Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Rozrusznik - KLIK zamiast kręcenia

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

gufner

Rozrusznik - KLIK zamiast kręcenia

Post autor: gufner »

Witam klubowiczow.

Niestety, tak to jest z Renatami, jak nie dlubiesz to jezdzi, jak wymienilismy belke i tarcze to walneła focha :)
Po przekreceniu kluczyka slychac tylko KLIK z rozrusznika i koniec. Podeslijcie jakis pomysl od czego zaczac szukanie przyczyny. Mase na silnik sprawdzilem, jeszcze sie trzyma :) Help bardzo prosze :) Dla przypomnienia silnik 1.7 na jednopunkcie. Pozdrowienia przesylam :D
unikorn

Post autor: unikorn »

Pewnie się bendix nie wysuwa. Musiał byś wyciągnąć rozrusznik i sprawdzić na samym aku. Ale to sporo roboty i raczej jak już się odrzuci pozostałe możliwości, których akurat nie potrafię zlokalizować. Może ktoś inny podpowie.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

zacioł sie albo sie szczotki skończyły bo własnie bendix sie wysuwa a wirnik sie nie kręci.. popukaj może mu przejdzie ... a jak nie to może przeczyścić kable które są przykręcone do niego mogły zaśniedzieć :roll:
Sweeper

Post autor: Sweeper »

akumulator jest za słaby
szczotki się kończą
zaciął się rozrusznik

to trzy opcje na szybko :)
gufner

Post autor: gufner »

Hmmm, aku raczej skreslam, no chyba ze z dnia na dzien padł, ale kontrolki ladnie sie swieca, jak sie przekreci kluczyk nie przygasaja wiec zwarcia nie ma. Co do zaciecia, ciezko tam z mlotkiem podejsc, moze po pracy jak podniose auto od dolu jakos walne. Czy od dolu sie wyjmuje rozrusznik czy trzeba od gory rozbierajac poł silnika?
macky
Posty: 404
Rejestracja: 5 lutego 2010, 17:49
Lokalizacja: Gr±dy

Post autor: macky »

wyciągasz od dołu
żuwik

Post autor: żuwik »

Dasz radę, patykiem dojść i przyuderzyć młoteczkiem. Nie trzeba mocno, jeśli to zacięcie. Przez nadkole możesz próbować - zrzucić tylko koło.
unikorn

Post autor: unikorn »

Czytałem, gdzieś ktoś pisał, nie wiem nawet czy nie w moim temacie, że czasem tak mu się szczotki ustawią że tylko z popychu może odpalić. Potem wszystko się przestawia spowrotem i jakiś czas jeździ. Może spróbuj.
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 351
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

moze się rozłaczył coś i dlatego rozrusznik nie gada
albo szczotki się zawiesiły tulejka wyleciała i krzywo jest wirnik :oops:mozna duzo snuc szczegułów trzeba go obejzecz zeby stwierdzic co jest mu
umnie było tak samo jak sie okazało ze jedna szczetka sie urwała i zablokowała wirnik i
dlatego niechciał gadac rozrusznik :-)
gufner

Post autor: gufner »

No masz, ale mnie pocieszacie hehe :D Ile kabli powinno isc do rozrusznika? Ja mam jeden urwany, jakis taki czerwony.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ja tak mialem jak sie elektomagnes skonczyl - a raczej jego styki ;-) poprostu nie laczyl pradu na rozrusznik.... przyloz plusa glownego na zacisk wejsciowy rozrusznika i zobaczysz czy kreci... jak tak to elektromagnes... jak nie to zapewne szczoty albo tulejki....
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

I to może być ten czerwony. Jeśli gruby to idzie zasilanie z aku. idą 2 kable jeden wpięty do aparatu i ten grubszy do wirnika. Na rozruszniku jest jeszcze jeden który idzie do wnętrza.
tel. 694-451-356
Obrazek
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to byl zart - mam nadzieje ;-)
gufner

Post autor: gufner »

Przed kwilka walnąłem z mlota ale nie pomoglo. Przerazony jestem perspektywa wyjmowania tego badziewia. Pol samochodu musze rozebrac. Wklejcie jakies zdjecie tutaj tego rozrusznika co gdzie przykladac bo jak sie zabiore to na 100% cos spale :D
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Nie chce się znowu sprzeczać ale na rozruszniku są 2 szpilki i miejsce na wsuwke . Do 1 szpilki doprowadza się zasilane z aku z 2 wychodzi przewód i idzie do wnętrza rozrusznika a w miejsce wsuwki wpina się kabel "sygnału" ze stacyjki na którym pojawia się + kiedy przekręcimy kluczyk do końca
tel. 694-451-356
Obrazek
ODPOWIEDZ