Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

SZPERA typu LSD

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

kidzio

Post autor: kidzio »

generalnie szpery są 2 typów płytkowe i helikalne.
helikalne to np. quaife i ich sięnie serwisuje bo to praktycznie "zwykły" mechanizm różnicowy i są bardzowskazane do mocnych aut na ulice i okazjonalne sciganie.

płytkowe to kaaz, gripper, tran-x, hewland, peugeot sport itd. - te służą do sportu, są zazwyczaj droższe i trzeba je serwisować, pozwalają jednak dokładnie ustawić parametry które pomogą uzyskać rządaną charakterystykę
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

i trzeci rodzaj bardzo nieprofesjonalny - 2 płytki i 4 sprężyny :-D


wsmpw pisze:lodu a masz jakieś dokładniejsze dane?
chodzi o wymiary ..
szlifowanie 250 ? nie 2500 na wode?
zaraz wkleję link...

60, żeby wyrównać nierówności i 250 wygładzić....
jakby to bło wypolerowane, to by chyba za duże tarcie było.... olej by nie miał jak się dostać między zębatkę a płytkę i by tarło straszliwie... tak mi się wydaje...

http://z31.com/mods/drivetrain/phantomgrip/

Co do wymiarów to nie mam... musiałbym rozebrać skrzynię i wyjąć dyfer...
mam trochę przytartą skrzynię za garażem, więc może się pokuszę zajrzeć do środka :-D

No i jakie sprężyny to jest trudna sprawa... za miękkie to nic to nie da... za twarde to zepnie prawie na 100% i zetrze się migiem pewnie... :-P



jeszcze takie coś znalazłem...

Secondly, the Phantom Grip works as a locker in hard acceleration. The disc plates pivot, locking spiders, causing both wheels to exert equal power to the road, providing less torque steer than an ordinary differential. With over 120,000 miles of testing, there has been no significant wear of these plates. Although seemingly simple, the 'Phantom Grip design' offers as much maximum traction as other limited slips. The Phantom Grip is extremely strong and durable and comes with a Lifetime Warranty for breakage and manufacturer defects.
pavko

Post autor: pavko »

Mam jb3028 rozebraną w garażu (zmieliła się jedynka) - jak się nie śpieszy to na długi weekend czerwcowy mogę z niej wybić defer i pomierzyć...
Z tego co pamiętam w były w tych skrzyniach stosowane 2 różne dyfry różniące się trochę konstrukcją - ale to nie powinien być problem...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

stop stali do wykonania płytek: Alloy Steel AISI 4140 czyli bardzo dobra gatunkowo, wysoko nawęglana stal
Obrazek

sprężynki: z tarcz sprzęgłowych

no to jeszcze wymiary i obcykane ;-)
szczęśliwie mam identyczną skrzynię - 028 :-D

niektórzy piszą, ze się to rozlatuje, że rozwala mechanizm różnicowy itd... ale to teoretycy, którzy nigdy tego nie mieli... oczywiście jest taka opcja, ale myślę, że powinno być ok ;-)
Jakby co skrzynia JB3 tania jak barszcz :-D

wsmpw - to dowiedz się o możliwość zrobienia czegoś takiego i o cenę - same płytki chociaż ;-)


SAMORÓBKA Z USA - ZNALEZIONE NA STREETRACING.PL

pewien gość w USA zrobił coś takiego do otwartego dyfra Supry NA...
oto poglądowe zdjęcia:

rysunek w CADzie
Obrazek

seryjny dyfer
Obrazek

gotowe urządzenie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
[/quote]
wsmpw

Post autor: wsmpw »

podejrzewam że nie będzie problemu z wykananiem tego tylko muszę sobie kiedyś usiaść i narysować technicznie to wszystko sprężyny z tarczy sprzęgłowej.. mam chyba 2 tarcze od 1.1 :D
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mógłbym to przygotować w jakimś programie CAD

nie mam tylko dojścia do materiału, do warsztatu prędzej ;-)

sprężyny dość mocne muszą być... takie z tarczki 1,1 mogą być chyba za słabe...
wsmpw

Post autor: wsmpw »

a więc jeszcze raz bo zdjął bym sobie wymiary z JB5 bo mam rozebraną będzie to potem pasować do JB3?
stal się nawęgli ale dokładnie o cene musze sie dowiedzieć najpierw się obrobi potem nawęgli.
ps. a sprężyny od zaworów?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

za słabe z zaworów....

To musi kur..sko mocno naciskać... żeby uzyskać 30% spięcia, trzeba, żeby to utrzymało 230Nm (jedno koło zablokowane, drugim można przekręcić po przyłożeniu momentu 230Nm; 150Nm (z tabeli dla spięcia 30%) + 80Nm jakie daje ciężar na drugim kole)
Tak jakoś obliczyłem orientacyjnie według tego:

Obrazek Obrazek

I wyszło mi, że zakładając promień zębatki 5cm powinno to utrzymać na tym promieniu 500kg albo inaczej - na kluczu o długości 0,5m założonym na śrubę półosi i ustawionym poziomo można połozyć 50kg i te blachy mają to utrzymać poprzez tarcie między nimi a zębatkami w oleju skrzyni biegów...

Po namyśle - to chyba nie działa :-] Jak przenieść taki moment na takim małym promieniu, jaki mają zębatki...

Chyba, ze coś źle liczę...

Nie wiem, czy nawęglać... chociaż dobrze by było, jakby było podobnej twardości jak zębatki... byle nie twardsze :-D
JB5 ma inny słabszy mniejszy dyfer...
Kali___

Post autor: Kali___ »

jak chcesz wsadzić Phantoma to kup sobie odrazu ze 3 skrzynie
pavko

Post autor: pavko »

Obiecane fotki i pomiary:

1) Koła koronowe:
Obrazek
to tylko wyrównać i będzie cacy, natomiast na drugim pojawia się pierwszy problem:
Obrazek

2) Satelity. W złożeniu (w dziurkę wchodzi kołek rozporowy i trzyma to wszystko razem):
Obrazek
Tulejka na długość ma 40 mm:
Obrazek
Średnicy natomiast 20 mm:
Obrazek

3) Obudowa mechanizmu ma średnicę 93 mm:
Obrazek
Widok na sławetne podtoczenie zwane też porażką konstrukcyjną - rowek na wyskakujący seger:
Obrazek
I do środka:
Obrazek

4) Coś co nieodłącznie by się wiązało z projektem (zdjęcia zapożyczone z forum R19) - nowe zabezpieczenie zamiast segera:
Obrazek
Obrazek

5) Coś do czego nie mam zdjęć - odległość między kołami koronowymi a tulejką trzymającą satelity - 2,5 mm. Jest tam na prawdę mało miejsca - może być problem z wystarczającą wytrzymałością przewężenia w phantomie...
Arti

Post autor: Arti »

to będzie i tak zabawa metodą "prób i błędów"
nie zabardzo chcę się w to bawić
vino1986

Post autor: vino1986 »

Arti pisze:to będzie i tak zabawa metodą "prób i błędów"
i to tez napewno nie bedzie takie hop siup... trzeba miec niezly leb zeby to zrobic...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kali - możesz wyjaśnić??

pavko - dzięki :-) szczególnie za ten rysunek na zabezpieczenie

no i po zabawie - przynajmniej w R5... nie wiedziałem, że jedna z tych koronek ma taki kształt (nie jest płaska) - przerabiać koronkę to już nie ma sensu... trzeba by napawać na płasko, toczyć... odpada... no i jak jest 2,5mm odległości to też raczej dyskwalifikuje to rozwiązanie...
ODPOWIEDZ