Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Problemy z kolumną kierowniczą

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Problemy z kolumną kierowniczą

Post autor: egonn87 »

Mam bardzo duży luz na kolumnie kierownicy ( kierownica chodzi na wszystkie strony), ogólnie też trochę ciężko się kręci kierownicą i przy za niskim biegu, lub na dziurach coś dziwnie chrobocze... To pewnie od kolumny kierowniczej, tylko co tam się mogło popsuć, na czym polega naprawa???
unikorn

Post autor: unikorn »

Pewnie chciałeś zapytać co wpisać w opcji Szukaj żeby znaleźć odpowiedzi na twe bolączki. Podpowiem. Wpisz: magiel; maglownica; drążki kierownicze; końcówki drążków.
Podpowiem też że najlepiej pojechać z niemca na zbieżność a tam już Ci powiedzą co wysiadło chyba że złodzieje będą chcieli ustawiać na luzach. Wtedy albo poznasz przyczynę albo nieuczciwy zakład.
Dodatkowo możesz skorzystać z tego oto poradnika: http://www.renault5.pl/?pl_wymiana-konc ... niczych,25
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

No tak, będę szukał, ale ja nie biorę pod uwagę samej przekładni kier. ani drązków Drążki kierownicze sa ok. Łożysk mcphersonów tez raczej bym nie zaliczał do tej usterki, moga być przyczyną cięzkiej pracy kier. co najwyzej, ale one chyba tak nie hałasują...
unikorn

Post autor: unikorn »

Tak... oczywiście czytanie ze zrozumieniem to nie jest w moim przypadku stuprocentowość.
Kolumnę chyba trzeba wymienić bo naprawa może być przesryliwie upierdliwa. Ale najpierw sprawdź czy jest przykręcona jak nalezy... tyle moge podpowiedziec. Mi kiedyś magiel strasznie piszczał, pogroziłem że go wymienie i przestał.
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

Mnie też czasem piszczy właśnie.... Tam podobno sa jakieś łozyska igiełkowe... czy cos takiego??? Wie ktoś jak się to wymienia, ile to kosztuje???
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

sa lozyska ktore sie wysypuja taniej kupic uzywke bo z lzoyskami roznie bywa
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

Jakie nasz oponki ;-) szprawdz czy są dobre
:oops: ostatnio tez miałem tak samo że nie dało się jechać całym układem jezdnym szarpało i były rózne stawiane opcje a jak się okazało ze jedna z oponek była zwichrowana po wymianie problem znikł
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

-=wasq=- pisze:sa lozyska ktore sie wysypuja taniej kupic uzywke bo z lzoyskami roznie bywa
tzn. co róznie bywa..?? mozna coś schrzanić przy zakładaniu czy o co chodzi??? czy trudno je dostać????
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Dość ciężko dostać igiełkowe, bo zazwyczaj proponują takie tulejki z teflonem.
Kiedyś Kabar podesłał link do takiej firmy produkującej łóżyska do automatyki i któreś pasowało.
jakobs18

Post autor: jakobs18 »

Ja te łozyska igiełkowe dostałem u siebie w miescie w sklepie od reki dałem za jedno 38zł
egonn87
Posty: 538
Rejestracja: 2 stycznia 2009, 12:11
Lokalizacja: D±br Gór

Post autor: egonn87 »

A czy kolumna z GTT podejdzie do Zwykłej r5???
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

tommies pisze:Kiedyś Kabar podesłał link do takiej firmy produkującej łóżyska do automatyki i któreś pasowało.
Ostatecznie kupiłem nowe, Sasica. Koszt ok. 40 zł.

Mała uwaga: ośka jest bieżnią dla tego łożyska i jeśli leci łożysko to najczęściej niszczy także oś.
jakobs18

Post autor: jakobs18 »

czy kolumna w GTX jest taka sama jak w TL???????? zwykłej
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Jeśli deska taka skromna Campusowa to kolumna, a raczej te cale bajery od stacyjki są inne.
ODPOWIEDZ