Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Centralny zamek - smarowanie

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

eujot

Centralny zamek - smarowanie

Post autor: eujot »

Mam problem z centralnym zamkiem w tylnych drzwiach. Wygląda jakby trochę za ciężko chodził mechanizm i nie zaskakuje. Być może pomogłoby przesmarowanie, ale tutaj zwracam się z pytaniem, czym najlepiej przesmarować i co? Dostęp mechanizmu po zdjęciu tapicerki jest i tak dość trudny.
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Smarowanie nic nie da - musisz:
- wyciagnac caly mechanizm (zamek + silownik)
- odczepic silownik (jesli jest przy zamku)
- wykapac zamek w odtluszczaczu / zmywaczu, tak, zeby bylo ZERO brudu
- nasmarowac zamek olejem do konserwacji (z WURTH'a) lub smarem bialym (np. HSW100)
- złożyc i bedzie dzialac OK.
zanat

Post autor: zanat »

Miałem podobny problem tylko że u mnie centralny z tyłu powodował tylko lekkie drgnięcie słupków. Była to wina siłowników a dokładniej silniczków które są tam zamontowane. Wg mnie powinieneś jak już będziesz miał zamki z siłownikami wyjęte rozebrać również siłowniki i silniczki, które tam są. na komutatorze zapewne będzie taki czarny osad. cienki śrubokręt,waciki do uszu, wd-40 i to ładnie oczyścić. U mnie od tego zabiegu centralny działa rewelacyjnie.
Jedyny problem jaki może pojawić sie podczas tego zabiegu to otwarcie samych siłowników bo są zaklejone dookoła. Ja położyłem siłownik bokiem na stole w miejsce sklejenia jakiś nóż i uderzyłem młotkiem ładnie pękło na kleju.
Zabieg regeneracji takiego siłownika to jakieś 30 minut. Nie licząc demontażu zamka z drzwi.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

zanat pisze:Zabieg regeneracji takiego siłownika to jakieś 30 minut.
a zabieg kupna nowego jakieś 10,15 zł bez klejenia
zanat

Post autor: zanat »

Nie sądzę żeby fabryczny renault kosztował 10-15zł uniwersalne owszem ale na pewno trzeba by rzeźbić z jego montażem. Poza tym poco wydawać nawet dwie dyszki za 2 sztuki skoro samemu można coś naprawić i podejrzewam że będzie to chodziło kolejne 18 lat. A z tymi tanimi to nigdy nie wiadomo ile wytrzymają zanim sie tryby przemielą. Chociaż jakbym nie miał centralnego to zapewne założyłbym jakieś tanie.
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ok jeśli mówimy o oryginałach
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ja mam takie po 7 zlotych i 3 lata i chodza jak nowe :-D
ODPOWIEDZ