Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Nie wchodzi na obroty pow 3000

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

fungi

Post autor: fungi »

faktycznie nie ma aparatu zap.
jeden wężyk z gaźnika idzie do (moduł ?)
pod cewke WN
żuwik

Post autor: żuwik »

wsmpw pisze:żuwik,
fungi pisze:do 3000 tys. obrotów moja Renia kręci bez problemu, wtedy zaczyna się dusić i koniec.

to czym tam jest zapłon sterowany nie ma przestawienia kąta zapłonu? siłą odśrodkową??
Pisz tak żebym wiedział do czego pijesz :roll:

Natomiast owocem dedukcji spróbuję odpowiedzieć:
to ciężarki działają na siłę odśrodkową, w 1.4 jest Acośtam Electrnic Ignition, zapłon sterowany przez pseudokomputerek, elektroniczny, sczytujący informację o stanie pracy silnika z podciśnienia na membrance i czujnika położenia wału korbowego. Wyznaczony kąt wyprzedzenia przesyła na cewkę, a ta posyła iskrę na kopułkę, gdzie rozdzielacz jedyne co ma do roboty to przekazać na określony cylinder.

Szarpie - będzie zapłon. Sprawdź ten moduł, jak nie to trzeba lecieć po kolei: świece, kable, cewka.
arex2006

Post autor: arex2006 »

żuwik wd40 usuwa wilgoć i nie zawiera silikonu. Na kontakty elektryczne jest w sam raz. NIe wiem co takiego w tym dziwnego znalazłeś:/
fungi

Post autor: fungi »

świece , kable WN - nowe rozdzielacz - ok , z cewki dobra mocna iskra
nic nie dało
z tego co wyczytałem to chyba moduł jest nieodpowiedni
silnik C2J788 - tak jest na tabliczce - 1.4(B/C403)
a moduł jest RE208 a on podobno jest sterowany ciśnieniem a nie podciśnieniem
jeżeli dobrze myśle to on nie daje odpowiedniego wyprzedzenia zapłonu
i nie wchodzi na wyższe obroty
a jak tak to na jaki wymienić :?:
jest tego tyle że nie mam pewności jaki powinien być :shock:
Yakkul

Post autor: Yakkul »

arex2006 pisze:żuwik wd40 usuwa wilgoć i nie zawiera silikonu. Na kontakty elektryczne jest w sam raz. NIe wiem co takiego w tym dziwnego znalazłeś:/
WD 40 nie ma nic do rzeczy w przypadku kolegi

oblukaj temat :
http://www.renault5.fora.pl/dzial-techn ... x,346.html

jeśli to nie pomoże zajrzyj na forum r25 mają sporo schematów, na 90% zapłon takie moje skromne zdanie
pavko

Post autor: pavko »

ja bym powiedział że nie otwiera się druga przepustnica w gaźniku.
Swoją drogą ten moduł przy tym silniku rzeczywiście coś nie tego...
Moduły w C2J były dwa w zależności od tego skąd jest brane podciśnienie; więcej powie szukajka bądź żuwik. Jak coś to mam na stanie sprawny RE257 ale nie wcześniej niż odczytasz oznaczenia z gaźnika... Jeżeli twój RE208 jest sprawny to pójdzie natychmiast bo w pewnych kręgach nieuszkodzony to skarb ;)
fungi

Post autor: fungi »

Gaźnik czyściłem i sprawdziłem bo druga się nie domykała - teraz jest ok
gaźnik nie wiem jaka wersja weber 32 drt podciśnienie spod przepusnicy
RE257 będzie dobry do silnika C2J788
RE208 jest chyba do Turbo - tylko jak sprawdzić czy ma dobre sterowanie wyprzedzeniem zapłonu - duże tam może być ciśnienie które tym steruje ???
pavko

Post autor: pavko »

fungi pisze:RE257 będzie dobry do silnika C2J788
jak będziesz zainteresowany daj znać na pw.
fungi pisze:RE208 jest chyba do Turbo - tylko jak sprawdzić czy ma dobre sterowanie wyprzedzeniem zapłonu - duże tam może być ciśnienie które tym steruje ???
bez włożenia do sprawnie działającego silnika z GTT będzie ciężko to sprawdzić...
żuwik

Post autor: żuwik »

W aparacie pod kopułką nie ma styków a ciężarki i nie psika się ich wd40 żeby zrobić błoto a czyści, konserwuje wazeliną i wymienia sprężynki (na odpowiednie oczywiście). Styki są w przerywaczu.

Co do modułu. RE208 pochodzi z silnika turbo i reaguje zarówno na podciśnienie jak i nadciśnienie. Podcisnienie działa w fazach pierwszego wciśnięcia gazu, nim się turbo rozkręci. Nadciśnienie w dolocie w silniku bez turbo nie wystąpi, choćby kto w gaźnik nadmuchał otworem gębowym.

Także - masz zły moduł. Jak wyjście do modułu jest pod przepustnicą, rozwiązaniem uniwersalnym jest RE025. Jak nad - RE257. C2J788 o ile pamiętam jest silnikiem wyposażonym w EGR, którego zapewne i tak już nie masz. Co do wyjścia podciśnienia - zdjęcie z tyłu gaźnika rozwieje wątpliwości. Wg mnie powinien mieć podciśnienie nad przepustnicą.

PS. Tak, dlatego nie wkręca się na obroty. Daję gwarancję poxipolu.
Ostatnio zmieniony 22 kwietnia 2008, 19:21 przez żuwik, łącznie zmieniany 1 raz.
arex2006

Post autor: arex2006 »

......

przecież wiadomo że w kopułke nikt pół puszki wd40 tam nie nawali a już na pewno ja bym tak nie zrobił. Psiknąć i wyczyścić.

......
Ostatnio zmieniony 22 kwietnia 2008, 19:20 przez arex2006, łącznie zmieniany 1 raz.
fungi

Post autor: fungi »

Wielkie podziękowania dla Ani, Foggi`ego i Małolata :lol:
ODPOWIEDZ