kurde, pisałem zaraz za pierwszym postem, ale mi zniknęło
W turbinie ważna jest różnica ciśnień przed i za turbiną - tutaj rządzi termodynamika

jeśli dana turbina ma taki a nie inny przekrój wlotu/wylotu to tak ma być...
przekroje "części zewnętrznych" nie są takie ważne - szczególnie jeśli mówimy o odcinku o długości 10mm (grubość flanszy)
dużo ważniejsza jest pojemność samego wydechu i uzyskanie w nim jak najmniejszego ciśnienia...
Najważniejsze, żeby wytworzyć jak największą różnicę ciśnień przed i za turbiną
przed: zwiększenie ciśnienia i energii spalin (wyższa temperatura poprzez owijanie kolektora, małe przekroje rur kolektora i zwężenie muszli turbiny przed samym śmigłem)
za: duża średnica downpipe'a i reszty wydechu, a jak wiadomo najlepiej by było, jakby wydechu nie było wcale

sam przekrój na flanszy może i ma jakieś znaczenie, ale na pewno duuużo mniejsze niż cały downpipe...
wszystko po to, aby prędkość spalin była jak największa - ale tylko na śmigle turbiny