Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
uboga mieszanka - dyskusja
Moderator: Moderatorzy
twoja dziwna gra slow sugerujaca cos innego, beznadziejne miejsce na taki temat, teorie zaczerpniete z nie wiem czego...
jeszcze sie nie nauczyles obcowania z forum? prosze - pomysl zanim cos napiszesz i gdzie napiszesz...
spuszczaj sobie iglice nawet do miski olejowej razem z tlokami.... ale nie mow ze to dobre i nieszkodliwe bo wprowadzasz w blad innych nieswiadomych uzytkownikow...
jeszcze sie nie nauczyles obcowania z forum? prosze - pomysl zanim cos napiszesz i gdzie napiszesz...
spuszczaj sobie iglice nawet do miski olejowej razem z tlokami.... ale nie mow ze to dobre i nieszkodliwe bo wprowadzasz w blad innych nieswiadomych uzytkownikow...
Lodoo - w komarku jest nieszkodliwe
Tam i tak zapłon przeważnie wypada po GMP

Siedzi murzyn i krzyczy: ZapłoooooN
i nim skończy to po ptokach. Poza tym zapłon też pewnie stroili ubogo. Poza tym nr.2 - poczekajmy na odpowiedź. Jak komarek (czy tam co innego) robił 5km po podwórku pewnie zbyt dużych przebiegów nie natrzaskał.



Siedzi murzyn i krzyczy: ZapłoooooN

miałem ( od lat najmłodszych) motorynkę, żaka, ogara 205, ogara 200, mz etz 250, jawa 350 california. To tyle z dwusuwów. Na ubogiej mieszance jeździłem Jawą, do Mielca średnio raz w tygodniu. Spod domu na miejsce przeznaczenia odległość wynosiła 265 km. Małe przebiegi? Faktycznie....bardzo podwórkowe :)Na dodatek mam ją do dziś i do dziś jeździ( już z prawidłowo zestrojonym gaźnikiem) na "tamtych" tłokach i pierścieniach. A teraz moje przemyślenia: Myślę, że silnikowi to nie zaszkodziło bo jest to niskoobrotowy silnik( prędkość podróżna to około 95km/h) przy tej prędkości silnik ma mniej niż 3000 obrotów, a zatem jest silnie chłodzony, a obroty niskie. Nie ma w tym silniku zawórów więc nie było czego wypalać. Olej był lany we właściwej proporcji, a drożność tłumików regularnie sprawdzana. Nie dyskutuję tu o wypalaniu zaworów i gniazd, widziałem już zniszczone klawiatury, ale podkreślam, że jak ktoś ma zbyt ubogą mieszankę to nie spowoduje to smierci jego silnika. Nie próbuję obalać faktu, że silnik ma emisję spalin niezgodną z prawem, że ma gorsze osiągi i bardziej się grzeje. Chodzi o to, by nie straszyć innych, że na abyt ubogiej mieszance rozleci się komus silnik w miesiąc. Większość ludzi nie jeździ rajdowo i nie korzysta z górnych partii obrotów silnika i nawet jeśli ma coś spaprane w gaźniku to wystraczy napisać, by jechał na regulację, by silnik pracował w optymalnych warunkach. Na litośc boską..to jest czterosuw chłodzony cieczą i podczas naturalnego korzystania z samochodu to chłodzenie ma zapewniać stałą temperaturę silnika. Wniosek jest taki, że te najbardziej kosztowne elementy jak tuleje, tłoki i pierscienie są w jakiś tam sposób chronione przed przegrzaniem. Przegrzać, czy zatrzeć można również i zupełnie sprawny silnik katując go niską prędkością przy wysokich obrotach. Wtedy nawet wentylator chłodnicy nie pomoże.
bzduraAntystatyczny pisze:............... ale podkreślam, że jak ktoś ma zbyt ubogą mieszankę to nie spowoduje to smierci jego silnika. .........

napisz to tu: www.streetracing.pl i cie sprowadza na ziemie

lekko zubozona nie zabije silnika, a przyspieszy jego zgon...
ale mocno uboga jak najbardziej, szczegolnie jak silnik nie ma natrysku na tloki od spodu...
Ostatnio zmieniony 6 kwietnia 2008, 11:17 przez lodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Lodoo nie zaniżaj rangi naszego forum odsyłając gościa do SR 
Antystatyczny kolego - abstrachując od aut na wtrysku (tam jest parę zabezpieczeń) a skupiając się na gaźnikowcach - BZDURZYSZ. Tak, teraz już drukowanymi bzdurzysz
Inżynierowi robiącemu właśnie magistrat ze spalania stukowego próbujesz udowodnić, że to nie tak 
Owszem, samochody są w stanie jeździć na mieszance ubogiej. Mało tego - dąży się obecnie do jazdy na lambda=1,3. Więcej prawdopodobnie nigdy nie uda się osiągnąć, bo to granica zapłonu mieszanki. Natomiast gaźnik nieekologiczny jeździ na lambda=1,05-1,1 w niskich obrotach, przechodząc w lambda=0,8-0,9 w wysokich obrotach i dużym obciążeniu. Jak zubożysz mieszankę (w całym zakresie obrotów, chyba że ogarniasz korekcję powietrzną i masz pod domem analizator, ale iglicą w dwusuwie tego nie zrobisz) - w jakich zakresach pracy zubżysz mieszankę do poziomu awaryjnego?
Radzę Ci, jeździj na mieszance niezubożonej w stosunku do fabryki i dobrze ustawionym zapłonie. Samochód dostanie więcej paliwa, ale wykorzysta je z większą sprawnością, przez co lejąc więcej paliwa spalisz go mniej, gdyż lejąc mniej paliwa uzyskasz zamierzony efekt. Proste?
Z pełnym szacunkiem do Twojego doświadczenia, zapewne skoro mieszanka była uboga a silnik żyje, zapewne zapłon był na tyle późny, że stuk nie występował. Jednak nie wmówisz mi, że było to bardziej ekonomiczne rozwiązanie

Antystatyczny kolego - abstrachując od aut na wtrysku (tam jest parę zabezpieczeń) a skupiając się na gaźnikowcach - BZDURZYSZ. Tak, teraz już drukowanymi bzdurzysz


Owszem, samochody są w stanie jeździć na mieszance ubogiej. Mało tego - dąży się obecnie do jazdy na lambda=1,3. Więcej prawdopodobnie nigdy nie uda się osiągnąć, bo to granica zapłonu mieszanki. Natomiast gaźnik nieekologiczny jeździ na lambda=1,05-1,1 w niskich obrotach, przechodząc w lambda=0,8-0,9 w wysokich obrotach i dużym obciążeniu. Jak zubożysz mieszankę (w całym zakresie obrotów, chyba że ogarniasz korekcję powietrzną i masz pod domem analizator, ale iglicą w dwusuwie tego nie zrobisz) - w jakich zakresach pracy zubżysz mieszankę do poziomu awaryjnego?
Radzę Ci, jeździj na mieszance niezubożonej w stosunku do fabryki i dobrze ustawionym zapłonie. Samochód dostanie więcej paliwa, ale wykorzysta je z większą sprawnością, przez co lejąc więcej paliwa spalisz go mniej, gdyż lejąc mniej paliwa uzyskasz zamierzony efekt. Proste?
Z pełnym szacunkiem do Twojego doświadczenia, zapewne skoro mieszanka była uboga a silnik żyje, zapewne zapłon był na tyle późny, że stuk nie występował. Jednak nie wmówisz mi, że było to bardziej ekonomiczne rozwiązanie

dokładnie jak żuwik pisze...
Można jeździć na zubożonej mieszance ale w nowo opracowanym silniku Hondy CVCC który pracuje na ładunku warstwowym i ma dodatkowy zawór dolotowy który doprowadza mieszanke stechiometryczną i klasyczny zawór dolotowy przez który jest podawana mieszanka zubożona
-tyle ze szkoły
Można jeździć na zubożonej mieszance ale w nowo opracowanym silniku Hondy CVCC który pracuje na ładunku warstwowym i ma dodatkowy zawór dolotowy który doprowadza mieszanke stechiometryczną i klasyczny zawór dolotowy przez który jest podawana mieszanka zubożona
-tyle ze szkoły

NOOO to pier-dykłeś wykład żółwik nie ma co
A tka teges powiedz mi ja mam chyba za dużo paliwa a za mało powietrza jak to rpzez mikser gazowy
Jak mu depcze to chyba sie lekko zalewa jakmu daje buda bo gaśnie a potem jest go trudno odpalic - co proponujesz wkręćić śrubkę od mieszanki czy wykręcić
czekam na propozycję aaa i mam wydech czarny jak wgiel mówię o benzynce oczywiście
A tka teges powiedz mi ja mam chyba za dużo paliwa a za mało powietrza jak to rpzez mikser gazowy

Jak mu depcze to chyba sie lekko zalewa jakmu daje buda bo gaśnie a potem jest go trudno odpalic - co proponujesz wkręćić śrubkę od mieszanki czy wykręcić
czekam na propozycję aaa i mam wydech czarny jak wgiel mówię o benzynce oczywiście
R5 1.4 - GTT
GG: 645045
GG: 645045
krystain nie chce cie straszyc ale u mnie zaczynalo sie tak samo... potem pekly 2 wtryski.... 
tania wersja analizatora - miernik za 10zl i podepnij sie pod sonde i ustaw na gazie podczas jazdy okolo 3000 z lekko wcisnietym gazem na okolo 0,6V - bedize ok
a na paliwie powinno napiecie zmieniac sie cyklicznie od mniej wiecej 0,2-0,3 do 0,7-0,8 V.
a na paliwie - nie da sie jak masz sonde wzbogacic mieszanki poprzez lekkie przytkanie dolotu... zassa sobie troszke mniej powietrza ale doda tez troszke mniej paliwa....
a moze masz sonde uwalona
zsuwik - nie ma to tamto - wymiatasz jesli chodzi o wiedze na temat silnikow benzynowych

tania wersja analizatora - miernik za 10zl i podepnij sie pod sonde i ustaw na gazie podczas jazdy okolo 3000 z lekko wcisnietym gazem na okolo 0,6V - bedize ok

a na paliwie powinno napiecie zmieniac sie cyklicznie od mniej wiecej 0,2-0,3 do 0,7-0,8 V.
a na paliwie - nie da sie jak masz sonde wzbogacic mieszanki poprzez lekkie przytkanie dolotu... zassa sobie troszke mniej powietrza ale doda tez troszke mniej paliwa....
a moze masz sonde uwalona

zsuwik - nie ma to tamto - wymiatasz jesli chodzi o wiedze na temat silnikow benzynowych
