Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

coś wystającego przy silniku.

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

lavoriel

coś wystającego przy silniku.

Post autor: lavoriel »

Co to jest (1) i gdzie to podłączyć? Ile kosztuje TO (2)? To moje pierwsze auto, więc nie znam się za bardzo. Co to jest odma i gdzie ona jest?

Co oznacza TR? (chodzi o napis z tyłu RENAULT 5TR)?

Obrazek

P.S. zdjęcie zostało znalezione na forum, mam nadzieję, że autor zdjęcia się nie obrazi.
cyp

Post autor: cyp »

1 czujnik cisnienia oleju
2 to rura dolotu powietrza ostatnio za aluminiowa placilem niecale 20 zl

a TR to nic innego jak wersja piateczki mowi glownie o wyposazeniu http://thesupercinq.free.fr/TL-TR-TD.htm
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

TR, TL, GTT. GTR. GTS, GTE ..... oznaczenia wersji auta. Ma to zwiazek z silnikiem jak i wyposazeniem. Znajac rocznik i wersje mozna okreslic jakie bedzie mialo wyposazenie, jednak nie nalezy traktowac tego jako wyroczni :)

Odma to rurka ktora w duzym uproszczeniu odbiera nadcisnienie oleju i jego opary przesylajac do ukladu dolotowego. Jak bedzie zapchana to cisnienie wywali olej albo bagnetem albo korkiem a w ekstremalnie skrajnym wypadku moze spowodowac rozszczelnienie uszczelki pod glowica.
Moze tez byc zakonczna filterkiem i wyprowadzona na zewnatrz.
U Ciebie umiejscowiona jest na pokrywie zaworow (pod filtrem powietrza) i doprowadzona do podstawy ukladu wtryskowego, (oraz mniejszymi rureczkami do filtrow i czujnikow w tym EGR)
Ostatnio zmieniony 12 września 2008, 11:20 przez tommies, łącznie zmieniany 1 raz.
Qucor

Post autor: Qucor »

Tommies o jakiej odmie Ty piszesz przecież nie o to się chłop pyta :lol:

Wydaję się mi że Cyp już wyjaśnił wszystko co trzeba było...

P.S. 1. lavoriel może troszkę kultury...
Dwa posty nabazgrałeś w żadnym nie ma anie Dzień Dobry ani Cześć... Prosto z butami na dywan ;-)
P.S. 2. SZUKAJ jest taka opcja na forum z której się korzysta i może CI pomóc na forum jest masa informacji które były już wałkowane więc wystarczy poszukać...
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

> Tommies o jakiej odmie Ty piszesz przecież nie o to się chłop pyta :lol:

Zrozumialem, ze pytanie jest poza pkt.1 i 2 :)
nuzowicz

Post autor: nuzowicz »

ładne zdjęcia silniczka ciekawe kto ma taki zadbany??:D
Qucor

Post autor: Qucor »

Niach niach nie przyjrzałem się :lol: :lol: :lol:
lavoriel

Post autor: lavoriel »

Dziękuję za odpowiedzi. Pytanie z odmą jest poza pierwszym i drugim pytaniem. Gdzie ten czujnik ciśnienia oleju podłączyć (kabelek sobie swobodnie zwisa)?

Za chwilę się przedstawię.
Piotrek
Posty: 1027
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

Kabelek z tego czujnika idzie do kontrolki oleju na desce rozdzielczej
tel. 694-451-356
Obrazek
ODPOWIEDZ