Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Pierścienie centrujące felg - z czym to się je?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

dlategoz umiescilem na samym poczatku tematu skad dokladnie wydizelony jest watek, a jak sie komus nie chce klikac zeby zobaczyc to potem pyta :-P
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 886
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

mocowanie dystansów

Post autor: rat-med5 »

Hej to chyba najbardziej zacięta dyskusja na temat dystansów jaką znalazłem

zasadność stosowania odpowiednich otworów centrujących znam rozmiary znam sens stosowania dystansów również

chodzi mi o sposób montowania są trzy sposoby
1 nagwintowany otwór w dystansie przez który przekręcamy śrubę i montujemy razem z felga do piasty
2 NIE nagwintowany otwór w dystansie przez który przekładamy śrubę felga i do piasty
3 przykręcany dystans do piasty w jej orginalne otwory a felgę przykręcamy do dystansu jak tu http://moto.allegro.pl/item745256169_pr ... _20mm.html

pytanie jest proste który sposób jest najbezpieczniejszy i praktyczniejszy??


pozdro!!
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Rat-Med5 pisze:1 nagwintowany otwór w dystansie przez który przekręcamy śrubę i montujemy razem z felga do piasty
Nie bardzo rozumiem chyba... Przykręcamy śrubami dystans do felgi, a jak przykręcamy do piasty?

Poza tym dyskusja jest o pierścieniach centrujących, a nie o dystansach...
Ostatnio zmieniony 22 września 2009, 07:22 przez kabar, łącznie zmieniany 1 raz.
vino1986

Post autor: vino1986 »

wiesz zalezy jeszcze jak szeroki chcesz miec ten dystans... ja jak zakladalem to tak jak na 3 sposobie i zdawalo egzamin... bo jak dasz za szeroki dystans to mozesz takich dlugich srob nie znalesc... ;-)
Sweeper

Post autor: Sweeper »

trzeci sposób jest najbardziej poprawny przy szerokich dystansach
drugi ujdzie o ile masz dłuższe śruby lub dystans jest niewielki
pierwszy jest najbardziej pomylony
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

pierwszego nie widziałem na oczy i nie bardzo wiem jak to ma działać - nie ma opcji, żeby dobrze to dokręcić... Zawsze któryś gwint dociągnie szybciej... albo w dystansie albo w piaście...

drugi sposób - do 25mm
trzeci sposób - nie mniej jak 25mm ze względów bezpieczeństwa (jeśli alu) jak stal dobra wytrzymałościowa to jakieś min 15mm i porządne śruby, z czego nie mniej jak 10mm gwintu powinno łapać - trzeba dobrze dobrać śruby do felg...
Awatar użytkownika
rat-med5
Posty: 886
Rejestracja: 2 lutego 2010, 21:13
Lokalizacja: Mszana 44-325
Gender:

Post autor: rat-med5 »

Hej
pierwszy sposób widziałem na allegro a właściwie wywnioskowałem po tym jak dystans miał otwory nagwintowane ale teraz nie mogę znaleźć tej aukcji mało ważne bo sposób jest irracjonalny (racja Lodoo)

mi dziwny i nie pewny wydawał mi się trzeci sposób ale skoro testowaliście i nic złego się nie stało to będę miał na uwadze przy zakupie dystansów

dzieki za wszystkie wypowiedzi!!

pozdro
wsmpw

Post autor: wsmpw »

śruby którymi przykręca sie dystans do piasty posmarował bym pasta zwalniająca ;)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

co to k... jest pasta zwalniająca?? :shock:
unikorn

Post autor: unikorn »

taka do powolnego mycia zębów LOL
wsmpw

Post autor: wsmpw »

taka pasta zawalniająca proces odkręcania tj klej do śrub ......
vino1986

Post autor: vino1986 »

w sumie dobre ale pozniej moze byc problem z odkreceniem nawet w celu wymiany tarczy... chyba ze wezmie tym niebieskim co srednio laczy...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

mówie o "zwalniającej" a nie unieruchamiającej :P
czytaj: niebieska :-P
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to mów po ludzku: klej do gwintów :-P

chory pomysł!! śruby do piast przykręca się na smar!! (miedziowy, wysokotemperaturowy)... sama goła śruba potrafi się zapiec... a jeszcze klej ładować... :-?
Klej jest do połączeń raczej nierozbieralnych albo rzadko rozbieralnych (np hamulce, zawieszenie) a nie do części wymiennych typu koła...
vino1986

Post autor: vino1986 »

ja bym je wlasnie tez pomiedziowal delikatnie takim sprayem co jest wlasnie do srob...
na klej to ja skladalem to kolko pasowe przykrecane do rozrzadu przy silniku co napedza pompe wody... bo tam jest sens urzycia czegos takiego... a w tym przypadku nie...
ODPOWIEDZ