Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Wymiana uszczelki pod głowicą
Moderator: Moderatorzy
Wymiana uszczelki pod głowicą
Padła mi uszczelka i mam parę pytań w związku z tym :
1. Czy trzeba wymieniać śruby głowicy na nowe
2. Jakiej firmy najlepiej kupić uszczelkę
3. Czy jest konieczna zmiana oleju jeśli był wymieniany 3tys. km temu (podarunkiem ,że spuszczę cały płyn chłodniczy z bloku i głowicy i nie dostanie się do oleju)
4. Czym lub jakim środkiem zdjąć pozostałości uszczelki z bloku silnika
5. Z jakim momentem dokręcić głowicę
Silnik taki jak w stopce mego postu
1. Czy trzeba wymieniać śruby głowicy na nowe
2. Jakiej firmy najlepiej kupić uszczelkę
3. Czy jest konieczna zmiana oleju jeśli był wymieniany 3tys. km temu (podarunkiem ,że spuszczę cały płyn chłodniczy z bloku i głowicy i nie dostanie się do oleju)
4. Czym lub jakim środkiem zdjąć pozostałości uszczelki z bloku silnika
5. Z jakim momentem dokręcić głowicę
Silnik taki jak w stopce mego postu
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Jeżeli chodzi o śruby głowicy to ile one mogą kosztować . Bo niestety mam ograniczony budżet na ten miesiąc i myślę ze w 250 zeta bym się zmieści. Z planowaniem głowicy i dotarciem zaworów i czyszczeniem jej wychodzi ok 100-120zł .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Re: Wymiana uszczelki pod głowicą
1. Ja nie wymieniłem.
2. Kupiłem Glasera, bo nic innego do mojego silnika nie jest już produkowane. Wyglądała bardzo porządnie.
3. Raczej tak. Płyn może śmignąć niezauważony. Lepiej dmuchać na zimne w tym wypadku.
4. Skrobałem.
5. Zależy od firmy uszczelki. Na Glaserze takie bzdury napisali, że dokręcałem jak fabryka zakłada.
2. Kupiłem Glasera, bo nic innego do mojego silnika nie jest już produkowane. Wyglądała bardzo porządnie.
3. Raczej tak. Płyn może śmignąć niezauważony. Lepiej dmuchać na zimne w tym wypadku.
4. Skrobałem.
5. Zależy od firmy uszczelki. Na Glaserze takie bzdury napisali, że dokręcałem jak fabryka zakłada.
1. Śruby głowicy pracują w zakresie odkształceń plastycznych - są więc jednorazowe i wymienia się je na nowe, a już szczególnie po długim czasie pracy. Stare mogą nie wytrzymać.
2. Dobrej, np. oryginalną lub firmy, której Renault używa na pierwszy montaż. Nie warto tu oszczędzać.
3. A co to za koszt wymienić dodatkowo olej i filtr? Tym bardziej, że przecież nie wymieniasz uszczelki bez powodu, czyli gdzieś coś przecieka imożliwe jest, że płyny ustrojowe są nieco przemieszane. Nie musi być to widoczne. Płyn układu chłodzenia też zgodnie ze sztuką powinieneś wymienić.
4. Mechanicznie szpachelką z plastiku lub drewna. Doczyścić klockiem z drobnym papierem ściernym. Mowa o bloku.
Zapomniałeś o sprawdzeniu płaszczyzny głowicy i jej planowaniu jeśli nie spełnia norm serwisowych, a jest to najważniejsza czynność w całej zabawie. Krzywa głowica nie będzie dobrze przylegać i robotę będzie trzeba powtórzyć. W Warszawie mogę polecic firmę "Auto-szlif" z ulicy Parowcowej (planowanie ok. 70zł).
Przy okazji zobacz w jakim stanie są gniazda zaworowe w głowicy i czy zawory są szczelne. To dobry moment na naprawy w tym zakresie.
Nie staraj się tego zrobić najtańszym kosztem - to się później mści.
2. Dobrej, np. oryginalną lub firmy, której Renault używa na pierwszy montaż. Nie warto tu oszczędzać.
3. A co to za koszt wymienić dodatkowo olej i filtr? Tym bardziej, że przecież nie wymieniasz uszczelki bez powodu, czyli gdzieś coś przecieka imożliwe jest, że płyny ustrojowe są nieco przemieszane. Nie musi być to widoczne. Płyn układu chłodzenia też zgodnie ze sztuką powinieneś wymienić.
4. Mechanicznie szpachelką z plastiku lub drewna. Doczyścić klockiem z drobnym papierem ściernym. Mowa o bloku.
Zapomniałeś o sprawdzeniu płaszczyzny głowicy i jej planowaniu jeśli nie spełnia norm serwisowych, a jest to najważniejsza czynność w całej zabawie. Krzywa głowica nie będzie dobrze przylegać i robotę będzie trzeba powtórzyć. W Warszawie mogę polecic firmę "Auto-szlif" z ulicy Parowcowej (planowanie ok. 70zł).
Przy okazji zobacz w jakim stanie są gniazda zaworowe w głowicy i czy zawory są szczelne. To dobry moment na naprawy w tym zakresie.
Nie staraj się tego zrobić najtańszym kosztem - to się później mści.
zawory lekko dotarłem specjalną pastą za pomocą przyssawki głowica była równa autko od tamtego czasu ma już zrobione ok 2500km może więcej i jest wszystko ok
całość kosztowała mnie tyle ile kosztowały uszczelki i śruby i nowy płyn chłodniczy bo stary był już przeźroczysty
pastę i przyrząd pożyczyłem ok kolegi który naprawia motocykle 
całość kosztowała mnie tyle ile kosztowały uszczelki i śruby i nowy płyn chłodniczy bo stary był już przeźroczysty


Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault