Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Rozrusznik - KLIK zamiast kręcenia

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Rosic

Post autor: Rosic »

Sorry, nie czytałem dokładnie, ale jak klika zamiast kręcić to na 99% akumulator! Ileż razy to przerabiałem i to nie tylko w 5tce...
SAN-1

Post autor: SAN-1 »

Nie rozwijam tematu ,ale chciałem sie podpiac poniewaz mam podobny problem.Koledzy nie mogę uruchomić mojej reni. Rozrusznik wogóle się nie odzywa .Wyjąłem rozrusznik ,szczotki ok ,po podłączeniu na ostro do akumulatora działa bez zarzutów. Bezpieczniki
w porządku .Może ktoś mi doradzi gdzie może być usterka .Za wszelką pomoc dziękuje.
jjmag

Post autor: jjmag »

sprawdź plus zasilający na elektromagnesie czy sie nie obraca wewnątrz śruba i wsuwka która daje prąd na wzbudzenie czy nie jest pośniedziała
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no i standardowo - bialy kabel we wtyczce przy reflektorze po stronie kierowcy
munio07

Post autor: munio07 »

witam wszytskich jestem nowy tutaj właśnie dostałem od wujasa Renie, ale też jest cisza taki sam problem jest. Ale mam pytanie ponieważ u mnie jak przekręcam kluczyk to jest cisza, ale PRZYGASAJĄ LAMPKI NA DESCE. Czy może mi ktoś oświecić co ja powinienem zrobić od czego zacząć? Mam renie 5 1,4 91` benzyna :) Z góry dziękuję i pozdrawiam....
Aha i odrazu uprzedzam , że mam nowy akumulator;p
jjmag

Post autor: jjmag »

na początek sprawdzić połączenia masy i plusa czy nie ruszają się luźno klemy na aku i czy wogule aku ma prąd
munio07

Post autor: munio07 »

sprawdziłem, dokręciłem, przeciściłem dla pewności sprawdziłem miernikiem i przy aku wszystko ok. Wcześniej ten rorusznik chodził poźniej zaczął załączać raz na tydzień podobnie jak było opisywane wcześniej. Do rozrusznika nie wiem jak się dostać ani od góry ani od dołu...nie wiem co ma robić;/ Czy narazie oprócz rozrusznika jest coś co możena jeszcze dla pewności sprawdzić?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Do rozrusznika przy silniku 1.4 spokojnie da sie od gory dostac i wykrecic. Jak mnie pamiec nie myli 3 sruby i trzeba uwazac na taka tulejke ktora ustawia wzgledem kola zamachowego. Ale najpierw odkrecil bym i wyczyscil kable i styki doprowadzajace prad, to wygodniej bez wykrecania rozrusznika od dolu auta - Elektrosol i szczotka druciana twoimi przyjaciolmi ;)
munio07

Post autor: munio07 »

To biore się do pracy. Zobaczymy co po tym będzie...:)
jjmag

Post autor: jjmag »

dostęp jest jak ta lala, jeśli masz trochę pojecia co do mechaniki, tłumacząc w najprostszy sposób otwierasz maskę stajesz przy błotniku od strony kierowcy i zaraz za blokiem do skrzyni od strony ściany grodziowej jest on przykrecony, do rozrusznika idzie pojedyńczy cienki kabel z wsówką sprawdź czy nigdzie nie jest przełamany i czy sama wsówka nie jest zaśniedziała, oraz czy kabel plusowy jest dobrze przykrecony do rozrusznika nie obraca się na srubie lub razem z nią
rocker

Post autor: rocker »

Nie ma dostępu :) Spróbowałbyś dostać się w :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Gtt
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak przygasaja kontrolki to WSUWKA (nie wsowka) jest ok ;-)
szczotki moim zdaniem - jesli akumulator jest ok ;-)
munio07

Post autor: munio07 »

Witam ponownie :)
Wyciągnąłem dzisiaj rozrusznik podłączyłem na sucho do aku i cisza. Już teraz wiem chociaż co jest. Dałem już rozrusznik do naprawy :) Dziękuję wszytskim za pomoc!
pozdrawiam
rocker

Post autor: rocker »

Odswieżam temat :( Mianowicie - rozładowuje mnie się ako w trakcie jazdy :shock: :shock: :shock:
Nie jak autko stoi, lecz właśnie jak jedzie.
Czy ładowanie na ako idzie jakoś osobno ?
Silnik oczywiście pracuje...
Zawsze myślałem, że samochód bez aka nie pojedzie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie na akumulatorze przy wyłączonym silniku a jakie na załączonym, długość szczotek w alternatorze też by było można zobaczyć.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
ODPOWIEDZ