie różni się tymi cyferkami trzema za symbolem... nie znam ich
w sumie jak nie chcesz wspomy to bez znaczenia czy clio czy R19 - dziury w bloku pod dolne łapy ma każdy...
nie wiem czy to samo jest w tym silniku ale na przykład w lagunowym 2.0 dolna łapa z 1,7 wymaga lekkiego podpiłowania podstawy z boku - jakieś 3mm, bo dotyka do odlewu bloku, i po przykręceniu łapy rura zasysająca wodę z chłodnicy co wystaje z pompy wody chowa się za łapą i trzeba ją przedłużyć, bo nie nasadzisz wężą - tu w silniku clio może być podobna historia...