Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

problemów ciąg dalszy => komputer 1.4i

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

pako

EGR i magiczna uszczelka

Post autor: pako »

Witam.Nie jestem specem w temacie egr.Dlatego chciałem spytać w którym miejscu jest ten zawór i gdzie jest ta uszczelka.Moja renia 1,4 mono pali w mieście ok.9l. Może dałoby się to spalanie zmniejszyć?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: EGR i magiczna uszczelka

Post autor: tommies »

Poszukaj na forum, opisywałem kiedyś dość dokładnie i foty były.
pako

Re: EGR i magiczna uszczelka

Post autor: pako »

A może jednak jakaś mała wskazówka,litości!
karo3003

Post autor: karo3003 »

EGR zaślepiłem a co do startera to jak założyłem inny komputer to mi działał ten silniczek... tylko na oryginalnym coś nie teges... :idea:
pako

Post autor: pako »

No tak ale gdzie to się zaślepia i gdzie jest ta nieszczęsna uszczelka? Jaki silniczek?
karo3003

Post autor: karo3003 »

tu masz widoczne jak go zaślepić, uszczelka to pewnie chodzi o uszczelkę wtrysku żeby nie było lewego powietrza... silnik krokowy to takie cudo, jak stoisz przodem do samochodu to po lewej stronie pod filtrem powietrza masz takie śmieszne urządzenie które otwiera przepustnicę wtryskiwacza... ;-) dochodzi do niego kilka kabelków, nie sposób nie zauważyć :-P
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Ech chłopaki chłopaki poszukać na forum się nie chce...
Nie powiem więcej...

A uszczelka to POMIĘDZY kolektorami

Obrazek

A tak wygląda niesprawny EGR - gołym okiem widać że zawór nie domyka

Obrazek

A z jednym się z przedmówcą zgodzę - uszczelkę pod obudową wtrysku ....

Obrazek

też należy przy okazji wymienić i dokładnie zerknąć na stan uszczelki kolektory/głowica
pako

Post autor: pako »

Wielkie dzięki za wyczerpującą informację.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

tommies pisze:Mi tam więcej jak 7,5-8 po mieście w korkach nie spalił, a w trasie potrafi do 6 zejść. Cyka jak szwajcarski zegarek. Aż szkoda go będzie wymontować :)
Zazwyczaj wysokie spalanie w 1.4 mono to problem z EGR i magiczną uszczelką.
Ja jak jeszcze miałem W MIARĘ dobry ten wtrysk, to potrafiłem zejść też do 6-7 na trasie, zależy jak się jeżdzi, ale średnio potrzebuje 8-9 litrów toto minimum! Żadna oszczędność, teraz mądry po szkodzie kupiłbym chyba 1.7, a najmniej pali 1.1 i to jest chyba najlepsza opcja w R5... :roll: , niewiele jest słabszy od 1.4 i jeszcze kręci się tak wysoko, że niejednego "golfowca" można zaszokować- "To niemożliwe, zeby to miało 50 KM tylko...?!!!" :mrgreen:
karo3003

Post autor: karo3003 »

nie chcę zapeszać ale chyba znalazłem u siebie przyczynę... wiązka była uszkodzona w kilku miejscach i mogła nie kontaktować :roll: dodatkowo czujniki były w jako takim stanie... Dzisiaj sprawdziłem jak wychodzi mi spalanie i, uwaga w cyklu mieszanym w przewadze jazdy miejskiej wyszło dokładnie 8,56l/100km (metoda sprawdzania: zatankowanie na stacji orlen do pełna do pierwszego pstryknięcia, następnie przejechałem prawie 400km i znowu zalane do pełna na takiej samej stacji) można powiedzieć że nie ma rewelacji ale myślę że jest to do przyjęcia biorąc pod uwagę wiek auta. Nie sprawdziłem jeszcze działania sondy ale mam zamiar jutro się do tego zabrać. Życzę powodzenia i wytrwałości innym osobom z tym problemem :-)
ODPOWIEDZ