Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Rozrusznik - KLIK zamiast kręcenia

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak stoi to nei ma poboru pradu... jak jedize to uzywasz urzadzen elektrycznych...
wyglada na niedoladowywanie albo nawet brak ladowania...
podstawa - napiecie na akumulatorze na wylaczonym silniku i na wlaczonym

sprawdz czy na zoltym kablu przy alternatorze jest napiecie +12V po wlaczeniu zaplonu - to jest sygnal do "wlaczenia" alternatora...
rocker

Post autor: rocker »

Poszedłem na skróty - wymieniłem alternator ;-)
Jutro zobaczymy o co kaman :)
Dzięki za podpowiedzi :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

czy na skroty czy podwojna robota to sie jeszcze okaze :mrgreen:
rocker

Post autor: rocker »

Sie okazało :-D
Alternator :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Grzesiek451

Post autor: Grzesiek451 »

Witam odświeżam temat żeby nie zakładać nowego. R5 1,4 Benz. 90' Ostatnio miałem taką niemiłą sytuację, że Renia zaczęła sie dziwnie zachowywać podczas jazdy, a mianowicie radio zaczęło migać tylko po paru sekundach zgasły kontrolki na desce a po przejechaniu jeszcze 200m renia zgasła. Wogóle sie nic nie świeciło po przekręceniu kluczyka na popych też nie dało rady zapalić. Scholowałem Renie. Naładowałem aku od prostownika i wszystko gra. Jak sprawdziłem napięcie na alternatorze to mi pokazuje na zapalonym silniku 0.5V a napięcie na aku nie wzrasta po zapaleniu silnika. Teraz pytanie czy alternator moge wsadzić z każdej R5?? Czy są różne? Dzięki za pomoc
jjmag

Post autor: jjmag »

od 1,1 do 1,4 były takie same jedynie różnica producenta występowała ale większość to valeo, a nie lepiej naprawić bo używany to już masz jakbyś nie zauważył
Grzesiek451

Post autor: Grzesiek451 »

Tylko alternator jak wymienić to wiem, bo to raczej skomplikowane nie jest, a naprawić alternator to nawet niewiem od czego zacząć...
jjmag

Post autor: jjmag »

na dzień dobry sprawdził bym szczotko regulator, a jak sie nie znasz to oddaj komuś czytaj dla elektryka niech powymienia szczotki łożyska i bieżnie i będziesz miał jak nówkę mnie osobiście we własnym zakresie oprócz wymiany bieżni kosztowało około 120 zeta z czego najdroższy był szczotko regulator napięcia do tego radziłbym pociągnąć dodatkową masę prosto z aku na altka, bo u mnie to było przyczyna że padało ładowanie a dokładnie zanim doszedłem to 2 diody spaliłem, ale przy tym co piszesz to po prostu szczotki prawdopodobnie się skończyły
unikorn

Post autor: unikorn »

tak, jest. Alternatora sie nie naprawia. Oddaje sie do regeneracji albo wymienia na nowy. W sumie to co można samemu zrobić to wymiana (o czym JJ pisał) regulatora napięcia. Tylko najpierw sprawdź w jakim stanie są bieżnie. Więcej znajdziesz w moim temacie ;)
gufner

Post autor: gufner »

Jak bardzo chcesz jakiś alter, moze mam jeszcze swój od 1.1. Działał jak rozbierałem silnik wiec pewnie działa też teraz. No albo tak jak większość pisze, nówka jednak to nówka :)
ODPOWIEDZ