Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
silnik do piateczki
Moderator: Moderatorzy
tak mi się jeszcze przypomniało: D7F 730 1149 cm^3, 54-58 koni, 8 zaworów, wielopunkt... Mamy w domu w Clio I Ph3 (bo w Ph3 do clio I trafił), występował też w Kangoo a później był kontynuowany w Clio II... Naprawdę dobry silnik - fajnie ułożony moment obrotowy - jak na taką pojemność mi się podoba
; kolektor wydechowy z tyłu; dolotowy z przodu (odwrotnie niż w ExJ) aż prosi się o 4 przepustnice z wtryskiem od jakiegoś motoru o pojemności 1100
; mocowanie analogiczne do ExJ, wydech prostszy w urzeźbieniu...


Immobilizer , lub transponder (w skrócie) w kluczyku masz chip w stacyjce antenę indukcyjną która odczytuje kod i dopiero możesz odpalić silnik.Sensekhmet pisze:Czyli rozumiem, że mechanik "okołorajdowy" nie powinien mieć z tym większych kłopotów, ale ciut gorzej ze "zwykłymi"?
A co to jest immo?
Nie ma zasady ale przeważnie do 98 roku były z kodem stałym cena dorobienia kluczyka ok 120zł, powyżej tego rocznika jest problem kod zmienny, transponder CRYPTO koszt pow 300zł lub ASO i dużo większe koszta. Jest to do ominięcia można wyłączyć w ECU ,wystarczy poczytać w google.
pokaz mi na googlach jak wylaczyc immo w kompie... na szukaniu takiej informacji spedzilem kilkanascie godzin w sumie... po czym oddalem kompa do fachowca bo nie znalazlem....
transponder to w skrocie nie jest immobiliser bo to 2 rozne okreslenia 2 roznych rzeczy...
immobiliser to system jako taki skladajacy sie z centralki immo, transpondera, petli indukcyjnej, elektroniki i programu w komputerze silnika, a transponder to jest wlasnie ten czip w kluczyku....
transponder to w skrocie nie jest immobiliser bo to 2 rozne okreslenia 2 roznych rzeczy...
immobiliser to system jako taki skladajacy sie z centralki immo, transpondera, petli indukcyjnej, elektroniki i programu w komputerze silnika, a transponder to jest wlasnie ten czip w kluczyku....
Loodo pracuję w kluczach już kilka lat, nie pamiętam czy na akurat na tym forum podawałem, ale do każdego auta da się wykasować immobilizer (co do nazewnictwa masz rację)Lodoo pisze:pokaz mi na googlach jak wylaczyc immo w kompie... na szukaniu takiej informacji spedzilem kilkanascie godzin w sumie... po czym oddalem kompa do fachowca bo nie znalazlem....
transponder to w skrocie nie jest immobiliser bo to 2 rozne okreslenia 2 roznych rzeczy...
immobiliser to system jako taki skladajacy sie z centralki immo, transpondera, petli indukcyjnej, elektroniki i programu w komputerze silnika, a transponder to jest wlasnie ten czip w kluczyku....
najnowsze BMW i Mercedes zajęło zdolnym studentom pół roku na odkodowanie zabezpieczeń to tylko kwestia ceny dekodery nie są tanie. Szukaj na "otwieranie awaryjne" . Przykładowo Allegro -> http://moto.allegro.pl/item418246226_re ... mocja.html
Fakt faktem w pewnych przypadkach lepiej kupić komplet silnik+z okablowaniem i stacyjką z kluczami ale są takie przypadki że klienci się skuszą.
W serwisie (nie ASO bo to raczej wbrew zasadom )ok 300zł zdjęcie immo a nowsze roczniki (crypto) trochę więcej.
Niestety więcej nie pomogę zmieniłem firmę, a amatorsko do tego nie podchodzę zbyt duże ryzyko jak w kompie było grzebane a to trudno przewidzieć. W tej chwili nie mam sprzętu.
Z ciekawostek mogę dodać że duża część renówek nie ma immobilizera, tylko typowe zabezpieczenie (dosłownie pierdołka) jeśli nie otworzy się drzwi z pilota tylko z kluczyka nie odpali się auto (a świeci się kontrolka immo - w 90% to nie immo [do 98r] ) ale nie jestem w stanie określić dopóki nie będę miał kluczyka w ręce. Każdy zakład który dorabia klucze z immo nie powinien robić problemów i może sprawdzic to gratis
