Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Jako ze R5 ma docelowo być jako hobby zastanawiam się już teraz nad zmianami.
Szukam i szukam i nie wiem jak ma wygladac i jakie ma oznaczenia 1.7 turbo. Taki jak F3N tylko uturbiony.
Wpadło mi w oko coś takiego Z Allegro
Ma ktos moze wiadomosci jakie to powinny byc oznaczenia i jak ma wygladac?
w Renaulcie nigdy nie bylo tego silnika... jest to silnik z volvo serii 7xx turbo - dokladnie to co pokazales....
wszystko pasuje raczej bez problemow, ale z tego co wiem to kolektor wydechowy z turbina nie mieszcza sie w R5 i trzeba wyrzezbic to tak jak w R5 GTT - z turbina nad skrzynia obok silnika... no i to ma takie osiagi jak 1,4 turbo.... wiekszosc osob jest zdania ze ten silnik nie umywa sie do 1,4 GTT - zarowno w wersji seryjnen jak i po lekkim dlubnieciu - 1,4 ma duuuuzo wiekszy potencjal
GTT to zdecydowanie lzejsza konstrukcja i ma te 5km wiecej no i gaznik ktory leje paliwko, a nie komp ktory oszczedza ze wzgledu na wuzsze cisnienie doladowania moment jest podobny i ma podobny przebieg....
chociaz i tak wybralbym volvo bo gtt mnie przeraza - ale jesli do zabawy to chyba lepiej GTT
jakbym mial wybierac dla siebie to wybralbym 2,0 i sturbil heheehhe
To wszystko racja, ale znalezienie sprawnego i przyzwoitego GTT graniczy z cudem, a koszt remontu może być po prostu chory.
Natomiast 1.7T z Volvo jest pod dostakiem i jak widać za 1500 PLN pewnie do negocjacji mam komplet.
Tak, to wszystko wiem. Jak wcześniej napisałem autko przez około rok ma być użytkowym, a później po kupnie nowszego (zapewne twingo dla żonki) ma być przewiezione do rodzinki na wieś i tam sukcesywnie z pomocą ojca przerabiane i dopracowywane. Czas nie bedzie miał wiekszego znaczenia (ale komu ja to mówie )
Rozbiore na czynniki pierwsze i bede robił czerwonego cukiereczka z potworkiem pod maską
Najważniejsze, że blacha jest OK i nie przewiduje większych prac z tym związanych, może jedynie wzmocnienia.
Akurat ten silnik sprzedawany jest ze skrzynią i może podpasi.
no to zycze powodzenia
tylko uwazaj z tymi silnikami - one sa juz dosc wiekowe i tez moga wymagac remontu... najlepiej kup cale volvo na chodzie - sam prawie kupilem jakis czas temu tez bylo za 1500 - cale jezdzace kompletne bedziesz wtedy widzial jak chodzi silnik i zawsze zostanie troche maneli na czesci
podpowiem - jesli nie zalezy ci na turbo - podobne osiagi zapewni wolnossacy silnik z R19 1,8 16V albo 2,0 8V z lagunki...
silnik pasuje plug&play pod warunkiem ze masz wiązke z 1,7 MPI, oznaczenie tego silnika to B17FT i wystepowało w volvach z serii 4.. tak do wiadomosci lodoo
tylko ze taki silnik jest napewno lepszy pod wzgledem exploatacyjnym ., nie dupcy sie jak w 1.4 wsiadasz robisz cyk i pali bez ssania bez szarpania . a jak ktos chce miec turbo to tez jest . kiedys myslalem ze to kupa . ale teraz mysle ze jak ktos chce meic psyt pod maska to dupa z 2.0 8v i dlubania , tak jak i 2.0 16v zamiast jak by nie bylo lubiacego psikusy w 90% r5 gtt silnika 1.4 T 1.7T nie wymaga ciaglego grzebania . ale jak ktos chce samemu podlubac bez zbednych kompow map w silniku i takich pierdol to dobrze zrobiona jednostka 1.4 t Da wiecej frajdy
wiex kazda opcja ma plusy , a jak chcesz miec cos szybkiego a po primo mniej awaryjnego to lepszy bedzie 1.7 t (gte daje wiele radosci z jazdy a dodac do tego turbo napewno bedzie lepsze
kurda ale gafa - oczywisice ze seria 4xx a nie 7xx .....
nie jest plug and play bo kolektor z turbina sie nie miesci w R5 i trzeba rzezbic... volvo ma za silnikiem turbo... ale tego nie potwierdze na 100% - tak czytalem gdizes na www.....
wiazka z MPI tez nie bardzo bo volvo ma inny osprzet - miedzy innymi przeplywomierz a nie map sensor i troche inne rozmieszczenie elementow - wiec wiazka musi zostac z volvo....