Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

typy hamulców

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Kinga

typy hamulców

Post autor: Kinga »

chodzi mi o moje seryjne 1.1, do którego kupuję nowiuśkie hamulce.
Padło pytanie, na które nie umiem odpowiedzieć, mianowicie: bendix czy lucas? :)
może mi ktoś powiedzieć, jaka jest subtelna różnica między nimi i co ja mam/albo jak to sprawdzić? :oops:
wojtasbzw

Post autor: wojtasbzw »

Bendixy są "otwarte" od góry, a Lucasy mają jeszcze zacisk na klocki odkręcane pięciokątnym kluczem.
unikorn

Post autor: unikorn »

A gdzie kupujesz? I jakie?
żuwik

Post autor: żuwik »

Niewentylowane to konstrukcja Bendixa (w przypadku r5)
el_palindo

Post autor: el_palindo »

Niewentylowane to konstrukcja Bendixa (w przypadku r5)
ja miałem niewentylowane ale lucas :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Rzeźbę miałeś raczej ;)
el_palindo

Post autor: el_palindo »

żuwik pisze:Rzeźbę miałeś raczej ;)
nie :) poza tym to nie jedyne 1.1 w którym widziałem lucasy
żuwik

Post autor: żuwik »

Ciekawostka.

Może w nowych klepali lukasy?

Więc żeby nie było wątpliwości:
- bendix jest jednoczęściową obejmą dookoła tarczy
- lucas jest jakby pos\dkową, łapką obejmującą klocki z obu stron tarczy.
Kinga

Post autor: Kinga »

Dziękuję za wytłumaczenie, jeszcze sprawdzę, ale z tego, co wiem, nigdy nic w hamulcach mi nie grzebano...
A interesuję się tematem, gdyż obecne tarcze są o kant d..., zwichrowane i nienadające się. A jako, że już mamy połowę kwietnia, warto byłoby wytoczyć auto z garażu i trochę się nim zaopiekować :) m. in. hamulcowo, zawieszeniowo i blacharsko
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

kinga - jako ze bedizesz wkladala 1,7 moe pomysl nad lepszym hamowaniem?? chociaz wentyle z GTE.... wiem ze chcesz orgyginal, wiec pewnie sie nie skusisz na hamulce z 16V bo sa duze i 13 felgi nie zalozysz...... ale moze jednak :-)
żuwik

Post autor: żuwik »

Co do "lepszości" było już kiedyś ;) Że z GTE są tylko poniekąd lepsze.
Kinga

Post autor: Kinga »

na bank nie włożę tego silnika w tym roku...póki co potrzebne mi są hamulce pod 1.1 :)
Przeprowadzam się :) samochód schodzi na dalszy plan... :roll:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

no pamietam zuwiku - ale jednak jakos musza byc lepsze skoro w gtt i gte je stosowali.... skutecznosc moze i ta sama - ale wentyle trudniej zagrzac ;-) a zwykle przy masie 1,7 szybko sie zagrzeja ;-)
aha - i nie kupuj tarcz MIKODA - u mnie zaczely leciutko bic po jakims czasie.....

kinga - wasq mial zestaw na przod za 100.....
sebasport

Post autor: sebasport »

Lodoo pisze:no pamietam zuwiku - ale jednak jakos musza byc lepsze skoro w gtt i gte je stosowali.... skutecznosc moze i ta sama - ale wentyle trudniej zagrzac ;-)
Zapomniałes ze w GTXach na gaznikach tez :lol: :lol: :lol:
żuwik

Post autor: żuwik »

No właśnie pod tym względem są lepsze, ale siły hamowania większej nie dają ;)

(Nie odradzam, sam takie prawie założyłem)
ODPOWIEDZ