Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Półoś od JB5 do JB3

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1661
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

skrzynia JB5 ma dłuzsze mocowanie na 2 śruby z przodu skrzyni

Czyli Łapa do poduszki jest lekko inna
trzeba by przespawywać coś pewnie
Silnik tak samo łapa z 1.4 nie pasi do 1.7 i tyle
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Krysiun pisze:na 2 śruby z przodu skrzyni
:?: :shock:
przecież w rogu idzie blacha na 3 śruby z ttego co pamiętam ale pewien nie jestem.. :roll: :-P
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1661
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

OJ żle napisałem dwie śruby z przodu skrzyni trzymaja łapę i 2 tam gdzie oslona 5 biegu czyli razem 4

odkręć sobie lape od JB5 i przyłóż do JB3 będziesz wiedziała o co kaman
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
wsmpw

Post autor: wsmpw »

Krysiun pisze:odkręć sobie lape od JB5 i przyłóż do JB3 będziesz wiedziała o co kaman
:lol: :lol: :lol:
dobre dobre jakbym miał łapy od JB3 to bym tu zamieszania nie robił :-) to jak z przodu sie poduszka różni i z tyłu ?? to kurde zaprzeczasz lodu... bo on mówił że gicior będzie tylko tą od silnika zapodać od R19
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1661
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

hmm.... no nie wiem ja wiem na swoim przykladzie jak zmieniałem z 1.4 na 1.7 tylna tylko pasuje a 2 przednie LAPY nie poduszki trzeba zmienić
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ale półosie zostawiłeś z JB5?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

polosie zmieniasz...
poduszka silnika jest inna napewno
tylna pasuje
przednia poduszka skrzynie (od strony kierowcy) pasuje i jest zawsze w R5 taka sama, a mocowanie do skrzyni - ta blacha ktora laczy poduszke ze skrzynia moze sie roznic - ale wydawalo mi sie ze jest taka sama - tutaj ufam krystianowi :)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

dobra panowie sie nie dogadamy tak bo nikt nie robił tego co ja chce teraz zrobic i generalnie nie uzyskam od was odpowiedzi o która mi chodzi.. :-P
generalnie będzie to długie dorabianie i kombinowanie dzięki za zaangażowanie i tłumaczenie ;-)
wsmpw

Post autor: wsmpw »

no i po ostanich wojażach stwierdzam jednoznacznie i na dalsze pokolenia..:
półosie od JB5 nie pasuja do skrzyni JB3 obydwie lewa za długa prawa za krótka o 18 mm a lewa za długa o 18 mm
łapa przednia skrzyni nie pasuje od JB5 do JB3
tylnia pasuje idealnie :mrgreen:
przednią silnika założyłem od 19 razem z poduszką sie okaże czy ok
napisze ..... w przyszłości bo narazie silnik na palecie
unikorn

Post autor: unikorn »

O.o nie oblookałem tego na szrocie ostatnio... niedobze, niedobze
wsmpw

Post autor: wsmpw »

więc ... JB3 ma takie same półosie jak JB1 ?? bo ostatnio coś takiego w clio widziałem z dieslem i może by mi podpasiło do JB3
wie ktoś coś na ten temat?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie sądzę...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Co do poduszek - poduszka skrzyni od 1.6D jest inna. Skrzynia opiera sie na 2 poduszkach i ma 2 lapy. Mozna powiedziec ze jest jakby bardziej elastycznie umocowana.

Obrazek

Obrazek

Jako ciekawostke powiem tez, ze modele po 88 czyli faza 2 :) maja fabryczne dziury pod mocowanie skrzyni z gorna lapa dla silnikow diesla (ale benzyne tez tak mozna) jak w Rapidzie, czy Clio. Jedynie w tych otworach nie ma wspawanych nakretek.
Poza tym w Rapid/Ekspress z silnikiem 1.6 i 1.9 D (wersje pozniejsze) silnik nie opiera sie na poduszkach tylko wisi na nich, tylna jest elastyczna i jest tylko jakby wspornikiem dla 2 glownych czyli tej gornej od silnika i gornej od skrzyni.

Chyba czas usystematyzowac sprawe polosi ...
Na bazie tego jak oznacza EAI dlugosc w milimetrach.

1.0 B400 / C400 S400
prawa 680
lewa 600

1.1 B401/C401/B40H/C40H
prawa 680
lewa 600

1.2 B40F/C40F
prawa 680
lewa 610

1.4 B403/C403/B40J/C40J
prawa 680
lewa 600

1.4 B402/C402/B40M
prawa 695
lewa 600

1.4 niektóre B403/C403
prawa 680
lewa 610


1.4 GTT
prawa 690
lewa 598


1.6D B404/C404
prawa 695 mm
lewa 600 mm


1.7 GTE / GTX silnik F3Nxxx
prawa 690
lewa 598

Z reguly prawa srednica 23mm a lewa 30mm

W miare doszukiwania sie kolejnych elementow postaram się wyedytowac temat i poprawic, ale prosze tez innych o pomoc.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 17:57 przez tommies, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

wsmpw pisze: półosie od JB5 nie pasuja do skrzyni JB3 obydwie lewa za długa prawa za krótka o 18 mm a lewa za długa o 18 m
Pytanie,czy lewej nie wystarczy gwintu na zniwelowanie różnicy?
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Wg. tego co wyzej sie doszukalem prawa powinna byc za krotka o 10 mm a lewa za dluga o 2 lub 12 mm :)
ODPOWIEDZ