Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Turbina w silniku z gaźnikiem

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

corey16

Turbina w silniku z gaźnikiem

Post autor: corey16 »

dziś na necie przeczytałem że jest możliwość podłączenia turbiny w silniku gaźnikowym!
i według opinii jednego gościa ( nie wiem ile w tym prawdy) najlepsze auta do tego to RENAULT 5!!!
proszę o pinie i doświadczenia czy miał ktoś coś takiego? czy sie spotkaliście z czymś takim?
i jak to ma sie do LPG?
Arti

Post autor: Arti »

to teraz trochę palnąłeś...
chyba, że chodziło Ci o uturbienie wolnossaka
każda gtt jest na gaźniku seryjnie

może podeślij linka do tego opracowania
coś nowego poczytamy :)
corey16

Post autor: corey16 »

Też mi tak zdawało dlatego pytam czy jest coś takiego możliwe

to był napisane
Co do gaźnika to zależy od układu jaki chciałbyś zastosować jeśli gaźnik za turbo to masz możliwość założenia intercoolera jednak trzeba specjalny gaźnik np. z renault 5 turbo (drogi i trudno wyrwac w dobrym stanie ) albo przygotowac seryjny / jakiś inny podciśnieniowy co jednak nie jest takie proste jak by sie mogło wydawać

druga droga , ograniczająca w znaczny sposób osiągi przez niemożliwość założenia intercoolera to gaźnik przed turbo , wtedy można zastosować zwykły gaźnik bez przeróbek .

mogło by wydawać sie ze gaźnik to prostsza droga bo nie trzeba stroić BŁĄD gaźnik po dostosowaniu do takiego projektu czy nad czy podciśnieniowy trzeba dostroić a regulacja gaźnika naprawdę nie opiera sie na kręceniu śrubkami wbrew temu co wiele ludzi myśli , chodzi o mieszanie zwężkami ,dyszami często trzeba dorabiać dysze itp

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic903885-30.html

już link
cyp

Post autor: cyp »

jednak Polak potrafi..... ale kombinowac i utrudniac sobie zycie. turbo na zwyklym wolnossacym ??? moze i ktos to zrobil tylko ze taki silnik dlugo nie polata a Ty jeszcze chcesz tam LPG zamontowac <wow> to ja przerabiam moja r5 i lece w kosmos na paliwie rakietowym moze tez pojdzie....
Nie lepiej kupic sobie GTT i miec problem z glowy ???
corey16

Post autor: corey16 »

nie chodzi o to że chce sobie takie coś zrobić, tylko strasznie mnie zdziwiło ze ktoś coś takiego zrobił i jak napisałem pytam w formie dyskusji
a ja jak narazie jestem zadowolony z tego co mam, w przyszłości mam zamiar wsadzić 1.7 z turbiną taki jaka dała fabryka no bo
cyp pisze:Polak potrafi..... ale kombinowac i utrudniac sobie zycie
Arti

Post autor: Arti »

ja latałem kiedyś na F3P uturbionym własnoręcznie
było oki, ale gtt to jest to...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nie ma to jak rozwazania teoretykow.... (mowie tu o tym co napisal cyp) - tak, napewno sie rozleci zaraz wolnossak uturbiony kazdy... a w ogole na LPG to juz nie ma prawa dzialac... szkoda czytac takie teksty...
corey - zle zrozumiales to co tam napisali... przynajmniej tak wynika z twojego pierwszego postu... nie chodzi o to ze w renaultach 5 jest mozliwosc wrzucenia turbinki na kazdym gazniku, ale zeby zastosowac gaznik cisnieniowy z renaulta (GTTurbo) do kazdego innego auta...
ja dodam ze jest to tani polsrodek i w zasadzie bezsensowny w aucie wtryskowym, a jesli chcemy sturbic auto gaznikowe "po taniosci" to jest to jedyne rozwiazanie (nie wliczajac zasilania LPG - na ktorym najlatwiej jest zrobic kazde sturbienie na kazdym silniku praktycznie cyz to aznik cyz mono czy wielopunkt)
corey16

Post autor: corey16 »

Lodoo pisze:corey - zle zrozumiales to co tam napisali...
no tak potem na spokojnie jeszcze raz przeczytałem :oops:
ale to i tak nowość dla wielu osób
cyp

Post autor: cyp »

no Lodoo chyba mi nie powiesz ze GTT ma ten sam silnik co np 1.4i tylko z turbina... :lol: nie powiedzialem ze jestem alfa i omega ale taki silnik musi znosic o wiele wiecej niz zwykly 1.4 i konstruktorzy napewno o to zadbali juz w fazie projektowania...
moze i bedzie to dzialac ale to sa polsrodki...
Poprostu dla mnie takie konstrukcje mijaja sie z celem po co robic ze zwyklaka turbo jak mozna zalozyc oryginalny uturbiony... ale to juz sa spekulacje typu po co wkladac silnik z porsche do malucha :mrgreen:
Sa fani motoryzacji i sa fani majsterkowania...
Ja popieram to pierwsze i dlatego jestem zafascynowany piatka np Krysiunia czyli jaknajwierniejsza rekonstrukcja pojazdu...
ale to tak w kwestii wyjasnienia i juz niezasmiecam tematu ;-)
el_palindo

Post autor: el_palindo »

cyp pisze:no Lodoo chyba mi nie powiesz ze GTT ma ten sam silnik co np 1.4i tylko z turbina... :lol:
w zasadzie to tak jest
rocker

Post autor: rocker »

Nieee...chyba :?:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

cyp - mowie ogolnie a nie tylko o tym jednym konkretnym silniku 1,4... oczywiscie nie ma sensu uturbiac w renault 5 silnika 1,4 i jest to glupota poniekad majac gotowca GTT... nie onacza to, ze ogolnie uturbianie wolnossakow jest bezsensowne...
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1661
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

do turba trzeba mieć gaźnik ciśnieniowy, a nie normalny

Chociaż solex 32 DIS i solex 32 Dis (normalny) wyglądają łudząco podobnie z zewnątrz jednak te korytarzyki wewnątrz i zaślepki przypomianją kto tu rządzi :) GTT

Wzmacniane elementy w gaźniku i różne korytarze jak już wspomniałem

Turbina podaje rónież do gaźnika ciśnienie które również steruje gaźnikie podawaniem benzynki itp

Co do silnika

samo mocowanie klawiatury jes już na 2 dodatkowych wspornikach przykręcanej an śruby od głowicy

One tylko z zewnątrz wyglądają (niby tak samo) ale elementy w srdku już nie

Nawet pokrywa zaworów jest inna niby od zwykłego 1.4 da się założyć ale to nie to samo jest poprostu inna noo


\zmiana palnąłem podciśnienie - ma być ciśnienieowy jak powiedział ŁODOOO :)
Ostatnio zmieniony 29 grudnia 2008, 22:36 przez krysiun, łącznie zmieniany 1 raz.
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

raczej gaznik cisnieniowy :-D podcisnieniowy to jest kazdy taki zwykly ;-)
a co do tego co mowisz - to sa pier_doly - zasadniczo ten silnik jest taki sam - oczywiscie ma kilka pier_dolek przystosowujacych go fabrycznie pod turbo :-)
Kali___

Post autor: Kali___ »

Moja głupota jeździ calkiem nieźle :-P
ODPOWIEDZ