Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

a potestowalem sobie ostatnie nowe Megane III

O wszystkim i o niczym...

Moderator: Moderatorzy

Sweeper

a potestowalem sobie ostatnie nowe Megane III

Post autor: Sweeper »

Przyszedł czas na przetestowanie Nowego Megane III które na polskim rynku pojawiło się w listopadzie 2008 roku. Co ciekawego oferuje nowy model? Jakie różnice znajdziemy w porównaniu do poprzedniej wersji? Czy jest samochodem godnym polecenia? Na te pytania spróbuje odpowiedzieć przeprowadzony test.
Artykuł nie będzie jednak utrzymany w konwencji klasycznej, ponieważ od obiektywnych dziennikarzy polskiej prasy różni mnie brak stosownego wykształcenia i subiektywna ocena marki Renault ;)
1. Czy kupiłbym nowe Megane?
Tak, ale… nie z silnikiem 1.5dCi 85KM. Chociaż trudno zarzucić coś tej jednostce napędowej, to jestem jednak za młody na podróżowanie w dostojnym tempie z muzyką usypiającą dzieci na tylnej kanapie. Pewnym plusem tej jednostki jest stosunkowo umiarkowany apetyt na paliwo (wg danych producenta średnie zużycie to 4,5 litra na 100km) i dynamika pozwalająca na sprawne opuszczenie skrzyżowania. Celowo napisałem o danych producenta ponieważ tej wartości nie udało mi się osiągnąć podczas testu – średnie zużycie wyszło na poziomie 6,8 litra oleju napędowego na100km.
Nie jest to mało dlatego decydując się na ten samochód warto zwrócić uwagę na model 105-konny.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

2. Jak się prowadzi nowe Megane?
Odpowiem tak jak odpowiadają dyplomowani redaktorzy pytani o samochody koncernu VAG – znakomicie :)
Nowej Megance nie można niczego zarzucić jeżeli chodzi o precyzję prowadzenia.Elektryczne wspomaganie działa precyzyjnie i uległo poprawie w porównaniu z poprzednikiem. Teraz wiadomo co się dzieje z kołami nawet przy gwałtownym hamowaniu.
A skoro o hamowaniu mowa to odczuwam pewien dyskomfort. Być może jest to kwestia modelu który testowałem, ale przy zdecydowanym zwalnianiu (np. z 60km/h do40km/h) uruchamia się system wspomagania nagłego hamowania. Jest to dość zaskakujące tym bardziej, że ABS nawet nie zareagował. Dla pewności powtórzyłem kilkakrotnie takie hamowanie i za każdym razem było dokładnie tak samo – ABS się nie włączył, a system wspomagania nagłego hamowania tak. Teoretycznie w niczym to nie przeszkadza, ale kierujący za nami może być zdziwiony jak zobaczy włączające się światła awaryjne przy dojeżdżaniu np. do przejazdu kolejowego.

Obrazek

3. Nowe wnętrze dalej jak w samolocie?
W porównaniu z poprzednim modelem dźwignia hamulca ręcznego nie przypomina już akceleratora rodem z odrzutowca, jednak Megane III nie pozwoli nam szybko zapomnieć o lotniczych doznaniach.
Po otwarciu drzwi kierowcy samochód przywita się z nami, po włożeniu karty do czytnika przeprowadzi test systemów pokładowych. Co dość charakterystyczne dla nowych modeli koncernu Renault – samochód komunikuje się z nami po polsku!

Obrazek
Obrazek

Stylistyka deski rozdzielczej i konsoli centralnej jest przyjemna dla oka. Część elementów takich jak sterowanie klimatyzacją, klamki czy sterowniki szyb do złudzenia przypominają elementy z innych modeli marki ale przecież to tylko złudzenie :) Na szczęście mamy nowy zestaw zegarów z bardzo czytelnym prędkościomierzem oraz ekranem komputera pokładowego. Trzeba przyznać,że stylistyka deski rozdzielczej to duży atut nowego Megane.
Ergonomia wnętrza również nie pozostawia wiele do życzenia. Wszystkie instrumenty pokładowe są w zasięgu rąk kierowcy a pozycja za kierownicą jest bardzo dobra. Regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, regulacja wysokości fotela, klimatyzacja, elektrycznie sterowane szyby i lusterka to standard nawet podstawowej wersji Authetntique. Kolorystyka mogłaby być bardziej kontrastowa(niestety tylko wersja Privilege ma dwukolorową deskę rozdzielczą) ale całość jakoś ratują srebrne wstawki w konsoli środkowej.

Obrazek
Obrazek

Model Expression który otrzymałem do testu posiadał dodatkowo dwustrefową klimatyzację, lampki oświetlające otoczenie przy otwarciu drzwi,wszystkie szyby sterowane elektrycznie, konsolę środkową z podłokietnikiem,regulację podparcia lędźwiowego kierowcy oraz radio z CD i MP3.
Do ciekawostek wewnątrz samochodu należy z pewnością wyjście audio pozwalające na podłączenie własnego odtwarzacza mp3 (lub w modelach bogatszych pamięci flash i ipoda) oraz automatyczne dostosowywanie głośności odtwarzania do prędkości jazdy.

Obrazek
Obrazek

4. Czego nie widzi kierowca jak prowadzi.
Nowe Megane jest ładniejsze od poprzedniego i każdy kto twierdzi inaczej myli się :) Stylistka nadwozia stała się troszkę spokojniejsza, ale dzięki temu samochód zyskał szersze grono zwolenników - co w segmencie C jest dość ważnym atutem. Podczas całodniowego testu nie spotkałem żadnej kobiety która powiedziałaby, że ten samochód jej się nie podoba. W swojej opinii na temat stylistyki pójdę nawet o krok dalej – Nowe Megane budzi zazdrość wśród innych użytkowników drogi i próżno szukać godnej konkurencji w tej klasie.

Obrazek
Obrazek

Sylwetka jest płynna, wszystkie elementy są harmonijnie zespolone i tworzą zgrabną całość. Na pochwałę zasługuje stylistyka przednich reflektorów, tylnych lamp oraz przedni zderzak ze srebrnym obramowaniem osłony chłodnicy.

Obrazek
Obrazek

Żeby jednak nie było tak, że zaślepia mnie miłość do marki to przyznam, że są dwie rzeczy które przeszkadzają mi w stylistyce nowego Megane.Pierwsza to nieszczęsna imitacja dwóch rur wydechowych w tylnym zderzaku – nie wiem czy to ma być jakaś tańsza wersja Civica czy element pseudotuningu ale niemożna przejść obojętnie obok takiego faux pas. Drugi element to listwy boczne na drzwiach które poprowadzono przy dolnej krawędzi. Na szczęście w testowanym modelu nie rzucały się tak w oczy - być może ze względu na kolor.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

5. Podsumowania czas…
Kupno nowego Megane warto wziąć pod uwagę z co najmniej kilku powodów. Jest to samochód o najwyższych standardach w klasie, wersja Expression z pewnością zadowoli większość kierowców, a stylistyka przyciągnie uwagę niejednej kobiety.
Całości dopełni silnik 1.5dCi 105KM i duży rabat od ceny katalogowej dostępny u dealerów :)
Dziękuję firmie Mador-Gadocha za udostępnienie samochodu do testu.
Ostatnio zmieniony 1 stycznia 1970, 01:00 przez Sweeper, łącznie zmieniany 3 razy.
Maolat

Post autor: Maolat »

Ciekawe i dość drapieżne, tylko jak dla mnie jeden z mankamentów to za małe kółka w stosunku do bryły auta! Megi dużo na tym traci.
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1367
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

podobać się i może podoba ale kumple narzekają na nią
adam@szachraj

Post autor: adam@szachraj »

no wieksze koła by sie przydały
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

Fajna bestyjka :mrgreen:
Ciekawe jak wygląda przedział cenowy i wybór silników?
Sweeper

Post autor: Sweeper »

wersja którą jeździłem kosztuje katalogowo 70 000 pln
silnik 1.5dCi 85KM, pakiet sportowy (częściowy) i dwustrefowa klimatyzacja
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

dziwoląg... 100 razy bardziej podoba mi się II...
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

nop, nie kupiłbym tego czegoś niestety..
corey16

Post autor: corey16 »

Lodoo pisze:dziwoląg... 100 razy bardziej podoba mi się II...
a mnie się podoba
jjmag

Post autor: jjmag »

jak dla mnie ładny furacz tylko dwie rzeczy sknocili za mały felunek i ten wydech żywcem zerżnięty z civika ale to drugie jeszcze ujdzie w tłoku
Sweeper

Post autor: Sweeper »

to drugie nie ujdzie w tłoku ponieważ to jest imitacja wydechu a rzeczywisty wydech kończy się pod zderzakiem
tym samym jest to maksymalna wiocha
vino1986

Post autor: vino1986 »

mnie sie tez nie podoba... :-/ ale co kto lubi... ciekawe czy awaryjna bedzie :?: :roll:
RyTeK

Post autor: RyTeK »

ja mam w sumie mieszane odczucia co do tej meganki. Z tylu jak dla mnie jako tako ujdzie, linia boczna tez moze byc, ale przod i wnetrze to dla mnie male nieporozumienie :/ I do tego jeszcze kupe pieniedzy sobie za to wolaja jakby nie patrzec. Ogolnie bardziej jestem na "nie".
Sweeper

Post autor: Sweeper »

i artykuł na naszej stronie:
http://www.renault5.pl
Ostatnio zmieniony 29 września 2009, 23:21 przez Sweeper, łącznie zmieniany 1 raz.
osamiec

Post autor: osamiec »

Zegary, przód, ogólnie wnętrze, nieproporcjonalne koła, sam plastik i ogólnie to paskuda jakich mało.
ODPOWIEDZ