Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
luz na maglownicy
Moderator: Moderatorzy
luz na maglownicy
Witam,mam pytanie.Czy jest jakaś możliwość likwidacji luzu na przekładni kierowniczej?Słyszałem coś o jakichś tulejkach, które się wymienia.W mądrej książce o obsłudze R5 /wydawnictwo WKł/ jest rozrysowany układ kierowniczy,ale jedyne tulejki na tym rysunku to tuleje mocowania przekładni do podwozia. nie wiem natomiast nic o ''przegubach osiowych''.Na rysunku umieszczone są one pomiędzy listwą a drążkiem z obu stron przekładni w osłonie gumowej.. Czy one mogą mieć luz i czy się je wymienia w sytuacji ,gdy obie końcówki są ok.A może jest jakaś inna przyczyna luzu?
więc tak - ta tulejka sławna jest 1 - po stronie pasażera, kosztuje niecałe 10zł w ASO albo w dobrym sklepie z częściami do francuzów...
po stronie kierowcy, żeby zlikwidować luz dokręca się śrubę na imbus od spodu przekładni, jeśli to nie pomaga, trzeba rozebrać i wymienić ślizgacz między śrubą a listwą (śruba dociska ślizgacz do listwy, a listwa jest dociskana do zębatki)
przeguby kuliste na końcach listwy to część drążków kierowniczych, kupujesz drążki z przegubami i wkręcasz w listwę... odkręcasz na chama zrywając zabezpieczenia...
do kompletu są jeszcze końcówki drążków z przegubami, łączące zwrotnice z drążkami
i tyle
luz może być jeszcze na przegubie łączącym kolumnę z maglem - ale to mało prawdopodobne, bo jest to taki przegub "gumowy"... albo na samej kolumnie... do sprawdzenia organoleptycznie
po stronie kierowcy, żeby zlikwidować luz dokręca się śrubę na imbus od spodu przekładni, jeśli to nie pomaga, trzeba rozebrać i wymienić ślizgacz między śrubą a listwą (śruba dociska ślizgacz do listwy, a listwa jest dociskana do zębatki)
przeguby kuliste na końcach listwy to część drążków kierowniczych, kupujesz drążki z przegubami i wkręcasz w listwę... odkręcasz na chama zrywając zabezpieczenia...
do kompletu są jeszcze końcówki drążków z przegubami, łączące zwrotnice z drążkami
i tyle

luz może być jeszcze na przegubie łączącym kolumnę z maglem - ale to mało prawdopodobne, bo jest to taki przegub "gumowy"... albo na samej kolumnie... do sprawdzenia organoleptycznie

Lodoo, dzięki za wyczerpującą informację.Lodoo pisze:więc tak - ta tulejka sławna jest 1 - po stronie pasażera, kosztuje niecałe 10zł w ASO albo w dobrym sklepie z częściami do francuzów...
po stronie kierowcy, żeby zlikwidować luz dokręca się śrubę na imbus od spodu przekładni, jeśli to nie pomaga, trzeba rozebrać i wymienić ślizgacz między śrubą a listwą (śruba dociska ślizgacz do listwy, a listwa jest dociskana do zębatki)
przeguby kuliste na końcach listwy to część drążków kierowniczych, kupujesz drążki z przegubami i wkręcasz w listwę... odkręcasz na chama zrywając zabezpieczenia...
do kompletu są jeszcze końcówki drążków z przegubami, łączące zwrotnice z drążkami
i tyle
luz może być jeszcze na przegubie łączącym kolumnę z maglem - ale to mało prawdopodobne, bo jest to taki przegub "gumowy"... albo na samej kolumnie... do sprawdzenia organoleptycznie