Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

chłodnica

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Dłoogi

chłodnica

Post autor: Dłoogi »

interesuje mnie zamiana tej seryjnej na coś mocniejszego!
dwa, góra trzy przejazdy wyczynowe pod rząd i się autko przegrzewa :-(
przypomne 1,7 poj. do kajtków

Obrazek

jakiś zamiennik albo inne sgestie???
żuwik

Post autor: żuwik »

Jak definiujesz "przegrzewa"?
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zmien termostat, zaloz wentylator z dizla i plastiki - oslony wkolo chlodnicy jesli nie masz...
Dłoogi

Post autor: Dłoogi »

przegrzewa czyli: wskazówka przechodzi przez połowę skali (temperatury nie określę); zaczyna żarzyć... oświeca się, gaśnie ładowanie; autko rzecz jasna słabnie; ze zbiorniczka wyrównawczego jak w gejzerze wydostaje się płyn :-/

plastików fakt. nie mam. jak na zdjęciu widać... sama chłodnica i wentylatorek (mały z resztą) przymocowany tylko na dwóch nitach :-?

myślałem spasować większą prostokątną (ta jest kwadrat) chłodnicę na dwa wiatraki tylko nie wiem skąd (z jakiego modelu/auta)

termostatu nie sprawdzałem... wychodząc z pobierznego zdania, że gdyby samochodzik jeździł "normalnie" to nie miałbym powodu do niepokoju... ale stety, bądź nie... moja jazda do seryjnych nie należy, także i jego reakcja wydaje mi się jak najbardziej zrozumiała
(sugerujesz zmianę termostatu, żeby współgrał z wiatrakiem z diesla, czy może z góry zakładasz że pewnie wymiany by wymagał?)


to samo z resztą z hamulcami z przodu... (tu akurat 3 przejazdy)
smród i kłęby... (seria)
mam już zamówione tarcze brembo, klocki ferrodo i zaciski muszę sobie dogadać
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1367
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

; ze zbiorniczka wyrównawczego jak w gejzerze wydostaje się płyn :-/

jak tak ci się dzieje to masz prawdopodobnie wywaloną uszczelkę pod głowicą
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

termostat na taki o mniejszej temperaturze otwarcia ;-)
ta chlodnica jest dosc wydajna - nie bylo wiekszej w R5....

szersza ci sie raczej nie wcisnie bo bedzie przeszkadzac lapa silnika przednia prawa i wyprofilowanie sanek na dole...

a jak postoisz w korku dosc dlugo to wentylator i chlodnica wyrabiaja??
konradmk

Post autor: konradmk »

Do kajtków sugerowałbym tarcze i zaciski z clio 1.8 16v, wtedy felga min 14" ale hamowanie pewniejsze. Można włożyć chłodnicę z R19 (miałem taką w poprzedniej R5) tylko nie wiem z jakiego modelu pochodziła - była większa, do tego ma większy wentylator. i koniecznie powinieneś mieć włącznik wentylatora w kabinie, w kajtkach się przydaje
Dłoogi

Post autor: Dłoogi »

uuu...
no to tak...
termostat, żeby wcześniej zaskakiwał... hmm :shock:
tu kłania się odpowiedź do konrada... ja już mam włącz/wyłącz wentylator w kabinie

czy na mieście jest wydajna... w sumie nie wiem bo na co dzień jeżdżę czym innym
ale tak po wycieczkach do przeglądu itp (no raz się dłużej przejechałem) wszystko jest w porządku. tylko przy ostrej jeździe... gdzie normalnie wentylator uruchamiam kiedy się autko zagrzeje, a na treningach non toper chodzi wiatrak

z tą uszczelką to... potrafisz wystraszyć (jeszcze nie rozumiem co jedno z drugim ma wspólnego ale pewnie mnie oświecisz) ;-)

ps. dzisiaj zarejestrowałem :mrgreen:
a wracając teraz z pracy ...dostałem talon do wykorzystania na poczcie 100,- i 4 naklejki :roll:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mylisz termostat z termowlacznikiem wentylatora....
dal proby mozesz wyjac termostat calkowicie i zobaczyc co sie bedize dzialo....

do takich zabaw wydajny wentylator to podstawa... wieksza chlodnica nic ci nie da jak jezdzisz ostro ale dosc wolno (KJS) - tutaj potrzebny jest wentylator bydlak ;-)
Dłoogi

Post autor: Dłoogi »

taki bydlak! że jak go włącze to autko samo pojedzie siłą ssania :lol:
założyć mogę że to jest dobra wiadomość, bo wiatrak spasować nie będzie problem...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

nom... kup sobie jakas krowe taka z duzymi profilowanymi lopatami ;-)
ja kupilem ostatnio za 80 z puga takiego wariata, ale montowanego przed chlodnica (dmuchajacego) to strach sie bac jaki przeciag robi :-D - ale do R5 niestety sie nie miesci na grubosc.....
ODPOWIEDZ