Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Prawy przedni i tylni kierunek problem!

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

tomson1991

Prawy przedni i tylni kierunek problem!

Post autor: tomson1991 »

Witam wszystkich jestem świeżym forumowiczem, kierowcą i posiadaczem Renault 5 1,4 Spring to była wersja na Niemcy chyba :). Jeżeli był już podobny post to przepraszam, ale żaden bezpośrednio nie dotyczył mojego problemu, który przedstawia się następująco:

Wracając od kolegi zauważyłem że prawy kierunek na desce rozdzielczej 2x szybciej mi miga. Następnego dnia postanowiłem szukać przyczyny, sprawdziłem bezpieczniki są OK, rozebrałem tylnią lampę tam też wszystko OK, rozebrałem przedni prawy kierunek bo on nie świecił, a tylni 2x szybciej, zauważyłem że żarówka przepalona wymieniłem dalej bez zmian, zauważyłem że w kostce w którą wkręca się żarówkę jest blaszka która jest zardzewiała jeden z dwóch kabelków które wychodzą z kostki do samochodu też nie wyglądał nieciekawie, i tu moje pytanie czy tą blaszkę da się jakoś przeczyścić i czy przyczyną nagłej awarii może być zbyt gwałtowny wjazd na krawężnik. Jestem nowicjuszem jeżeli chodzi o mechanikę prosiłbym o odpowiedzi językiem nie fachowym :). Z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam.

PS: na światłach awaryjnych tylni prawy kierunkowskaz miga w normalnym tempie.
jjmag

Post autor: jjmag »

wszystko da się przeczyścić oprawka żarówki jeśli mnie pamięć nie myli jest rozbieralna, jeśli nie wiesz jak do tego podejść to najprostsze rozwiązanie zdemontuj oprawke i wal do sklepu po nową groszowa sprawa i najszybsze rozwiązanie a dlatego że jeśli tak jak piszesz jest pordzewiała to twoje czyszczenie wytrzyma góra miesiąć i znowu ci skoroduje
unikorn

Post autor: unikorn »

Etam, ja czyściłem, podginałem i smarowałem... i dupa. Wystarczy się do przedniego kierunku dotknąć i przestaje stykać.
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

popram kolege nie trzeba wymieniac wystarczy tylko przeczyscic styki zarowno na lampach jak i na kabelkach. wez sobie papierek scierny i ladnie zetrzyj wszystkie nie czystoci. pozniej pozałączaj i bedzie giciorek.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

i po przeczyszczeniu nasmarować, żeby nie korodowało... albo kupić nowe kierunkowskazy po 15zł w sklepie...
tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Takie pytanko jeszcze mam a może być przyczyną skorodowany kabel który już nie będzie przepuszczał napięcia? :?:
jjmag

Post autor: jjmag »

przewody są miedziane i nie korodują jak metal ale może je pokryć śniedź a szczególnie wsuwki, i to też może byś przyczyną
tomson1991

Post autor: tomson1991 »

OK dzięki za pomoc zaraz lecę do Reni i przeczyszczę itp dam znać jakie będą wyniki :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

korodują korodują... jak każdy inny metal... rdza to też tlenek... każdy metal koroduje reagując np z tlenem - utleniając się ;-) czy to stal czy aluminium czy miedź... Są środki chemiczne i czynniki, które przyspieszają ten proces... w samochodzie takich nie mało ;-)

Jak najbardziej mogą być uszkodzone same przewody... u mnie były tak kruche, że pękały w rękach, a z izolacji sypał się zielony proszek :-D

pociachać, powymieniać ;-)
tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Eh przeczyściłem itp, kluczyk w stacyjkę kierunek prawy cisza, bezpiecznik poszedł, wrzuciłem drugi i z urządzonka które pyka, gdy kierunek jest włączony poszedł tylko dymek, stwierdziłem że nic nie zrobię albo spierniczę jeszcze bardziej:(orientuje się ktoś ile może kosztować wymiana całej instalacji elektrycznej tzn kabli i ich przyłączenia do odpowiednich mechanizmów.???
unikorn

Post autor: unikorn »

Nieopłacalna. Twój ratunek to albo elektryk, który Ci usunie usterkę albo rozgrzebać auto i wymienić wadliwe elementy wiązki.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Jakby co służę pomocą za jakieś piwko (w postaci bezalkoholowej bo mam chorą wątrobę :shock: )

wiązkę może i dostaniesz - ale i tak nie za małą kasę i nie wiesz w jakim stanie... a wybebeszenie jej i wrzucenie z powrotem to masakra jest...

Jakbyś był chętny to wal do mnie na priv...
unikorn

Post autor: unikorn »

Ciesz się że we Wrocku mieszkasz ;p
tomson1991

Post autor: tomson1991 »

Cieszę się cieszę :) dobra zamykam temat dogadam się z Lodoo z moimi elektrycznymi problemami :) Dzięki wszystkim za intencje :) Pozdrawiam
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jeszcze nie wiesz czy się dogadasz heheheheh ;-)
no i nie wiem czy damy rady ;-)
od zamykania są moderatorzy :mrgreen:
ODPOWIEDZ