Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

luz na maglownicy

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

pako

luz na maglownicy

Post autor: pako »

Witam,mam pytanie.Czy jest jakaś możliwość likwidacji luzu na przekładni kierowniczej?Słyszałem coś o jakichś tulejkach, które się wymienia.W mądrej książce o obsłudze R5 /wydawnictwo WKł/ jest rozrysowany układ kierowniczy,ale jedyne tulejki na tym rysunku to tuleje mocowania przekładni do podwozia. nie wiem natomiast nic o ''przegubach osiowych''.Na rysunku umieszczone są one pomiędzy listwą a drążkiem z obu stron przekładni w osłonie gumowej.. Czy one mogą mieć luz i czy się je wymienia w sytuacji ,gdy obie końcówki są ok.A może jest jakaś inna przyczyna luzu?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

więc tak - ta tulejka sławna jest 1 - po stronie pasażera, kosztuje niecałe 10zł w ASO albo w dobrym sklepie z częściami do francuzów...
po stronie kierowcy, żeby zlikwidować luz dokręca się śrubę na imbus od spodu przekładni, jeśli to nie pomaga, trzeba rozebrać i wymienić ślizgacz między śrubą a listwą (śruba dociska ślizgacz do listwy, a listwa jest dociskana do zębatki)
przeguby kuliste na końcach listwy to część drążków kierowniczych, kupujesz drążki z przegubami i wkręcasz w listwę... odkręcasz na chama zrywając zabezpieczenia...
do kompletu są jeszcze końcówki drążków z przegubami, łączące zwrotnice z drążkami
i tyle ;-)
luz może być jeszcze na przegubie łączącym kolumnę z maglem - ale to mało prawdopodobne, bo jest to taki przegub "gumowy"... albo na samej kolumnie... do sprawdzenia organoleptycznie ;-)
pako

Post autor: pako »

Lodoo pisze:więc tak - ta tulejka sławna jest 1 - po stronie pasażera, kosztuje niecałe 10zł w ASO albo w dobrym sklepie z częściami do francuzów...
po stronie kierowcy, żeby zlikwidować luz dokręca się śrubę na imbus od spodu przekładni, jeśli to nie pomaga, trzeba rozebrać i wymienić ślizgacz między śrubą a listwą (śruba dociska ślizgacz do listwy, a listwa jest dociskana do zębatki)
przeguby kuliste na końcach listwy to część drążków kierowniczych, kupujesz drążki z przegubami i wkręcasz w listwę... odkręcasz na chama zrywając zabezpieczenia...
do kompletu są jeszcze końcówki drążków z przegubami, łączące zwrotnice z drążkami
i tyle ;-)
luz może być jeszcze na przegubie łączącym kolumnę z maglem - ale to mało prawdopodobne, bo jest to taki przegub "gumowy"... albo na samej kolumnie... do sprawdzenia organoleptycznie ;-)
Lodoo, dzięki za wyczerpującą informację.
ODPOWIEDZ