
Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Podłączenie radioodtwarzacza- Pytanie o kostkę ISO
Moderator: Moderatorzy
Podłączenie radioodtwarzacza- Pytanie o kostkę ISO
Są dwie części kostki, które wchodzą w kostkę radioodtwarzacza, czyli tzw. połączenie ISO, na jednej kostce, czy też w niektórych autach części jednej kostki są kable do głośników, a na drugiej no właśnie... masa kabli, z których dwa ( albo więcej??? nie znam się) jest do zasilania. I moje pyt. dotyczy właśnie tej kostki i tych kabli. Kable są opisane, jest niebieski- "power antenna" - tylko się domyślam do czego
Pomarańczowy "illumination"- tez nie wiem do czego???? Jest jeszcze czerwony, żółty i czarny, czarny 12V- / czerwony 12V+ / a żółty to co to jest, podtrzymanie pamięci??? Mam włączanie radia z kluczyka, to jak mam podpiąć radio żeby wszystko było ok???

antena - niebieski - do zasilania anteny radioodtwarzacza wyposażonej w wzmacniacz sygnału
illumination - pomarańczowy - sygnał podświetlenia zegarów deski rozdzielczej itd - jeśli radio to obsługuje to po podaniu tego sygnału przyciemnia wyświetlacz, żeby nie razić w nocy po włączeniu świateł
ignition - żółty - główne zasilanie +12V po zapłonie - domyślnie ma włączyć radio po włączeniu zapłonu, często pomijany, jak kogoś denerwuje wyłączanie i włączanie radia przez zapłon, należy go połączyć razem z czerwonym, jeśli nie chcemy korzystać z zapłonu, ale nie wolno łączyć tego po stronie wiązki auta, trzeba rozciąć żółty i jego część wystającą z radia dołączyć do czerwonego, żółty koniec wystający z auta zaizolować
acc/battery/+ - czerwony, stałe zasilanie z akumulatora, podtrzymanie pamięci
gnd - czarny - masa
mogą być też inne - np do regulacji głośności radia, włączania wzmacniacza audio itp...
rozpiskę co gdzie na jakim pinie masz na goglach
illumination - pomarańczowy - sygnał podświetlenia zegarów deski rozdzielczej itd - jeśli radio to obsługuje to po podaniu tego sygnału przyciemnia wyświetlacz, żeby nie razić w nocy po włączeniu świateł
ignition - żółty - główne zasilanie +12V po zapłonie - domyślnie ma włączyć radio po włączeniu zapłonu, często pomijany, jak kogoś denerwuje wyłączanie i włączanie radia przez zapłon, należy go połączyć razem z czerwonym, jeśli nie chcemy korzystać z zapłonu, ale nie wolno łączyć tego po stronie wiązki auta, trzeba rozciąć żółty i jego część wystającą z radia dołączyć do czerwonego, żółty koniec wystający z auta zaizolować
acc/battery/+ - czerwony, stałe zasilanie z akumulatora, podtrzymanie pamięci
gnd - czarny - masa
mogą być też inne - np do regulacji głośności radia, włączania wzmacniacza audio itp...
rozpiskę co gdzie na jakim pinie masz na goglach

Ha
Znalazłem, bardzo dobra strona o wszelkich kostkach związanych z car audio.
Dokładne opisy i schematy. Polecam przeglądnąć mi kiedyś bardzo pomogło.
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/
Znalazłem, bardzo dobra strona o wszelkich kostkach związanych z car audio.
Dokładne opisy i schematy. Polecam przeglądnąć mi kiedyś bardzo pomogło.
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/
Prawie dobrze:Lodoo pisze:antena - niebieski - do zasilania anteny radioodtwarzacza wyposażonej w wzmacniacz sygnału
illumination - pomarańczowy - sygnał podświetlenia zegarów deski rozdzielczej itd - jeśli radio to obsługuje to po podaniu tego sygnału przyciemnia wyświetlacz, żeby nie razić w nocy po włączeniu świateł
ignition - żółty - główne zasilanie +12V po zapłonie - domyślnie ma włączyć radio po włączeniu zapłonu, często pomijany, jak kogoś denerwuje wyłączanie i włączanie radia przez zapłon, należy go połączyć razem z czerwonym, jeśli nie chcemy korzystać z zapłonu, ale nie wolno łączyć tego po stronie wiązki auta, trzeba rozciąć żółty i jego część wystającą z radia dołączyć do czerwonego, żółty koniec wystający z auta zaizolować
acc/battery/+ - czerwony, stałe zasilanie z akumulatora, podtrzymanie pamięci
gnd - czarny - masa
mogą być też inne - np do regulacji głośności radia, włączania wzmacniacza audio itp...
rozpiskę co gdzie na jakim pinie masz na goglach
Żółty - stałe zasilanie
Czerwony - ACC (stacyjka)
Kabar ma na bank racje... zolty stale zasilanie a czerwony zasilanie ze stacyjki... jezeli radio posiada czerwony przewod to trzeba go spiac z zoltym ( zazwyczaj sa wsowki w wiekszosci kostek do radii ) co daje ze pomija sie stacyjke i bez przekreconego kluczyka radio bedzie chodzic... a jak chcesz po stacyjce to nie kombinuj nic ze spinaniem tych dwoch kablii... 

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Renault 5 (jak i cała reszta aut z tego okresu) ma miejsce na radio wielkości 1 DIN. Wchodzi każde radio o tym wymiarze.egonn87 pisze:A jak sobie radzicie z montażem nowszych radioodtwarzaczy w R5?? Większość jest mniejsza niż otwór fabryczny, jest na to jakiś sposób??