Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
SZPERA typu LSD
Moderator: Moderatorzy
generalnie szpery są 2 typów płytkowe i helikalne.
helikalne to np. quaife i ich sięnie serwisuje bo to praktycznie "zwykły" mechanizm różnicowy i są bardzowskazane do mocnych aut na ulice i okazjonalne sciganie.
płytkowe to kaaz, gripper, tran-x, hewland, peugeot sport itd. - te służą do sportu, są zazwyczaj droższe i trzeba je serwisować, pozwalają jednak dokładnie ustawić parametry które pomogą uzyskać rządaną charakterystykę
helikalne to np. quaife i ich sięnie serwisuje bo to praktycznie "zwykły" mechanizm różnicowy i są bardzowskazane do mocnych aut na ulice i okazjonalne sciganie.
płytkowe to kaaz, gripper, tran-x, hewland, peugeot sport itd. - te służą do sportu, są zazwyczaj droższe i trzeba je serwisować, pozwalają jednak dokładnie ustawić parametry które pomogą uzyskać rządaną charakterystykę
i trzeci rodzaj bardzo nieprofesjonalny - 2 płytki i 4 sprężyny 
60, żeby wyrównać nierówności i 250 wygładzić....
jakby to bło wypolerowane, to by chyba za duże tarcie było.... olej by nie miał jak się dostać między zębatkę a płytkę i by tarło straszliwie... tak mi się wydaje...
http://z31.com/mods/drivetrain/phantomgrip/
Co do wymiarów to nie mam... musiałbym rozebrać skrzynię i wyjąć dyfer...
mam trochę przytartą skrzynię za garażem, więc może się pokuszę zajrzeć do środka
No i jakie sprężyny to jest trudna sprawa... za miękkie to nic to nie da... za twarde to zepnie prawie na 100% i zetrze się migiem pewnie...
jeszcze takie coś znalazłem...
Secondly, the Phantom Grip works as a locker in hard acceleration. The disc plates pivot, locking spiders, causing both wheels to exert equal power to the road, providing less torque steer than an ordinary differential. With over 120,000 miles of testing, there has been no significant wear of these plates. Although seemingly simple, the 'Phantom Grip design' offers as much maximum traction as other limited slips. The Phantom Grip is extremely strong and durable and comes with a Lifetime Warranty for breakage and manufacturer defects.

zaraz wkleję link...wsmpw pisze:lodu a masz jakieś dokładniejsze dane?
chodzi o wymiary ..
szlifowanie 250 ? nie 2500 na wode?
60, żeby wyrównać nierówności i 250 wygładzić....
jakby to bło wypolerowane, to by chyba za duże tarcie było.... olej by nie miał jak się dostać między zębatkę a płytkę i by tarło straszliwie... tak mi się wydaje...
http://z31.com/mods/drivetrain/phantomgrip/
Co do wymiarów to nie mam... musiałbym rozebrać skrzynię i wyjąć dyfer...
mam trochę przytartą skrzynię za garażem, więc może się pokuszę zajrzeć do środka

No i jakie sprężyny to jest trudna sprawa... za miękkie to nic to nie da... za twarde to zepnie prawie na 100% i zetrze się migiem pewnie...

jeszcze takie coś znalazłem...
Secondly, the Phantom Grip works as a locker in hard acceleration. The disc plates pivot, locking spiders, causing both wheels to exert equal power to the road, providing less torque steer than an ordinary differential. With over 120,000 miles of testing, there has been no significant wear of these plates. Although seemingly simple, the 'Phantom Grip design' offers as much maximum traction as other limited slips. The Phantom Grip is extremely strong and durable and comes with a Lifetime Warranty for breakage and manufacturer defects.
stop stali do wykonania płytek: Alloy Steel AISI 4140 czyli bardzo dobra gatunkowo, wysoko nawęglana stal

sprężynki: z tarcz sprzęgłowych
no to jeszcze wymiary i obcykane
szczęśliwie mam identyczną skrzynię - 028
niektórzy piszą, ze się to rozlatuje, że rozwala mechanizm różnicowy itd... ale to teoretycy, którzy nigdy tego nie mieli... oczywiście jest taka opcja, ale myślę, że powinno być ok
Jakby co skrzynia JB3 tania jak barszcz
wsmpw - to dowiedz się o możliwość zrobienia czegoś takiego i o cenę - same płytki chociaż
SAMORÓBKA Z USA - ZNALEZIONE NA STREETRACING.PL
pewien gość w USA zrobił coś takiego do otwartego dyfra Supry NA...
oto poglądowe zdjęcia:
rysunek w CADzie

seryjny dyfer

gotowe urządzenie




[/quote]

sprężynki: z tarcz sprzęgłowych
no to jeszcze wymiary i obcykane

szczęśliwie mam identyczną skrzynię - 028

niektórzy piszą, ze się to rozlatuje, że rozwala mechanizm różnicowy itd... ale to teoretycy, którzy nigdy tego nie mieli... oczywiście jest taka opcja, ale myślę, że powinno być ok

Jakby co skrzynia JB3 tania jak barszcz

wsmpw - to dowiedz się o możliwość zrobienia czegoś takiego i o cenę - same płytki chociaż

SAMORÓBKA Z USA - ZNALEZIONE NA STREETRACING.PL
pewien gość w USA zrobił coś takiego do otwartego dyfra Supry NA...
oto poglądowe zdjęcia:
rysunek w CADzie

seryjny dyfer
gotowe urządzenie
[/quote]
za słabe z zaworów....
To musi kur..sko mocno naciskać... żeby uzyskać 30% spięcia, trzeba, żeby to utrzymało 230Nm (jedno koło zablokowane, drugim można przekręcić po przyłożeniu momentu 230Nm; 150Nm (z tabeli dla spięcia 30%) + 80Nm jakie daje ciężar na drugim kole)
Tak jakoś obliczyłem orientacyjnie według tego:

I wyszło mi, że zakładając promień zębatki 5cm powinno to utrzymać na tym promieniu 500kg albo inaczej - na kluczu o długości 0,5m założonym na śrubę półosi i ustawionym poziomo można połozyć 50kg i te blachy mają to utrzymać poprzez tarcie między nimi a zębatkami w oleju skrzyni biegów...
Po namyśle - to chyba nie działa
Jak przenieść taki moment na takim małym promieniu, jaki mają zębatki...
Chyba, ze coś źle liczę...
Nie wiem, czy nawęglać... chociaż dobrze by było, jakby było podobnej twardości jak zębatki... byle nie twardsze
JB5 ma inny słabszy mniejszy dyfer...
To musi kur..sko mocno naciskać... żeby uzyskać 30% spięcia, trzeba, żeby to utrzymało 230Nm (jedno koło zablokowane, drugim można przekręcić po przyłożeniu momentu 230Nm; 150Nm (z tabeli dla spięcia 30%) + 80Nm jakie daje ciężar na drugim kole)
Tak jakoś obliczyłem orientacyjnie według tego:


I wyszło mi, że zakładając promień zębatki 5cm powinno to utrzymać na tym promieniu 500kg albo inaczej - na kluczu o długości 0,5m założonym na śrubę półosi i ustawionym poziomo można połozyć 50kg i te blachy mają to utrzymać poprzez tarcie między nimi a zębatkami w oleju skrzyni biegów...
Po namyśle - to chyba nie działa
![:-] :-]](./images/smilies/krzywy.gif)
Chyba, ze coś źle liczę...
Nie wiem, czy nawęglać... chociaż dobrze by było, jakby było podobnej twardości jak zębatki... byle nie twardsze

JB5 ma inny słabszy mniejszy dyfer...
Obiecane fotki i pomiary:
1) Koła koronowe:
to tylko wyrównać i będzie cacy, natomiast na drugim pojawia się pierwszy problem:
2) Satelity. W złożeniu (w dziurkę wchodzi kołek rozporowy i trzyma to wszystko razem):
Tulejka na długość ma 40 mm:
Średnicy natomiast 20 mm:
3) Obudowa mechanizmu ma średnicę 93 mm:
Widok na sławetne podtoczenie zwane też porażką konstrukcyjną - rowek na wyskakujący seger:
I do środka:
4) Coś co nieodłącznie by się wiązało z projektem (zdjęcia zapożyczone z forum R19) - nowe zabezpieczenie zamiast segera:
5) Coś do czego nie mam zdjęć - odległość między kołami koronowymi a tulejką trzymającą satelity - 2,5 mm. Jest tam na prawdę mało miejsca - może być problem z wystarczającą wytrzymałością przewężenia w phantomie...
1) Koła koronowe:
to tylko wyrównać i będzie cacy, natomiast na drugim pojawia się pierwszy problem:
2) Satelity. W złożeniu (w dziurkę wchodzi kołek rozporowy i trzyma to wszystko razem):

Tulejka na długość ma 40 mm:

Średnicy natomiast 20 mm:

3) Obudowa mechanizmu ma średnicę 93 mm:

Widok na sławetne podtoczenie zwane też porażką konstrukcyjną - rowek na wyskakujący seger:

I do środka:

4) Coś co nieodłącznie by się wiązało z projektem (zdjęcia zapożyczone z forum R19) - nowe zabezpieczenie zamiast segera:


5) Coś do czego nie mam zdjęć - odległość między kołami koronowymi a tulejką trzymającą satelity - 2,5 mm. Jest tam na prawdę mało miejsca - może być problem z wystarczającą wytrzymałością przewężenia w phantomie...
kali - możesz wyjaśnić??
pavko - dzięki
szczególnie za ten rysunek na zabezpieczenie
no i po zabawie - przynajmniej w R5... nie wiedziałem, że jedna z tych koronek ma taki kształt (nie jest płaska) - przerabiać koronkę to już nie ma sensu... trzeba by napawać na płasko, toczyć... odpada... no i jak jest 2,5mm odległości to też raczej dyskwalifikuje to rozwiązanie...
pavko - dzięki

no i po zabawie - przynajmniej w R5... nie wiedziałem, że jedna z tych koronek ma taki kształt (nie jest płaska) - przerabiać koronkę to już nie ma sensu... trzeba by napawać na płasko, toczyć... odpada... no i jak jest 2,5mm odległości to też raczej dyskwalifikuje to rozwiązanie...