Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zgrzyt 2-go biegu

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Zgrzyt 2-go biegu

Post autor: Hawi »

Mam problem i szukam rozwiązania przed niepotrzebnymi wymianami.

Może gdzieś było jednak nie znalazłem. Może nie dostanę linczu. :mrgreen:

A więc.

Pisałem w temacie o mnie no ale to nie ten dział.

Jadąc i chcąc zrobić redukcję na 2 bieg następuje zgrzyt. Nawet przy wielokrotnym wkładaniu biegu. Tocząc się lub na postoju nie ma takich problemów.

Znalazłem już poduszkę silnika do kupienia jednak nie wiem czy to może być to. Dzieje się to tylko na tym biegu. Na trójce rzadkość.

Wyczytałem, że może to być łącznik zmiany biegów (ten krzywy pręt ) :mrgreen: ale jak tak to nie mogę namierzyć gdzie kupić takie ustrojstwo. :-)

Dzięki za wszystkie uwagi.

A skrzynia to 4 biegowa dla ścisłości.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

hawryl pisze: A skrzynia to 4 biegowa dla ścisłości.
czarodziejska ;-) rzadko spotykana
najprawdopodobniej wygląda mi to na zużycie synchronizatora 2 biegu zastanowił bym się nad zmianą skrzyni na 5 biegową.. :-D
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Mam ładną skrzyneczkę z Clio 1.2 z 1996 roku :) za jedyne 100 zł :-)
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

No to nie fajnie :-/ No widzę wydatki się zbierają :mrgreen:

Hmm a to wszystko elegancko pasuje ? Czy trzeba czarodzieja żeby ją założył ?

Dlaczego czarodziejska? Co w niej takiego. Może czegoś nie wiem.

Propozycja fajna muszę pomyśleć. :-)
graczu

Post autor: graczu »

wcale nie czarodziejska

4 biegowa ma dlugie przelozenia i mniej sie namachasz a i auto raczej bedzie bardziej dynamiczne (choc przy 1.1 i tak i tak sie nie poszaleje) 5 biegowa raczej srednio sie nadaje do 1.1, ale to moja opinia :) chyba ze jezdzisz duzo w trasy tym autkiem to 5 bieg sie przyda :)

co do usterki - moze wystarczy regulacja wybieraka ? to wlasnie to krzywe cos miedzy drazkiem zmiany biegow a skrzynia ;)
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Wolałbym nie ładować się w wymiany bo mam inne wydatki przy renacie... He He teraz dwie kobiety do dopieszczenia i wydawania pieniążków z konta. :-)

Regulacja. Tzn? Ciemny jestem. Jakbyś się zapytał o system odseparowany i zagadnienia z hi-fi lub car-audio to odpowiedział bym śpiewająco. :lol: Ale tutaj muszę się poddać.

Mogę poprosić o szczegółowe wyjaśnienie tej regulacji ?
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

graczu pisze:...4 biegowa ma dlugie przelozenia i mniej sie namachasz a i auto raczej bedzie bardziej dynamiczne (choc przy 1.1 i tak i tak sie nie poszaleje) 5 biegowa raczej srednio sie nadaje do 1.1...
Bardzo ciekawa opinia, w takim razie dlaczego już od kilkunastu lat nie ma 4 biegowych skrzyń w autach? Są za to 5, 6 i ostatnio nawet 7 biegowe?


Ta skrzynia pasuje P'n'P, beż żadnych przeróbek.
Awatar użytkownika
Hawi
Posty: 1035
Rejestracja: 7 lutego 2010, 16:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hawi »

Widzę, że jednak to będzie rozwiązanie :-) Daleko nie jest 50 zł w dwie strony około. He he.

Będę miał na uwadze twoją propozycję, dzięki. Jeśli nic się nie uda zrobić to wiem gdzie będę miał wycieczkę w następny weekend ;-)

Tak po chwili zastanowienia. To jest sama skrzynia ? Bo jak to wybierak np. to i tak będę musiał znaleźć i wymienić :-/ .

Hmm...
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Wybierak? czyli co?:> Jak chodzi o tą rurkę pod autem to nie ma potrzeby jej wymieniać. Jeśli jest krzywa - wyprostować i tyle. Poza tym pokasować większe luzy w samej dźwigni i połączeniach.
graczu

Post autor: graczu »

Do 47 konnego silnika ta 4 biegowa skrzynia jest wlasnie idealna wg mnie :) 5 bieg moglby sie przydac jedynie na autostradzie bo powyzej 110 sa duze obroty i po prostu jest glosno.

Jasne ze w dzisiejszych czasach przy ogromnych mocach/momentach takie skrzynie z 6 biegami sa nawet niezbedne. Ale wszyscy mowimy o autku z lat 80tych :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

a ty myslisz ze przelozenia w skrzyni 4-biegowej 1 2 3 4 sa takie same ?? i w "5" tylko dolozyli dodatkowo 5 bieg??
wszystkie biegi sa "krotsze" i nie mecza tak silnika - mozna czesciej jezdzic w optymalnym zakresie obrotow...
zawsze skrzynia o wiekszej ilosci przelozen bedzie lepsza (oczywiscie dobrana pod dany samochod)...

ps. fajne sa nowe automatyczne skrzynie bodajze w mitsubishi - skrzynia bezprzelozeniowa (o nieskonczonej ilosci przelozen) i autko jedzie tak, ze przy dodaniu gazu utrzymuje stala wartosc obrotow przy jakich jest maksymalny moment i przyspiesza zmieniajac przelozenie - fajnie to wyglada - obrotomierz stoi a auto sie zbiera :-D :-D :-D
unikorn

Post autor: unikorn »

To i ja przybiję.
Mam 5 biegową skrzynie, gdzie mieszkam wiadomo, a 5 bieg jest moim standardowym do jazdy po mieście, więc nie bajdurz o długich trasach.
vino1986

Post autor: vino1986 »

wsmpw pisze:najprawdopodobniej wygląda mi to na zużycie synchronizatora 2 biegu
moim zdaniem to moze byc wlasnie przyczyna zgrzytu skrzyni... sprawdz od razu w jakim stanie jest tarcza sprzeglowa i docisk jak skrzynie bedziesz sciagal... bo moze byc malo tarczy i dlatego tez zgrzytac moze...
graczu

Post autor: graczu »

Lodoo pisze:a ty myslisz ze przelozenia w skrzyni 4-biegowej 1 2 3 4 sa takie same ?? i w "5" tylko dolozyli dodatkowo 5 bieg??
wszystkie biegi sa "krotsze" i nie mecza tak silnika - mozna czesciej jezdzic w optymalnym zakresie obrotow...
zawsze skrzynia o wiekszej ilosci przelozen bedzie lepsza (oczywiscie dobrana pod dany samochod)...
a czy napisalem cos innego ?
napisalem ze 4 biegowa jest dluzsza
ok, mozna jezdzic optymalnie - tylko ze przy tym ciagle machasz drazkiem, a przy 47 koniach i malym momencie musisz robic to czesto :P ten silnik nie jest elastyczny

co kto woli, wg mnie na zakorkowane miasto nie ma co sie rzucac na 5 bieg
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

graczu pisze:przy 47 koniach i malym momencie musisz robic to czesto :P ten silnik nie jest elastyczny
Dlatego tym bardziej skrzynia 5 biegowa jest lepsza. Masz mniejsze różnice między poszczególnymi przełożeniami.
ODPOWIEDZ