Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
OC podczas remontu i inne z nową piątką Coreya dylematy.
Moderator: Moderatorzy
panowie bawię się w to od lat 10 czyli skup aut z przeznaczeniem na cześci jeszcze nie miałem kłopotów pod warunkiem że wypowiedziałem oc baza istnieje od 2 lat bodajże w tym że ściga samochody które oficjalnie są w użytkowane w ruchu drogowym a żeby tego uniknąć wystarczy napisać na umowie kupna sprzedaży że auto zostało zakupione na części wydział komunikacji przy zgłoszeniu takiej umowy ma obowiązek to odnotować a my obowiązek z czasem dostarczyć zaświadczenie o kasacji pojazdu co stanowi pełną dokumentacje o wycofaniu z obiegu, czesć firm wystawiających kasację żąda kompletnego auta inne aby masa się zgadzała i nr vin były widoczne a brak możesz uzupełnić pordzewiałymi wiadrami do stanu masy własnej pojazdu
można sprzedać auto z przeznaczeniem na części i z tego co wiem nie można go potem zarejestrować!!
trzeba płacić OC jak chce się tym autem jeździć za jakiś czas sam to place za GTT masakra a do tego aby zarejestrować auto musiałem mieć ważne OC inaczej sprawa idzie od razu do funduszu gwarancyjnego!!
auta zabytkowe najkrótszy termin płatności OC jeden miesiąc z tego co się orientuje czyli żółte tablice inne auta nawet mające 25 lat i zwykle tablice nie są z tego przykrego obowiązku zwolnione!!
auta które nawet weźmiemy ze złomu a są wiekowymi np nasza r5 babcia i ja wyremontujemy mimo że byla wczesniej wyrejestrowana z przeznaczeniem na kasacje a my ja ratujemy to możemy ja zarejestrowac na żółte to jest jedyny przypadek zarejestrowania auta drugi raz!!
czyli w przypadku super R5 nie da się tego zrobić chyba że będziesz miał GTT ELF COUPE z 1985 to możne w nowym roku by się udało zarejestrować! dlaczego? mimo nie spełnionego warunku 15 lat od zakończenia produkcji?? bo cenny pojazd zabytkowy by był!!
do tego są wyjątki jak maluch wczoraj oglądając Legendy PRL-u były maluszki na żółtych tablicach a jak wiemy produkcje zakończono w 2000 r
pozdro!!
trzeba płacić OC jak chce się tym autem jeździć za jakiś czas sam to place za GTT masakra a do tego aby zarejestrować auto musiałem mieć ważne OC inaczej sprawa idzie od razu do funduszu gwarancyjnego!!
auta zabytkowe najkrótszy termin płatności OC jeden miesiąc z tego co się orientuje czyli żółte tablice inne auta nawet mające 25 lat i zwykle tablice nie są z tego przykrego obowiązku zwolnione!!
auta które nawet weźmiemy ze złomu a są wiekowymi np nasza r5 babcia i ja wyremontujemy mimo że byla wczesniej wyrejestrowana z przeznaczeniem na kasacje a my ja ratujemy to możemy ja zarejestrowac na żółte to jest jedyny przypadek zarejestrowania auta drugi raz!!
czyli w przypadku super R5 nie da się tego zrobić chyba że będziesz miał GTT ELF COUPE z 1985 to możne w nowym roku by się udało zarejestrować! dlaczego? mimo nie spełnionego warunku 15 lat od zakończenia produkcji?? bo cenny pojazd zabytkowy by był!!
do tego są wyjątki jak maluch wczoraj oglądając Legendy PRL-u były maluszki na żółtych tablicach a jak wiemy produkcje zakończono w 2000 r
pozdro!!
dobra podlacze sie i ja... wiec jak sie bedzie miala sprawa u mnie... ja posiadam Alpine ktora juz z 5 lat nie ma placonego OC tak mi wychodzi po ostatnim przegladzie... i ja jestem wdg umowy jej wlascicielem od roku z malym hakiem... to co oplaty i kara za ich nie placenia obowiazuje mnie od podjecie mojej umowy czy od czasu kiedy wlasciciel wczesniejszy go nie placil



-
- Posty: 223
- Rejestracja: 4 lutego 2010, 07:38
zapłacisz oc od np. dzisiejszej daty plus 3000zł na fundusz gwarancyjnyvino1986 pisze:dobra podlacze sie i ja... wiec jak sie bedzie miala sprawa u mnie... ja posiadam Alpine ktora juz z 5 lat nie ma placonego OC tak mi wychodzi po ostatnim przegladzie... i ja jestem wdg umowy jej wlascicielem od roku z malym hakiem... to co oplaty i kara za ich nie placenia obowiazuje mnie od podjecie mojej umowy czy od czasu kiedy wlasciciel wczesniejszy go nie placil![]()
Właściwy jest tutaj artykuł 88 Ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych z dnia 22 maja 2003 (Dz.U. z 2003r. Nr 124, poz. 1152 z pózn zm).
Art. 88
1. Osoba, która nie spełniła obowiązku zawarcia umowy
ubezpieczenia obowiązkowego, zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia określonymi w ustawie, jest obowiązana wnieść opłatę.
2. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 1, obowiązującej w każdym roku kalendarzowym, stanowi równowartość w złotych:
1) w ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
a) samochody osobowe - 500 euro,
b) samochody ciężarowe i autobusy - 800 euro,
c) pozostałe pojazdy - 100 euro,
2) w ubezpieczeniu OC rolników - 30 euro,
3) w ubezpieczeniu budynków
rolniczych - 100 euro
- ustalana przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski według tabeli kursów nr 1 w roku kontroli.
3. W przypadku posiadaczy pojazdów mechanicznych, którzy nie spełnili obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia, wysokość opłaty jest uzależniona od okresu pozostawania tego posiadacza bez ochrony ubezpieczeniowej w każdym roku kalendarzowym i wynosi:
1) 20 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten nie przekracza 3 dni;
2) 50 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten nie przekracza 14 dni;
3) 100 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten przekracza 14 dni.
4. Jeżeli osoba, o której mowa w ust. 1, nie przedstawi dokumentów stanowiących podstawę do ustalenia wysokości opłaty zgodnie z ust. 3, jest ona obowiązana wnieść opłatę w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1.
5. Kwoty wyliczane zgodnie z ust. 2 i 3 zaokrągla się do pełnych 10 zł.
6. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ustala przynależność pojazdów do kategorii wymienionej w ust. 2 pkt 1, kierując się przepisami ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
7. Opłata za niespełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 1 i 2, jest wnoszona na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
8. Opłata za niespełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 3, jest wnoszona na rzecz gminy właściwej ze względu na miejsce położenia gospodarstwa
rolnego.
Czyli jak widać na dzień dzisiejszy wynosi to ok. 2100 zł.
Art. 88
1. Osoba, która nie spełniła obowiązku zawarcia umowy
ubezpieczenia obowiązkowego, zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia określonymi w ustawie, jest obowiązana wnieść opłatę.
2. Wysokość opłaty, o której mowa w ust. 1, obowiązującej w każdym roku kalendarzowym, stanowi równowartość w złotych:
1) w ubezpieczeniu OC posiadaczy pojazdów mechanicznych:
a) samochody osobowe - 500 euro,
b) samochody ciężarowe i autobusy - 800 euro,
c) pozostałe pojazdy - 100 euro,
2) w ubezpieczeniu OC rolników - 30 euro,
3) w ubezpieczeniu budynków
rolniczych - 100 euro
- ustalana przy zastosowaniu kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski według tabeli kursów nr 1 w roku kontroli.
3. W przypadku posiadaczy pojazdów mechanicznych, którzy nie spełnili obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych zgodnie z warunkami tego ubezpieczenia, wysokość opłaty jest uzależniona od okresu pozostawania tego posiadacza bez ochrony ubezpieczeniowej w każdym roku kalendarzowym i wynosi:
1) 20 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten nie przekracza 3 dni;
2) 50 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten nie przekracza 14 dni;
3) 100 % opłaty w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1 - w przypadku gdy okres ten przekracza 14 dni.
4. Jeżeli osoba, o której mowa w ust. 1, nie przedstawi dokumentów stanowiących podstawę do ustalenia wysokości opłaty zgodnie z ust. 3, jest ona obowiązana wnieść opłatę w wysokości określonej w ust. 2 pkt 1.
5. Kwoty wyliczane zgodnie z ust. 2 i 3 zaokrągla się do pełnych 10 zł.
6. Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny ustala przynależność pojazdów do kategorii wymienionej w ust. 2 pkt 1, kierując się przepisami ustawy - Prawo o ruchu drogowym.
7. Opłata za niespełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 1 i 2, jest wnoszona na rzecz Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego.
8. Opłata za niespełnienie obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia obowiązkowego, o którym mowa w art. 4 pkt 3, jest wnoszona na rzecz gminy właściwej ze względu na miejsce położenia gospodarstwa
rolnego.
Czyli jak widać na dzień dzisiejszy wynosi to ok. 2100 zł.