Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Długość półosi - JB4
Moderator: Moderatorzy
Długość półosi - JB4
Czy ktoś autorytatywnie może stwierdzić jakiej długości pół oś (lewą) potrzebuję do skrzyni JB4? Początkowo wydawało mi się, że 610. Jak wymontowałem starą to jest 600. Ale mój spokój burzy 5mm podkładka którą znalazłem pomiędzy przegubem a piastą. Czy ona jest stąd czy ktoś ją włożył w jakimś celu??? Z drugiej strony takiej podkładki brak.
Ostatnio zmieniony 20 listopada 2008, 20:32 przez jacekplacek, łącznie zmieniany 1 raz.
OK Panowie, podkładka między nakrętką a piastą jest i to nie o tą chodzi. Chodziło o coś w rodzaju dystansu pomiędzy półosią a piastą. I nie była to podkładka z przypadku tylko dobrze dopasowany pierścień idealnie dolegający zarówno do półosi jak i do piasty.
Ponieważ rozebrałem (i złożyłem
) jedną i drugą stronę to wnioski są następujące:
1.Powinno być 610mm.
2.Poprzedni właściciel kupił półoś 600mm i "poradził sobie" zakładając 5mm dystans.
3.Biorąc pod uwagę dopasowanie tego elementu do piasty i półosi myślę, że było to do przyjęcia, tym bardziej, że półoś w skrzyni też nie jest na "sztywno" do oporu.
4. Miałem obydwie półosie w ręku i trudno jest tą 10mm różnicę zauważyć głownie dlatego, że myląca jest długość gwintu (który tak naprawdę na nic nie rzutuje) jak i obudowy przegubów bywają różnej średnicy.
Jeszcze krótko o "profesorach". Naprawdę nie chciałbym nikogo obrazić i z góry przepraszam wszystkich sprzedawców na tym forum, ale mam prawie 40 lat, zjeździłem kilkanaście samochodów i dopóki nie było mnie stać, były to stare samochody przy których coś zawsze robiłem (bo lubię). I niestety 80% sprzedawców to "podawacze z półek", którzy mają gdzieś czy ci to będzie pasować czy nie. Przez jakieś 10 lat nie chodziłem do sklepów motoryzacyjnych i teraz, jak kupiłem "5" okazało się, że nic się nie zmieniło. Jedyne co słyszę to "we francuskich to nic nie wiadomo"
Ponieważ rozebrałem (i złożyłem

1.Powinno być 610mm.
2.Poprzedni właściciel kupił półoś 600mm i "poradził sobie" zakładając 5mm dystans.
3.Biorąc pod uwagę dopasowanie tego elementu do piasty i półosi myślę, że było to do przyjęcia, tym bardziej, że półoś w skrzyni też nie jest na "sztywno" do oporu.
4. Miałem obydwie półosie w ręku i trudno jest tą 10mm różnicę zauważyć głownie dlatego, że myląca jest długość gwintu (który tak naprawdę na nic nie rzutuje) jak i obudowy przegubów bywają różnej średnicy.
Jeszcze krótko o "profesorach". Naprawdę nie chciałbym nikogo obrazić i z góry przepraszam wszystkich sprzedawców na tym forum, ale mam prawie 40 lat, zjeździłem kilkanaście samochodów i dopóki nie było mnie stać, były to stare samochody przy których coś zawsze robiłem (bo lubię). I niestety 80% sprzedawców to "podawacze z półek", którzy mają gdzieś czy ci to będzie pasować czy nie. Przez jakieś 10 lat nie chodziłem do sklepów motoryzacyjnych i teraz, jak kupiłem "5" okazało się, że nic się nie zmieniło. Jedyne co słyszę to "we francuskich to nic nie wiadomo"