Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

kilka informacji na temiat zmian w aucie

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

misiek

kilka informacji na temiat zmian w aucie

Post autor: misiek »

1. Bez problemu może usunąć Pan tylną kanapę wraz z pasami bezpieczeństwa. Po dokonaniu przebudowy trzeba dokonać badania technicznego z opisem zmian dokonanych w pojeździe. Koszt takiego badania (jeżeli nie ma instalacji gazowej) wynosi 180 złotych. Otrzymuje Pan zaświadczenia na podstawie których dokonuje się zmiany zapisu w dowodzie rejestracyjnym przez Wydział Komunikacji.

2. Nie ma przeciwwskazań do wstawienia klatki bezpieczeństwa pod warunkiem iż jej wykonanie nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa dla osób znajdujących się w pojeździe.

3. Fotele kubełkowe muszą posiadać homologację, zagłówki, być miękko wyściełane. Ponadto muszą posiadać regulację położenia i być prawidłowo, stabilnie zamocowane do konstrukcji pojazdu.

4. Pasy bezpieczeństwa muszą posiadać homologację, punkty kotwiczenia oraz mechanizm blokady bezwładnościowej. Stan techniczny pasów nie może budzić żadnych wątpliwości (nieuszkodzone)

5. Jeśli chodzi o przerobienie hamulca awaryjnego to trzeba pamiętać:
- musi działać przynajmniej na koła jednej osi
- cały układ hydrauliczny musi być niezależny od układu hydraulicznego hamulca roboczego (w przypadku awarii hydrauliki hamulca roboczego musi mieć Pan inny skuteczny, niezależny układ)
- regulowana intensywność hamowania
- hamowanie za pomocą hamulca awaryjnego musi odbywać się z możliwością trzymania przynajmniej jednej ręki na kole kierownicy
Trzeba pamiętać że hamulec „ręczny” przeważnie pełni również funkcję hamulca postojowego. Czyli w tym przypadku Pana układ musi również zapewniać unieruchomienie pojazdu podczas nieobecności kierowcy w pojeździe i co jest bardzo ważne musi być uruchamiany za pomocą urządzenia mechanicznego.

6. Nie ma przeszkód, aby zamontować dodatkowe osłony podwozia. Trzeba jedynie pamiętać, żeby nie wystawały poza obrys pojazdu i w żaden sposób nie stwarzały zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego.

7. Zbiornik paliwa musi posiadać homologację oraz nie może być zamontowany w przestrzeni pasażerskiej.

8. Jeśli chodzi o oświetlenie pojazdu oprócz reflektorów oryginalnych może Pan zamontować dwa światła przeciwmgielne przednie – jeżeli pojazd nie jest wyposażony w nie fabrycznie (nie mogą być umieszczone niżej niż 250 mm od podłoża i nie wyżej niż światła mijania, dodatkowo włączenie świateł przeciwmgielnych przednich musi być sygnalizowane wewnątrz pojazdu zieloną kontrolką). Dozwolone są również dodatkowe dwa światła drogowe (suma wszystkich nie może przekroczyć jednak czterech sztuk). Jeśli chodzi o rozmieszczenie nie ma specjalnych wymagań. Trzeba jednak pamiętać, że dodatkowe światła drogowe mogą być włączane osobnym przyciskiem, natomiast wyłączenie wszystkich świateł drogowych musi odbyć się za pomocą jednego przełącznika.

9. Wskazane jest wykonanie opinii rzeczoznawcy samochodowego po dokonaniu zmian. Opinia powinna dotyczyć jak dokonane zmiany wpływają na bezpieczeństwo jazdy i ochronę środowiska.

info z okregowej stacji kontroli pojazdow
Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Re: kilka informacji na temiat zmian w aucie

Post autor: -=wasq=- »

misiek pisze:

3. Fotele kubełkowe muszą posiadać homologację, zagłówki, być miękko wyściełane. Ponadto muszą posiadać regulację położenia i być prawidłowo, stabilnie zamocowane do konstrukcji pojazdu.

ta ciekawe jaka homologacje ?? FIA ?? raczej drogowa starczy ciekawe jaki kubelek ma regulacje polozenia :P

przewaznie sa za pomoca profili przymocowane do podwozia i w samym profilu jest pare dziurek do przesuwania fotela
misiek pisze:
4. Pasy bezpieczeństwa muszą posiadać homologację, punkty kotwiczenia oraz mechanizm blokady bezwładnościowej. Stan techniczny pasów nie może budzić żadnych wątpliwości (nieuszkodzone)
ciekawe jak pasy szelkowe maja (do kubelkow) maja posiadac mechanizm bezwladosciowy
misiek

Post autor: misiek »

zadalem to samo pytanie co do fotela chodzi o regulacje przod tyl do r5 znalazlem specjalne szyny do tego

a co do pasow napisalem doklasnie to samo co ty niestety odpowiedzi zero
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

Awatar użytkownika
-=wasq=-
Posty: 2299
Rejestracja: 5 lutego 2010, 11:45
Lokalizacja: ³ód¼

Post autor: -=wasq=- »

szrot szrot

pokaz mi pasy szelkow inne niz szrot ktora maja napinacz :P
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

do tego elektryczny...
misiek

Post autor: misiek »

slurzacy jedynie do wygody zapinania pasow

ale powiem wam ze mam fotel bimarco cobra i na diagnostyce nikt nie zwrucil uwagi na to fotel mam na szynie po oryg fotelu pasy szelkowe 3 pkt i normalny pas ktory tylko robi za ozdobe
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

misiek pisze:slurzacy jedynie do wygody zapinania pasow
jesli juz to sluzacy...
i nie jest tak jak piszesz..
to jest najzwyklejszy napinacz bezwladnosciowy i w zasadzie nie trzeba go wcale podpinac do pradu... dziala jak kazdy fabryczny... ale - co najlepsze - po podaniu napiecia blokuje sie na stale i nie da sie go rozwinac nawet powoli...
napinacz jest podlaczony do pasow na standardowe zapiecie "klik" , wiec nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosowac inne pasy z tym napinaczem :-P
A tak poza tym co chcecie od szrotow :-P dobre homologowane legalne pasy - w zupelnosci wystarczaja, jesli ktos nie "rajduje" profesjonalnie...
misiek

Post autor: misiek »

Lodoo pisze:i nie jest tak jak piszesz..
moj blad zasugerowalem sie tym co znajomy ostatnio sprzedawal wlasnie cos takiego jak napisalem

Lodoo pisze:jesli ktos nie "rajduje" profesjonalnie...
a nie profesjonalnie :D
wsmpw

Post autor: wsmpw »

misiek pisze: a nie profesjonalnie
chyba profesjonalnie..
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ale o co wam chodzi?? :-P
dobrze napisalem :-P
ODPOWIEDZ