Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Przelot.

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

rocker

Przelot.

Post autor: rocker »

Kuźwa, załatwiłem sobie downpipe...(znaczy znalazłem zakład w którym zrobią) ale zastanawiam się co zrobić z końcowym kolektorem, czy jak to się nazywa.
Przeca ma niecałe 5 cm.
Więc downpipe i cała reszta 2.1/4 cala - pełen przelot.
I po co, skoro kolektor ma mniej :?:
Proszę o podpowiedzi :)
Wrzuciłem tutaj, może będzie odzew , plissss....
Arti

Post autor: Arti »

ważne co masz za śmigłem, przed jest ok
rocker

Post autor: rocker »

Chyba źle napisałem. Wyjście z turbiny (miejsce gdzie przyłącza się downpipe)- to jest takie wąskie :(
Arti

Post autor: Arti »

to należałoby zmienić też
np: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=114
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kurde, pisałem zaraz za pierwszym postem, ale mi zniknęło ;/

W turbinie ważna jest różnica ciśnień przed i za turbiną - tutaj rządzi termodynamika ;-)
jeśli dana turbina ma taki a nie inny przekrój wlotu/wylotu to tak ma być...
przekroje "części zewnętrznych" nie są takie ważne - szczególnie jeśli mówimy o odcinku o długości 10mm (grubość flanszy)
dużo ważniejsza jest pojemność samego wydechu i uzyskanie w nim jak najmniejszego ciśnienia...
Najważniejsze, żeby wytworzyć jak największą różnicę ciśnień przed i za turbiną
przed: zwiększenie ciśnienia i energii spalin (wyższa temperatura poprzez owijanie kolektora, małe przekroje rur kolektora i zwężenie muszli turbiny przed samym śmigłem)
za: duża średnica downpipe'a i reszty wydechu, a jak wiadomo najlepiej by było, jakby wydechu nie było wcale ;-)
sam przekrój na flanszy może i ma jakieś znaczenie, ale na pewno duuużo mniejsze niż cały downpipe...

wszystko po to, aby prędkość spalin była jak największa - ale tylko na śmigle turbiny
rocker

Post autor: rocker »

Arti pisze:to należałoby zmienić też
np: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=114
Nooo właśnie o to chodzi :)
Więc, Lodoo nie ruszać tego ?
Arti

Post autor: Arti »

rocker pisze:
Arti pisze:to należałoby zmienić też
np: http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=114
Nooo właśnie o to chodzi :)
Więc, Lodoo nie ruszać tego ?

zależy od tego czego oczekujesz....
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

myślę, że jeśli nie walczysz o każdego konia i każdy ułamek sekundy - nie ma sensu ;-)
założę się, że nie poczułbyś różnicy z dobrym DP z tym i bez tego ;-) a uzyskany przyrost mieściłby się w granicach błędu pomiaru na hamowni...

już nie będę pisał, że za cenę tego poszerzacza zrobisz cały wydech porządnie ;-) kupić się na pewno nie opłaca, ale...

nic też nie stoi na przeszkodzie aby zrobić takie cuś właśnie przy okazji robienia DP - Arti właśnie tak robił - flansza DP siadała na turbo bezpośrednio zamiast fabrycznej flanszy turbiny... koszt ten sam praktycznie - jedyne co trzeba to 1 kolanko więcej i inną flanszę przy robienie DP...
Arti

Post autor: Arti »

i otrzymałem takie coś:

Obrazek
rocker

Post autor: rocker »

Dzięki Arti za fotkę :) Majstry od downpipe nie chcą się tego podjąć :( Kij im w oko :)
Może uda się "dziurkę powiększyć na jakiejś tokarce, jeśli nie... a niech mam te kilka kucy mniej - starczy :) za to jak już odkręciłem - pójdzie w chrom :)
Dzięki za podpowiedzi Lodoo i Arti:)
Arti

Post autor: Arti »

ja sam robiłem wszystko :mrgreen:
ale nie każdy ma warunki
rocker

Post autor: rocker »

I umiejętności :oops:
ODPOWIEDZ